/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
970 *1 Anette Wilhelmsen =
Fra : lgs
Vist : 809 gange
300 point
Dato : 19-03-15 20:26

Så diskuterer man antiterrorpakke alt imens der pågår ransagninger og anholdelser - alt dette med 1 * palæstinensisk kriminel islamist ved navn Omar som katalysator for oplægget til vedtagelse af en 4-årig antiterrorpakke tl 970 mio. kr. - og her er svaret på ovenstående ligning.

I 2013 havde vi kommunalvalg, forud for hvilket fr. Wilhelmsen for rullende kameraer henkastet under sommerens borgermøde på Bornholm var det vist sagde til Lisbeth Zornig: du får lige 1 mio. til ja: hvad var det nu det var - noget med at få "samfundets svage" til stemmeurnerne ved et kommende valg.

Siden da mener jeg ikke at have set en evaluering af resultaterne af denne 1 mio. - på forhånd også en umulighed, for hvordan skulle det kunne lade sig gøre??

Beklager, men disse nye 970 mio. og deres evaluering om 4 år forekommer lige så illusorisk som det var med den "sølle" 1 mio.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-03-15 21:27

Jeg håber da, den lille milliard kommer til at betyde noget, men kan, ligesom lgs, ikke helt lade være med at tænke på, om vi kunne have fået færre drab ved at sætte ind overfor andre ting, dysfunktionelle skilsmisser, fx, hvor der vist dræbes langt flere børn og voksne end ved terror?

Terror er et latinsk ord, der betyder frygt, det er netop det terror handler om, gerningsmændene får sjældent slået mange ihjel, men de skaber en frygt der lammer os!

Mange flere er vist bange for at flyve end for at køre i den langt farligere bil, og det er langt farligere at vente på bussen ved et stoppested på en ikke oplyst vej, end at tage metroen fra Nørreport st., men terroren virker ved frygt.

Jeg kunne ikke drømme om at ændre mine rutiner pga. generelle terrortrusler, men ville selvf ikke gå ind i en station med en konkret bombealarm.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-03-15 19:14

Egentlig er der ikke noget at sige til, at f.eks. Venstre ønsker nul-vækst i den offentlige sektor.
Hvad der ikke smides ud af penge til ingen verdens nytte. Lad mig nævne et par stykker:

Fængsler: Mulijarder til tilfældige unødvendige kurser, rejser til udlandet, badeferier, osv osv....
Anbringelser af unge: Hvor det koster 10.000 pr. døgn pro persona - og alligevel render de anbragte unge rundt på gaderne og hærger. Personalet har ikke engang beføjelser til at hente en stjålen mobiltelefon på deres værelser. Tsk Tsk Tsk...... PENGESPILD PENGESPILD - Og der findes et hav af andre eksempler.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-15 14:32

Nulvækst i den offentlige sektor lyder fortryllende.

NUL flere kroner til det stigende antal af ældre som kræver pleje og omsorg for at holde den stigende levealder og dermed en stigning i pensionsalder i live.

Men selvfølgelig: Hvis man holder liv i flere dødsyge ældre et par år mere? Så sparer man jo på pensionsudbetalingerne, eftersom flere store årgange når pensionsalderen.

Lad os håbe, at de ikke bliver udsat for terror angreb i deres hjerte/lunge-maskiner på de offentlige hospitaler.

PENGESPILD PENGESPILD *LOL*

Godt gået Hr. Tommy dreng. Var dét eet af eksemplerne?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-03-15 14:59

..og når man i årevis har taget røven på samfundet ved skatteundragelse og kreativ virksomheds ejerskab, så kan det vel ikke undre, at man er fortaler for private sundhedsforsikringer, selvpension, privatskoler mv.

Man har jo ikke ydet, så hvorfor betale for de som ikke kan klare sig selv?

Stem på LA ...jeg sikker på du vil føle dig hjemme.

Niels Bohr som tog til tilfældige unødvendige kurser, rejser til udlandet, badeferier, osv osv....

..vil sikkert give dig ret: Ingen verdens nytte!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-03-15 22:17

Citat
årevis har den muslimske friskole Lykkeskolen i Aarhus som del af undervisningen brugt midler fra staten til at sende skolens drenge på pilmgrimsture til Mekka. Pigerne på skolen har til gengæld måttet blive hjemme.

Den forskelsbehandling har fået Undervisningsministeriet op af stolen.

Ministeriet har nu beordret skolen til at indstille turene til Mekka, hvis pigerne ikke får lov til at komme med. Samtidig er friskolen blevet præsenteret for et krav om tilbagebetaling af 111.000 kroner, som skolen har brugt af tilskud fra staten til to rejser til Mekka i 2012 og 2014.

"Det Danmark du kender"

Citat
Den 16. februar ringede Lone til 1813 telefonen, da hun havde ondt i lungerne. Men i stedet for at blive tilset af en læge fik hun bl.a. denne besked fra sygeplejersken:

- Jeg synes, du skal tage nogle panodiler og ipren. Og så må du til egen læge i morgen tidlig, fordi du kommer til at sidde i så lang tid på Hillerød.

En aktindsigt, som Ekstra Bladet er i besiddelse af, afslører, at Lone i løbet af samtalen på 2 minutter og 50 sekunders flere gange fik at vide, at ventetiderne var lange, og hun skulle spise en Panodil. Næste dag var Lone død.

"Det Danmark du kender"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 07:42

Jeg tror vi alle ud fra hvert sit politiske ståsted kan blive enige om, at der er noget rivende galt med måden statens indtægter fordeles på. Min påstand er; at det er fordi majoriteten af vores beslutningstagere (politikerne) ingen som helst indsigt eller føling har med den almindelige Danskers hverdag.

Når de spejler befolkningen i sig selv, gør de egne behov og ønsker til samfundets og så knækker filmen. Spørg LLR hvad han ønsker sig og du har Venstres politiske ambitioner skåret ud i pap: Skattelettelser ...og et par nye sko. Alle arbejdende politikere mener at alle SKAL arbejde uanset om der er arbejde at få eller ej.

I mine øjne lyder det absurd at HTS vil sende 30.000 flygtninge i arbejde efter et valg. Integrationstiltag? Vrøvl! Agendaen er jo en helt anden, nemlig at ALLE ledige SKAL arbejde for deres offentlige ydelse. 'Vi' kan jo ikke gøre forskel på 'dem' og 'os'. En forrykt tanke:

Du har mistet dit job, derfor SKAL du arbejde!

Smag lige på dette fromme ønske og se fremad på hvilke konsekvenser det vil give. Fyr hele arbejdsstyrken og få dem tilbage på arbejdspladsen betalt af Staten. Nytteindsatsen (..ja, det nyttejob's blevet omdøbt til) skal udvides med åremålskontrakter for ledige. Så slår man to fluer med eet smæk. Det vil næppe virke så attraktivt for Rumænere, Bulgarer og Polakker at komme til Danmark for at arbejde i nytteindsatsen og dermed har vi bekæmpet såvel løn- som social dumpning. Erhverslivets ledere og virksomhedsejere kan se frem til enorme fortjenester og vi vil igen kunne købe hele verden.
GENIALT !!!!
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 23-03-15 07:56

lgs -> Jeg deler dit synspunkt, når det kommer til evaluering af 'bevillinger'. Det er umålelige virkninger man vil konkludere på.

Faktisk er det lige så toptosset som når man laver fremtidsplaner for kommende generationer. Vi har en 2020 plan, hvis præmisser med stor sikkerhed ikke kommer til at holde vand. Næste skridt mod utopien ligger der allerede ...en 2050 plan.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 10:52

Ifølge DRTV
Citat
Udbetalingen af dagpenge til EU-borgere fra 10 østeuropæiske lande er over en fireårig periode steget markant.
Tal fra Beskæftigelsesministeriet viser ifølge Politiken, at statens udgifter er mere end tidoblet fra 32 millioner kroner i 2008 til 345 millioner kroner i 2012.
Spørgsmålet er så, hvor mange penge betaler statens i børnepenge til de børn, østarbejderen har hjemme. Hvor mange penge til SU.... osv osv osv osv?

Ifølge Enhedslistens terminologi: "Ellers har østarbejderen børn ikke råd til at holde fødselsdag"

"Det Danmark du kender"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 13:45

Der ser du Tommy .... forbavsende nok; er vi helt enige. Jf. min kommentar om politisk ståsted.

Østarbejderes børn skal da betales af øststaterne. Det er jo dér de bor ...for dælen da også!

Det er nu anden gang på et år... jeg har måtte give dig ret i dine rabiate holdninger
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 15:04

Ja ja Molo, når virkeligheden kommer for tæt på, er det altid smart med en overspringshandling - nemlig, at begynde at tale om noget andet end virkeligheden.

Var det Magaret Thatcher der sagde: ..... "Socialisterne er lykkelige, indtil de løber tør for andre folks penge"
Indtil videre er du en lykkelig mand, Molo. Nyd det!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 15:29

Sakset fra BT
Kanelsnegle, æbletærter, krydderkager. Kanel er et essentielt krydderi traditionelt dansk bagværk, men i store mængder kan det også være farligt for leveren.

Derfor har Fødevarestyrelsen nu indledt en række uanmeldte besøg hos landets bagerier for at kontrollere, om de kommer for meget kanel i kagerne. Det skriver P4 Østjylland.

»Kanel indeholder kumarin, som er et naturligt aromastof, men samtidig et stof, som kan være skadeligt for leveren, hvis man får for meget af det,« forklarer bromatolog Mette Christiansen fra Fødevarestyrelsen.

Atter et klokkeklart eksempel på PENGESPILD PENGESPILD og atter PENGESPILD.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-15 16:03

Se, nu er jeg vældig glad for kumarin, som bl.a. er smagsgiveren i den berømte polske Zubrowka-vodka (lysegrøn farve, et bisongræstrå i, smager af forår), men kumarin findes også i skovmærke, bukkar for de mere poetiske, så jeg dyrker skovmærke i haven for at lave min egen forårssnaps.

Men det er noget andet med kanel, for at spare penge bruger mange (de fleste?) virksomheder fupkanel, (kassiakanel) i deres varer, det meste "kanel" der sælges i supermarkederne er kassiakanel! Det indeholder ca 50Xså meget kumarin som den ægte ceylonkanel, bagværk med kassiakanel overskrider ofte faregrænsen for leverskader mv. pga kumarinmængden! Ovenikøbet smager kassiakanel ikke så godt som den ægte vare!

Om det er pengespild må vel ses i sammenhæng med alt det andet man kontrollerer fødevarer mv. for, dem der dør af salmonella kunne bare have gennemstegt deres kød, osv???

Men lur mig om ikke DF ville være de første til at tale med STORE BOGSTAVER, og kræve mere kontrol for kanelsnagle ved grænserne, hvis nogen blev invaliderede/døde af kanelforgiftning, fordi kontrollen var afskaffet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-15 17:01

vagnr -> *LOL*
Citat
kræve mere kontrol for kanelsnegle ved grænserne

NB: Don't try this at home:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 23-03-15 17:59

Forslag til ny vare i en netbutik: Kanelsnegleværn.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 20:39

Citat
Om det er pengespild må vel ses i sammenhæng med alt det andet man kontrollerer fødevarer mv.
Jo, det er pengespild at lave sindsyge love, såsom kanel-hysteriet, for derefter at ansætte bureaukrater til at kontrollere. Nu har vi ædt kanel i hundrede år vel...? Er der nogen døde? Ikke mig bekendt.

Husker du Round Up hysteriet? Nu forlanges det, at kommunerne skrotter deres gas-ukrudtsbrændere og ser at få gang i Round Up sprøjten......for miljøet skyld.

Citat
Men lur mig om ikke DF ville være de første til at tale med STORE BOGSTAVER, og kræve mere kontrol for kanelsnagle ved grænserne, hvis nogen blev invaliderede/døde af kanelforgiftning, fordi kontrollen var afskaffet
Nu siger du jo selv, at det er anarki ikke at overholde loven. Så jo, selvfølgelig vil DF det. Alt andet er jo uansvarligt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-03-15 20:59

Ja et sted skal der jo spares, når nu der skal bruges så mange penge på PENGESPILD.
Spareøvelsen foregår bla. her:
Citat
Mandag skrev Berlingske, at brancheorganisationen De Samvirkende Købmænd, der blandt andet tæller REMA 1000- og Spar-butikker, i en rundspørge har spurgt 106 medlemmer, om de oplever, at politiet kommer, når de ringer og anmelder butikstyveri. Af de 90 svar tegner sig et tydeligt billede: To ud af tre - 68 procent - oplever, at politiet ikke rykker ud. Og Coop, der ejer omkring 1.200 Irma-, Kvickly-, Fakta- og Brugsen-forretninger i Danmark, genkender konklusionen, som undersøgelsen drager. Men det gør regeringen altså ikke:

»Jeg kan ikke genkende, at politiet ikke skulle komme, hvis man står med en tyv. Derfor vil jeg undersøge denne her sag nærmere, for selvfølgelig skal politiet komme,« siger Trine Bramsen.
Eller endnu bedre: "Det må må være særtilfælde" Siger Trine Bramsen fra A.

Før i tiden hed det ellers: "Et enkelt stående tilfælde"

http://www.politiko.dk/nyheder/s-om-manglende-politi-det-maa-vaere-en-fejl

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-15 21:15

"Nu skal du få kanel", som man sagde i min barndom, kanel=tæsk

For at citere mig selv

Citat
dem der dør af salmonella kunne bare have gennemstegt deres kød, osv???
,

det samme gælder for alle andre mikroorganismer i kød, svine-MRSA osv! Selv trikiner (ikke en mikroorganisme), som vi har tjekket hvert eneste tamsvin for i over 75 år uden at finde en eneste, en kontrol der koster mange millioner årligt, dør af at blive gennemstegt!

Så skulle vi ikke droppe alt det pjat, bare fortælle de hjemmegående husmødre de skal stege kødet til det er HELT gennemstegt, og husk "rigeligt med smør"?

Eller kunne det være vi gerne vil kunne eksportere vores varer til hele verden, selv grise til Kina (vist som eneste land), uden problemer, og til gengæld engang i mellem må acceptere nogle regler som vi selv synes vi kan undvære?

Jeg foretrækker til enhver tid en usprøjtet grøftekant med vilde blomster for en round-uppet eller afbrændt ødemark, bare der bliver slået ved vejrkyds mv, så man kan se de andre trafikanter!

Jeg får pludselig lyst til en kanelsnegl

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-03-15 21:42

OK, Tommy, så du, der godt kan forstå skattesnyderi, synes politiet skal bruge flere folk = skattekroner på at køre afsted til ethvert butikstyveri??

Er du klar over hvad straffen for simpelt butikstyveri (ingen vold el lign) er?

En bøde på 2xvarernes pris og en 2-årig plet på straffeattesten, ingen skærpelse ved gentagelse af forbrydelsen!

Hvis butikken har pågrebet tyven, og sikret sig den pglds. identitet, kan forretningen udfylde en blanket på nettet, tyven får så bøden og pletten.

Jeg kan ikke mærke nogen temperaturstigning i min urin af den grund, men går selvf ud fra, at politiet smider citronhalvmånen og kører afsted, hvis der ikke er andre og vigtigere sager

Det kunne jo være de skulle opfylde politichefens resultatkontrakt og knalde cyklister der svinger til højre for rødt eller andre samfundsnedbrydende situationer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-15 07:33

Det kan være jeg ikke følger helt med i lovgivningen vagnr, men er det virkelig blevet sådan at bøder ryger på B-straffeattesten ..den man kan få udleveret på politistationen, når man skal dokumentere 'ren' straffeattest over for en potentiel arbejdsgiver? Før i tiden kom hverken bøde eller hæftestraf på denne attest. Oplysningerne fremgik dengang kun af A-attesten, som også kun myndighederne (Politi, Efterretningstjeneste, Militær) havde/har adgang til.

Hvis det er korrekt må der være sket en eksplosion af antal Danskere som ikke kan få arbejde grundet deres strafforhold.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-15 15:22

"Ja så flyver vi fra verdens lykkeligste land!"
Ordene var ikke mine, men fra en med-passager i flyet til Schweiz. En ældre dame, som jeg delte sæde med.
Jeg tænkte: Mon hun mener ordene alvorligt, eller var det ironisk sagt??

Jeg smed en føler ud: "Tja, danskerne er ihvertfald storforbrugere af medicin mod psykiske lidelser - endda som aldrig før. Mon det er pillerne der gør dem lykkelige? Jeg tror næppe, det er det danske skindemokrati der er årsagen."

Det med verdens lykkeligste land, det var sgu ironi fra hendes side. I de små to timer vi fløj, stod munden ikke stille på hende. Den fik ikke forlidt om, hvordan hun mente politikerne snød befolkningen. Jeg fik ikke et eneste ord indført, kunne kun sige ja, nej, nåårhh, jamen dog.

Hertil morgen Research'sede jeg lidt.....nårh nej, det hedder jo; Jeg googlede efter............ Man er vel et moderne menneske. Nå men jeg fandt bla. dette link http://www.kl.dk/Momentum/momentum2011-7-2-id88761/ - Det er fra 2011. Pilleforbruget er sikkert ikke blevet mindre.
Mon det er derfor, vi er verdens lykkeligste folkefærd. "Vi" render lallende rundt i en pillerus.

Godkendelse af svar
Fra : lgs

Dato : 25-03-15 16:19

Tak for svaret molokyle:
Citat
evaluering af 'bevillinger'. Det er umålelige virkninger man vil konkludere på.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-15 16:56

molo

"http://www.dkr.dk/butikstyveri"

Straffeattesten er "god nok"

Tommy, mon din flyfælle var på vej til alpelandet for at få nogle af sine skatteunddragede penge med hjem?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-03-15 18:36

Såvidt jeg forstod, skulle hun besøge søn, svigerdatter og børnebørn.
Men hun har sikkert haft penge på bogen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-03-15 18:46

Citat
Men hun har sikkert haft penge på bogen.

Det har de fleste, men hvor er bogen?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-15 20:04

vagnr -> Læste du også dette ..? ..vdr. Den private straffeattest ..?
Bøder = givet ved overtrædelse af Straffeloven
..er der ikke en del bøder, som ikke hjemhører under denne ..oder?
Citat
Man kalder normalt overtrædelser af sådanne regler for "særlovsovertrædelser", fordi der er tale om overtrædelse af en anden lov end straffeloven.

Kilde: http://da.wikipedia.org/wiki/Straffeloven

Dvs. Det er ikke ALLE bøder og lovovertrædelser, som fremgår af den private straffeattest.
..eller har jeg misforstået?
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-15 20:10

..eller var det dét som før hed; Politivedtægten?
Altså f.eks. gadeuorden; opførsel egnet til at forstyrre den almindelig offentlige ro & orden? mv.
Ja, jeg følger sgu ik' så godt med efter jeg er stoppet med, at gå på Spruthus for at lave ballade
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-15 17:15

Jeg læser; Socialdemokraterne have brugerbetaling
http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7583253/S-regionsformand-%C3%A5bner-for-mere-brugerbetaling-i-sundhedsv%C3%A6senet/
Kom så vagnr: "Hvis det er fakta, så benægter A fakta"

Lidt senere fik Helle meget kolde fødder og sagde: http://jyllands-posten.dk/politik/ECE7585429/Thorning-Brugerbetaling-er-ikke-vor-politik/
Men brugerbetalingen skal nok komme. Vi skal lige ha' overstået valget, så kommer Helle og lider remsen af: "Vi har jo ikke 90 mandater - og når vi ikke har det, bla bla bla bla bla bla bla"

Var det Jens Otto, den skælm som sagde: "Man har et standpunkt til man tager et nyt"

Herskabet ønskes fortsat en behagelig dag!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-03-15 17:31

Molo, tyveri, inkl butikstyveri, er en overtrædelse af straffelovens § 276, og derfor får tyven en plet på straffeattesten (der er dog nogle undtagelser for unge førstegangs småkriminelle)

http://da.wikipedia.org/wiki/Tyveri

Tommy, det er Venstre der har patent på "Hvis det er fakta, så benægter A fakta" , hvis jeg skulle gøre det ville jeg i det mindste sige jeg, ikke A, det er jo partiet!

Du har helt ret i at det "Var det Jens Otto, den skælm som sagde: "Man har et standpunkt til man tager et nyt".

Dengang var der endnu ærlighed om løftebruddene, så klart er der ingen der ville sige det i dag, uanset partifarve, for løftebrud laver de alle!

Lille lars kaldte det vist synspunkter eller holdninger han skiftede

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-15 18:48

Citat
Lille lars kaldte det vist synspunkter eller holdninger han skiftede
Ja, han sagde: "Jeg har ikke skiftet holdning, jeg har skiftet synspunkt"

Eller denne her; -"......I know, I’m banging the table"
Banging er faktisk slangordet for at "kneppe" Gud ved, hvad de engelsk talende har tænkt..?
"Jeg ved godt, jeg kneppede bordet"

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-03-15 20:40

LLR er i "godt selskab" med sit engelske

I am in the beginning of my period

eller

My name is müller, with two pricks!

Shel Silverstein lavede en sang, der hed Stacy Brown got two, og det var pricks han sang om

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-03-15 22:17

Ja, man godt komme galt afsted.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-03-15 23:14

Citat
Ja, man godt komme galt afsted.

Ja, det kan man sagtens!

Det sjove er, at de fleste danskere, og mange andre, mener engelsk er pærelet, men det er ikke bare svært, men helt umuligt, ingen faste/forståelige regler for stavning, endsige udtale:

Chasm, afgrund, udtales kasm

Chastity, ærbarhed, udtales tjastiti

Hvorfor?

Chasm kommer fra græsk, chastity fra latin, og sådan er det hele vejen igennem!

Det har jeg forklaret adskillige englændere/amerikanere, de fleste har udtalt det rigtigt, ingen har vidst hvorfor!

Hvis man virkelig vil teste sit engelsk, kan man prøve denne, alle linier rimer (vist?)

http://www.tickld.com/x/90-of-people-cant-pronounce-this-whole-poem

MEN, så nemt er dansk heller ikke, hvorfor udtales sidste stavelse i engagement mang, mens præsident slutter dent?

Engagement kommer fra fransk, præsident fra latin!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-03-15 16:09

Hold da op en remse.