/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word
Fra : sdam
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 04-03-15 17:37

Hvorfor kan jeg pludselig ikke åbne mine word-filer? Word ikonet ligger sig nede på proceslinien, og når jeg stiller musen på denne, kan jeg se den åbne fil i minatureudgave, men ikke klikke den op som fuld skærm!
Hvad sker der ...?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-15 18:23

Win XP - Win 7 - eller hva?
Ingelein

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 04-03-15 18:49

Windows 8,1

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-03-15 19:35

Kan du godt starte og arbejde i word uden den fil.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 19:43

Træk en ny genvej..?
Brug SØG i START og find programmet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-15 19:59

Hej
Prøv at klikke på miniaturen. Hvis du har skiftet fra XP til 8.1. så opfører programmerne sig anderledes. Hvis jeg har forstået dig rigtigt, så har du Word liggende på proceslinjen, klikker på det og kommer ikke videre? Kan du finde dine filer i stifinderen?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 21:06

Citat
Windows 8,1

Hopper fra og venter på 10,0

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-03-15 21:06

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-15 22:17

Hold musen over word så preview vises,
højreklik på det og vælg Flyt,
tast så en af piletasterne,
flyt så musen rundt,
er du heldig dukker dit vindue op!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 04-03-15 22:31

Eller prøv når du har "åbnet" et word dokument,
så højreklik på Proceslinjen og vælg Jobliste,
find Word og højreklik på det og vælg Udvid,
højreklik så på det udvidede og vælg Maksimer eller Placer forrest

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 04-03-15 23:32

Hvis jeg forstår dig ret, så har du programikonet for word på proceslinjen og når du fører musemarkøren henover kommer en miniature frem henover.
Prøv at højreklik på ikonet og derefter højreklik på Microsoft Office Word 2003 eller 2007 (alt efter version). Her vælger du så egenskaber og i linjen "Kør" vælger du f. eks. normalt vindue og klik anvend eller ok.

PS! Der er ingen forskel i hvordan word opfører sig uanset om det er Win7, 8, 8.1 eller 10 Preview er min erfaring.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-15 23:47

@JORGEN_ROS
jeg har lige skiftet fra XP til win7 - og der er der en forskel på hvordan programmerne opfører sig på proceslinjen. Det kan man iøvrigt ændre.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-03-15 23:54

Undskyld - jeg fortsætter: Klik på et tomt sted på proceslinjen for at ændre hvordan programmerne vises ved proceslinjen. Der er i bunden af det vindue der kommer frem et yderligere link til ændringer - og måske har du uforvarende låst et eller andet. Men jeg savner svar på om du kan åbne filen fra stifinder?
Ingelein

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-03-15 08:41

Ingelein.
Styresystemet er lidt anderledes (skrivebord mv. er en del af styresystemet), men programmet word ændrer sig ikke!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 08:45

Det er sikkert vinduet der er kommet "off-screen", så prøv et de råd jeg kom med!

Ja nu gætter jeg igen, jeg aner faktisk ikke en skid om det!

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 05-03-15 09:12

Til Ingelein
Det er i stifinderen jeg finder - og ellers har, mine filer liggende - så jeg forstår ikke rigtig noget længere. Når jeg i øvrigt en word-fil inde fra stifinderen, kommer den frem på proceslinjen, hvorfra vi er tilbage ved udgangspunktet i mit spørgsmål!!!

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 05-03-15 09:27

Glemte at fortælle, at alle andre filtyper kan jeg sagtens åbne, og arbejde med...!

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 05-03-15 09:30

Ok du får den lige igen
Det er sikkert vinduet der er kommet "off-screen", så prøv et de råd her

Hold musen over word så preview vises,
højreklik på det og vælg Flyt,
tast så en af piletasterne,
flyt så musen rundt,
er du heldig dukker dit vindue op!

Eller prøv når du har "åbnet" et word dokument,
så højreklik på Proceslinjen og vælg Jobliste,
find Word og højreklik på det og vælg Udvid,
højreklik så på det udvidede og vælg Maksimer eller Placer forrest

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 05-03-15 10:13

Tusind tak for hjælpen Klaudi. Nu fik jeg vinduerne åbnet efter foreskrifterne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 11:04

velbekomme

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 05-03-15 12:02

Accepter venligst indlægget fra klaudi.
Tusind tak er ikke nok!

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 05-03-15 12:30

Nej - det har du da ret i! Tak er kun et fattigt ord - Tusind tak er endnu fattige

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 05-03-15 12:31

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-03-15 12:33

velbekomme en gang til