/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagt 2015
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 767 gange
500 point
Dato : 12-03-15 11:41

Brave jægersmænd (og kvinder) !!

Med det pragtulde vejr in mente, kan det snart ikke gå hurtigt nok med den forestående debut på årets bukkejagt ! Håber de fleste jægere har været på udkig efter BUKKEN, selvom der stadig resterer lige godt 2 måneder ?

Der er sgu' grøde i naturen p.t. - alle dyrearter har fået kuller p.g.a. det tidlige forår - skønt !!

Ser frem til at høre lidt om forberedelserne til forårets komme - hvad med Jer ?

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-03-15 16:58

Jeg får nok en uges tid på bukkejagten i denne sæson - mere bliver det nok ikke til. En egentlig udpegning af hvilken buk jeg efterstræber, bliver ikke aktuel. Når ugen oprinder bliver det noget med at pyrse lidt rundt - sidde lidt i stigen, og kommer der en buk for bliver beslutningen taget, om den er moden til fryseren - eller om den skal ha' et år mere på bagen. De såkaldte udskudsbukke bliver helt sikkert nedlagt.

Nu vi er ved våben.
Jeg læste, at Hjemmeværnet ikke må opbevare bundstykket til deres rifler på privatadressen mere.
Hvad er det for en gang feministisk bavl..? Er Danmark virkelig kommet såvidt?
Samme sted læste jeg, at venstrefløjen i dansk politik meget gerne ser at jægerne heller ikke skal ha' lov til at opbevare bundstykker/forskæfter til deres våben.

Uden det skal gøres til diskussion, er danskerne blevet til et amputeret folk! Hold kæft hvor jeg savner de go'e gamle dage, hvor en mand var en mand -og bøsser var noget vi skød med.
Dengang da livet bestod af tilvalg og fravalg. Altså, havde man sagt ja til et - havde man selvfølgelig sagt nej til det andet. I dag tager politikerne beslutningerne for danskerne - intet tilvalg - eller fravalg.

Jeg får helt lyst til at råbe NEGERKONGE!!!
"Undskyld" jeg ved det politiske korrekte, pædagogiske, ikke stødende ord er: "Sydhavskonge"

Mvh.
Tommy.
pt. i DK

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-03-15 08:09

Hvor har du ret, Tommy ! De forbandede politikere, med venstrefløjen og de radikale i spidsen, gør sgu' livet surt for mange danskere, heriblandt jægerne.
De forbrydere der begår overfald/drab, får fat i våben uanset hvorledes våbenloven er indrettet ! Det at fremskaffe sig våben af enhver art, er lige så let som at klø sig i nakken, så de brådne kar gør sgu' deres udåder alligevel !!
Neger ?? Ja det er også forbudt, ligesom negerboller, negerkys, negro sperituals - listen er lang over alle de "forfærdelige" ord - hvor gå denne bloody verden dog hen ??
Sydhavskonge ? Bor han i Philippiner-graven ???

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-03-15 19:54

Citat
Sydhavskonge ? Bor han i Philippiner-graven ???

Han går med bananskørt - og her på siden går han bananas.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-03-15 08:29

Ja, og vedkommende er helt uimodståelig: Bananskørt, hvide stikkelsbærben og hængebug !!
På toppen af sandalerne og de hvide tennissokker, ligger der en lille hundelort som hans køter har afleveret i bar trods over, at den ikke har en bedre herre !!!

ØV4

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 500 point
Dato : 15-03-15 10:56

Forberedelserne til bukkejagtens komme er i fuld gang. Vi har p.t. udset os 4 bukke som skal væk, og vi har traditionen tro indbudt et par nye jægere, denne gang kvinder, som kan få lov at prøve kræfter med denne meget spændende pürschjagt, så vi håber de unge kvinder får heldet med sig - det er i hvert tilfælde meningen med seancen.
De nye jægere har været med en enkelt gang for at se terrænet og skal med et par gange inden jagten, da naturen jo forandrer sig hele tiden, specielt i foråret. Jeg tager selv med uden riffel, blot for at tilrettevise og evt. støtte de nye nimrødder, hjælp til at brække dyret ( de skal selv, men hvis der er tvivl om noget, skal jeg nok hjælpe).
Vi har de bedste erfaringer med de nye jægere - dem vi har haft har alle været meget omhyggelige og samvittighedsfulde, så vi håber dette ikke blot har været tilfældigt de øvrige år.
Jeg glæder mig til deres besøg.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-15 22:04

Kongen af Tonga er ikke neger.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-03-15 22:09

Jeg venter altid en uges tid med pürschen. Jeg lader naboerne rejse bukkene, så de smutter over til mig. Så er der noget at vælge imellem.
Bare jeg dog kunne bringe billederne fra forrige sæson.
Men hvor jeg dog glæder mig til maj, hvor skoven damper af liv, og hvor løvsangeren skaber den rigtige stemning.
Om en uges tid skal støvlerne ses efter, og ammoen skal tjekkes,
Nøøøøøjjj - hvor jeg glæder mig.

Mvh.
Tonganeseren

Noget helt andet er så, at vore politifolk fumler for meget med magasiner og andet isenkram.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-03-15 17:28

Nu kan I, kære medskribenter, købe hus som nærmeste nabo til -- Balledoof !!!! Fandme'

Ballens nabo har, efter moden overvejelse, fået nok af Klogesen på den anden side hegnet !!!
Iflg. sande udsagn fra folk der kender lokalområdet ved rundkørslen på den gamle hovedvej til Vejle, endelig givet op over for støj, møg, utidige indblandinger af mange slags og rygtesmæderi, kastet håndklædt i ringen !!?? Så hvis nogen har lysten og modet til at købe den tidligere Ladafor-handlers forretning, så er chancen der nu !!
Jeg har sgu overvejet at lægge et bud ind eller ????
Gu' ved hvad forfatteren og løgenhalsen vil sige til en ny beleven nabo ???

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-03-15 19:20

Hvis man var ungkarl uden børn og andre sagesløse i omgangskredsen, kunne man måske overveje at at købe en ejendom med Balleprut som nærmeste nabo. Man skal nok indstille sig på, at hverdagen bliver en kamp med ævl og kævl, da Balleprutten næppe tåler synet af andre mennesker - især ikke, hvis de tillader sig at ha' en anden mening end pruttens. Man skal også erkende, sålænge prutten er i live, så længe bliver ejendommen usælgelig. Så alt i alt, er det nok en dårlig investering - ihvertfald så længe prutten er konge på nabo matriklen

Men det kunne være sjovt at gå sammen med nogle andre om ejendommen - bare for at indrette den som massageklinik

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 18-03-15 08:31

Helt frisk viden omkring nabohuset til Ballen siger, at Ballen er blevet helt desperat for selv at overtage ejendommen, da han er bange for driftige jægere a la os HYLERE som nye naboer, men onde tunger vil påstå, at ejeren af ejendommen under ingen omstændigheder vil sælge til Ballen - "han har sgu' godt af at svede lidt" !!!
Jeg har ligeledes hørt, at bb1 har følere ude for at få fat i nogle af de gamle vagttårne der var opstillet på grænsen mellem det daværende BRD og DDR, således der kan overvåges af nogle af vennerne der altid er parat til at hjælpe, mod en jagt til nedsat pris og uden morgenkaffe med blødt brød - det må de selv afholde udgifterne til !!!

ØV4

Måske ny ejer af naboejendommen til Ballen !!???

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-15 13:53

Hvad koster ejendommen?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 14:04

Og! Kære venner. Den heldige køber af ejendommen opnår noget helt unikt, altså når naboen undertiden viser sig for offentligheden - nemlig den daglige solformørkelse.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-03-15 19:25

Citat
Og! Kære venner. Den heldige køber af ejendommen opnår noget helt unikt, altså når naboen undertiden viser sig for offentligheden - nemlig den daglige solformørkelse.
Oh, den var god!
Det sørgelige.......Det er sandt!

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-03-15 19:56

Og desværre er den mest dominerende vindretning fra vest. Puha.

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-03-15 07:24

Tak for svaret Provsten1.

Du har, om nogen, været bannerfører for en helt fantastisk holdning blandt jægere, nemlig at hjælpe nye på vej, og det skal du have meget stor ros for !! Vi kan alle lære af det arbejde du gør !! Tak for dét !!

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-03-15 07:57

Selvtak, Øjenvidnet4, og mange tak for point.

Provsten1