/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Indvendig baggrund
Fra : mig-selv
Vist : 751 gange
200 point
Dato : 12-03-15 22:22

Indvendig baggrund søges? det skal ikke være en 3D (Solid Rock eller lignende), men ganske almindelig? = som bruges bag på akvariet/ den skal bare sidde indvendigt, i vand.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-03-15 22:24

Eller et alternativ, der gør den vandfast - så den ikke går i opløsning.

Og jeg har ikke mulighed for at sætte den ´udenfor´ på ruden.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-15 01:07

Så kigger du vel blot ind her: http://www.unimati.biz/group.asp?group=187

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-15 01:08
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-03-15 20:03

Citat
Eller hvis det skal være eksotisk:

https://www.google.dk/search?q=akvariebaggrunde&oq=akvariebaggrunde&aqs=chrome..69i57j0l3.7219j0j7&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8

Google er din ven...

Papir..

det skal ikke være en 3D
Citat
Så kigger du vel blot ind her: http://www.unimati.biz/group.asp?group=187

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 13-03-15 21:47

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-03-15 23:44

Jamen dog ? jeg kan godt Google selv...

MEN NU FANDT JEG SÅ EN ANDEN MULIG LØSNINGS....
Meeeeeeeeeeeeget langt klip, men:
https://www.youtube.com/watch?v=mGUurC4s2dY

Det ser da rimeligt pænt ud, dog ville jeg ikke bruge samme valg af materialer som ? damen.
Tænkte mere på at lave det med en ´glasfiber´ støbning med ? huler og udbulninger og småt grus i forskellige farver? drysset ud på dét før det tørrer op.

ANDRE der har bedre eller andre ídér til dét project... (150x65cm) før jeg går igang.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-15 07:44

Citat

Det eneste jeg mente med det var, at du jo ikke behøver at give mig en længere redegørelse for hvad du ikke vil have...

Jeg skal nok undlade at foreslå andre muligheder...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-15 07:45

Du kan da bare bruge et stykke stof. Farven bestemmer du selv. En gammelt lagen eller håndklæde vil sikkert være helt fint. Du skal nok regne med, at det skal skiftes en gang om året!

'Huler'/gemmesteder laves bedst med alm. akvarierødder og/eller sten, som du stiller op ad akvariets 'baggrund'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-15 07:48

Ps. SORT baggrund giver en flot optisk effekt skulle jeg hilse at sige
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-03-15 15:20
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 11:29

Jeg har skam planter/ sten og rødder og et par urtepotter gemt bag det hele, men vil ikke overfylde, den fejl lavede jeg ved mine andre baljer og det ser heller ikke pænt ud.
Samt visse planter overhovedet ikke vil vokse eller gro i 2 af mine baljer (med eller uden gødning/og forskellige lysforhold) - vandpest og andre lette planter går ud efter et par måneder mens mine cryptocryner og sværdplanter vokser som ren ukrudt.
Fiskene har det også godt, og et par har ynglet 2 gange indenfor den måneds tid det har været i drift, samt mine scalarer er også godt igang med at danne par.

Det er bare baggrunden, som er malet blå??? efter et godt råd fra molokyle/ andre for år siden.
Og det ser også pænt ud i mine 200L baljer, men ikke det sidste store på 430L og tanken om at skulle tømme vand osv kan vist få enhver til at tænke på alternative baggrunde.
Jeg har overvejet en ´mos´ væg, men selv de planter vil ikke gro hos mig, i hvert fald ikke i de andre akvarier.
https://www.youtube.com/watch?v=BG9v2IMtIJc

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-03-15 16:48

Man kunne også se sig efter et pænt bade forhæng.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-15 02:06
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-15 02:12
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-03-15 23:28
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-15 08:00

Jeg kan da komme på 2 metoder til at lave en baggrund der er lige så omstændig som katekismus' DIY link:

1.) I 'gamle' dage, da jeg samlede plastikmodeller af fly kunne man købe en tynd plast, som kunne formes ved brug af en varmepistol. Så kunne jeg lave flydele til modifikation af de standard flymodeller man kunne købe. Man lavede en 'positiv' form af emnet i gips eller ler. Lagde plasten over emnet når det var tørt og formede den på plads ved at opvarme den med pistolen.

Dvs. Lav en baggrund i gips. Læg en tynd plastplade over når gipsen er hærdet af og form så plasten med varmepistol efter modellen. Adskil plast og gipsform. Mal efterfølgende med oliemaling ( http://www.humbrol.com/uk-en/ ) de ønskede 'dekorationer'.

2.) Lav en baggrund af papmache på et stykke hønsenet. Lakkér en 4-5 gange med gulvlak og bemal den.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 14-04-15 22:25

Tak for svar, det endte så alligevel med at jeg købte mig en dyr og færdig baggrund...
Men den dug du henviser til - som liger meget det link fra tuben, så kan mistænkte det for ikke egnet til fisk, bare en fornemmelse jeg har.
Billerne er temmeilg misvisende, syntes jeg:
http://www.kandu.dk/Spg173378.aspx#1983086

Den med plasten og varmepistol kender jeg og har også noget lignende liggende, det bliver bare ikke hårdt, men er beregnet at ´smide´ rundt om andre ting så det får et nyt Look.

Elllers har set på tuben, at der blev brugt ´koldskum´ og mens det lige var sprayet ud, blev der lagt diverse ting og sager på det.
Grunden til at jeg IKKE ville have noget i den stil, var at det skulle limes fast med rimelig store mængder Silikone - men det undgik jeg så ikke