/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor flytter Hans Jakob Ferdinandsen hen
Fra : 2601
Vist : 566 gange
500 point
Dato : 05-03-15 19:38

Jeg søger Tømrer Hans Jakob Ferdinandsen født 03 apr 1850 i Hagested Sogn i Hoæbæk Amt.
Det sidste jeg har på ham og hans hustru Ane Kristine Marie f. Hansen er FT 1916 i Asminderød kommune

Indkomst 1916. = 3500 Kr. Formue= 20.000.
Pålignet personlig Skat for Året 1916-17.
(Indkomst- og Formueskat)
Til Staten Til Kommunen.
76,80 Kr. 155,00 Kr
følge folketælling 1916 for Asminderød kommune AO opslag 8:

Jeg har set iAsminderød Kirkebog over døde op til 1924 uden at finde ham samt i FT 1921 Asminderød uden at finde ham.

Nogle der kender til ham??

På forhånd tak for hjælpem.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-15 12:41

Eneste svar:

http://aurelia-clemons.dk/m-t-hrx.htm

og du er sikker på Jakob, ikke Jacop?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-03-15 13:40

Kan du ikke uddybe denne
følge folketælling 1916 for Asminderød kommune
AO opslag 8: der ser jeg ikke familien
.................................................................................................................................
han er her:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2171331&searchname=polit_simple
og her:
Navn: Hans Ferdinandsen Alder: 39 Civilstand: Gift
Erhverv: Tømmer Fødested: Hagested Sogn
Fam.nr: 22 Matr.nr: Et Hus Stednavn: Asminderød By
Sogn: Asminderød Kilde: FT-1890 KIPnr: C5944 Lbnr: 645
.............................................................................................................................................
Her er han ikke hjemme:
Kirstine Ferdinandsen 36 Gift Husmoder Kundby Sogn
Hans Ferdinandsen 9 Ugift Søn Kundby Sogn
Folmer Ferdinsndsen 6 Ugift Søn Asminderød
Bertha Ferdinandsen 5 Ugift Datter Asminderød
Søren Ferdinandsen 3 Ugift Søn Asminderød
Valborg Ferdinandsen 1 Ugift Datter Asminderød
Ellen Ferdinandsen under et aar Ugift Datter Asminderød
ederiksborg, Lynge-Kronborg, Asminderød, Asminderød By, Et Hus, 23, FT-1890
..............................................................................................................................
Her er 3 af børnene i København (Registerbladene)
Valborg Ferdinandsen, født i Asminderød d. 24-05-1888. Stilling: T
Jens Peter Volmer Ferdinandsen, født i Asminderød d. 04-04-1883. Stilling: Tj.
Søren Nielsen Ferdinandsen, født i Asminderød d. 09-05-1886. Stilling: Tjkl. ,Kommis
..............................................................................................................................
Men det var jo ikke det du spurgte om

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-15 16:04

Jeg finder intet om ham efter dette:
"
Kilde: FT-1890 Kildehenvisning: 27
Matrnr/adresse: Et Hus
Husstands-/familienr: 22
Navn: Hans Ferdinandsen Køn: M
Alder: 39 Civilstand: Gift
trossamfund: Folkekirken Fødested: Hagested Sogn

Stilling i husstanden: Husfader Erhverv: Tømmer

Sogn: Asminderød Herred: Lynge-Kronborg
Amt: Frederiksborg Stednavn: Asminderød By

Indtastningsnr: C5944 Løbenr.: 645
"
Og der står jo ikke Jakob, når jeg tror han hed Jacob som mellemnavn,
er det dels på grund af mit første link, dels at de fleste hed Jacob og ikke Jakob på den tid.

Sorry Svend

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 500 point
Dato : 06-03-15 17:20

hej
Jeg finder ham i København til 1-11-1905 så forsvinder han også for mig
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2171331&searchname=polit_simple
(2 af børnene bliver i København og danner familie)

2605 har åbenbart fam. i 1916 på AO følge folketælling 1916 for Asminderød kommune
AO opslag 8: her ser jeg [U]ikke[/U] familien

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-03-15 21:39

Til Modersvilje.

Jeg har set FT 1906 og 1916 igennem men kan ikke finde familien.

Jeg har næsten alle 14 børn, men mangler at finde hvor Ferdinandsen flytter væk efter 1916. Jeg har nu set 1916 igennem flere gange uden at finde ham, men jeg er helt sikker på at jeg har set ham i Folketællingen.

Jeg beklager at jeg ikke selv kan finde ham i Asminderød By. Da hans søn bliver gift 1915 bor han i Asminderød By.

Med venlig hilsen.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 06-03-15 21:42

Til svendgiversen.

Han er døbt Hans Jakob Ferdinandsen og døbt 26 maj 1850 i Hagested Kirke, Hagested sogn i Tuse herred, Holbæk Amt. Jacob med c og ikke med K.

Med venlig hilsen.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 07-03-15 13:54

Til modersvilje.

Jeg mener at han og en del af familien rejste til Asminderød efter 1906. Min svigermor der var søster til Hans Jakob Ferdinandsen 5 ælste søn kustru og min faster der var kusine til Hans Jakob Ferdinandsen hustru Ane Kristine Marie f. Hansen mente begge at de boede i Asminderød ca. 1914-18 og derefter flyttede.

Jeg ved ikke nu hvordan jeg har skatteoplysningerne fra 1916, men mener forsat at det var FT 1916.

Jeg tror ikke at vi kommer vidre så jeg stopper og du få de 500 p.

Må jeg sige dig mange tak for di aldtid store hjælp.

Med venlig hilsen og forsat god dag.