/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer virker ikke
Fra : modersvilje
Vist : 620 gange
500 point
Dato : 21-02-15 13:52

Jeg har Windows 7!
Hver gang jeg prøver at bruge Explorer skriver den: "Et problem er opstået......" og så kan jeg hverken buh eller bæh - så når jeg skal surfe eller på kandu må jeg bruge en anden browser - jeg har opdateret Windows og ingen ændring - nu er det bare er der noget jeg kan gøre?
Alternativt styresystemer findes de på dansk?
MV2

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-15 14:16

Mozilla Firefox

Ammitz

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-02-15 14:30

Mozilla er den jeg bruger lige nu! Men hvad skal jeg bruge i stedet for Windows 7?
Hvordan fjerner jeg fejlmeldingen på explorer - er der midler til at gøre den køreklar igen - hvis jeg ikke vil bruge Windows hvad er mulighederne så?
MV2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-15 14:38

Kig lige efter hvad det er for en udgave af Internet Explorer
Det ses i IE > hjælp > om IE

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 21-02-15 14:55

Hvornår har Explorer sidst virket?
Hvorfor skifte Win-7 ud?
Har du prøvet at finde et gendannelsespunkt fra før den holdt op med at virke?
Og som Eyvind skriver - så tjek lige din udgave af Explorer, - det kunne jo være den ikke er opgraderet til sidste nye version for Win-7.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 21-02-15 16:20
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 21-02-15 16:23
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-15 16:26

http://support2.microsoft.com/fixit/da
ellers prøv chkdsk/f/r i kommandopromt

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-02-15 16:39

Jeg gjorde som Klaudi og trykkede på internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer) og nu er jeg så i Explorer og det lader til at den kører!
Hvad er det for tilføjelsesprogrammer der evt. er tale om?
Tillægs spørgsmål jeg åbnede joblisten og så at der er 91 processer og af dem er der tre iexplore.exe og en explore.exe hvad kan det skyldes?
Point kommer om lidt!
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 16:56

iexplorer åbner flere instanser og explorer er stifinderen, hvis du lukker den forsvinder dit skrivebord!

Hvis du kan så deaktiver tilføjelser i Funktioner, Administrer tilføjelser

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 17:03

Hvis du har en masse tilføjelser så deaktiver alle og aktiver en af gangen til du får fejlen igen

Brug evt CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner/download/slim

Når det er startet så klik på Værktøjer
så på Opstart,
så på fanen Internet Explorer,
her kan du se tilføjelser, højreklik og deaktiver.

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 21-02-15 17:24

Tak for svaret Klaudi.
Lige nu kører Explorer - jeg gik i stifinder og aktiverede = internet Explorer (ingen tilføjelsesprogrammer) det har hjulpet!
MV2

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 21-02-15 17:51

velbekomme