/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Mislykket sambeskatning
Fra : svendgiversen
Vist : 582 gange
100 point
Dato : 29-03-15 13:36

Vi er ikke gift, men tydeligvis sambeskattede, således har skat i flere perioder
også inddraget min kones pension, fordi jeg fik højere aktieudbytte end forventet.

Nu har de så alligevel taget for meget fra mig i 2014, og jeg får penge tilbage,
som overskydende skat, men samtidig skal min kone efterbetale et mindre beløb.

Når vi nu er sambeskattede, hvorfor kan/må skat så ikke modregne
og reducere min tilbagebetaling med det hun skal efterbetale?

Jeg får jo ikke ekstra renter af det jeg har betalt for meget, mens min kone må betale renter.

Kan vi anmode/tillade skat til en sådan modregning, hvordan??

Hvis vi havde giftet os, ville der så automatisk være blevet modregnet???

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 29-03-15 13:42

Nej til begge spørgsmål.

Vi er gift, og jeg havde restskat, som jeg skulle betale, og min kone havde overskydende skat, som hun får udbetalt den 7.4.14.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-03-15 13:42

Hvad med at kontakte skattemyndighederne

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 29-03-15 14:19

Tak Bille, så nytter det ikke at vi gifter os,
og der er flere grunde til at vi ikke kan/vil/må gøre det.

Og marken, det vil jeg selvfølgelig gøre, derfor mit ekstra spørgsmål > hvordan??
Forinden vil dog jeg nok tale med min nye revisor, hovedårsagen til at jeg nu får penge tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-03-15 14:49

Tak for svaret Bille1948.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 30-03-15 16:10

Tak for point