/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
point til Oldboston
Fra : Thyregod8
Vist : 471 gange
400 point
Dato : 23-03-15 16:46

Selv om Det Sociale Nævn er bedlagt kan din ide sikkert bruges.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 25-03-15 19:03

Jeg vil arbejde videre med sit oprindelige spørgsmål og skrive lidt mere om nogle dage.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 400 point
Dato : 27-03-15 09:38

Har sendt privat indlæg til dig, Thyregod8, med mere detaljeret forslag. Det Sociale Nævns opgaver varetages nu af Ankestyrelsen og alle afgørelser, der har henhørt under DSN er i princippet overflyttet til Ankestyrelsen. Spørgsmålet er, om myndighederne selv kan følge med i deres egen sagsbehandling, når der sker hyppige og store strukturændringer. Fx. er Udebetaling Danmark en ret ny organisation, der har taget udbetalingsopgaven over fra samtlige kommuner og adskillige andre offentlige institutioner, og selv om UD selvfølgelig er bundet a tidligere afgørelser, kan det være problematisk, om de nogensinde ser de afgørelser, der kan ligge spredt rundt omkring iden offentlige forvaltning. Så her er tale om, at både den organisation, der tidligere udbetalte folkepension og den myndighed, der har truffet en relevant afgørelse, er ophørt med at fungere og har givet beføjelserne videre til to andre myndigheder. Ikke underligt, hvis det går galt. Men prøv at læse mit private indlæg, som går mere i detaljer, og derfor ligger bedst som privat. Thyregod8.

Godkendelse af svar
Fra : Thyregod8

Dato : 27-03-15 11:35

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 27-03-15 12:35

Tak for points!