/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Usb stik lægger sig under Enheder?
Fra : ingelein
Vist : 436 gange
50 point
Dato : 12-02-15 21:21

Hej i Win 7 lægger mit 32 GB stick sig under enheder - og der kan jeg hverken åbne eller gemme noget på det. Hvad går der galt? Det lægger sig ved siden af Drev C.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-15 22:10

hvor skulle den ellers ligge henne? se i start/computer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-02-15 22:12

Ellers tag kontrol over den:
https://www.google.dk/search?q=Ownership+usb+win7&hl=da&gbv=2&oq=&gs_l=
Sikkert fordi du bruger den på en MAC..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-15 10:26

Det skulle vel aldrig være fordi du før har taget USB stikket ud ...UDEN at bruge:

Sikker fjernelse af hardware ..funktionen?

Fordi så kan du muligvis vinke farvel til USB stikket (Det er vel et memory stick vi taler om?).

Hvis operativsystemet har været ved at skrive data til stikket ..og du så blot har fjernet det?
Tjaeh... så risikerer man at gøre stikket ubrugeligt. Det står af ..og du vil ikke engang kunne omformatere det.
Undertiden lærer man dette på den hårde måde
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 13-02-15 10:29

Ps. Det er kun trådløse mus, tastaturer, bluetooth sendere, FM radio enheder og deslige som IKKE skal håndtere hukommelse, du kan fjerne uden videre. Lagerenheder skal frakobles med software FØR de kan fjernes. Der er derfor funktionen findes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 13-02-15 22:48

Hej MOLOKYLE. Det kan meget vel tænkes at jeg bare har trukket memorystikket ud, fordi jeg i første omgang ikke kunne finde en driver. Mærkværdigvis har Medion ikke engang drivere til det memorystik på 32 GB som jeg købte ved juletid.
Senere fandt windows enhedsdrivere en passende driver. Problemet er bare at drevet ikke vises under "Computer". Hvis jeg sætter et andet memorystik i, kan jeg se det under "Computer" med et drevnavn - og f. eks. navnet Data Traveller - eller Kingston. Jeg har ikke prøvet at gemme noget og kan stadigvæk se drevet under "enheder", og i enhedshåndteringen kan jeg se at driveren er opdateret og at enheden virker korrekt.
Men stadigvæk: Når jeg skriver noget tekst, som jeg vil "Gem som", kan jeg ikke kalde memorystikket frem til lagring af mine data.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-15 01:27

Hej - Problemet er løst. Jeg ville afprøve memory pindene i min bærbare computer, for at se om de var smadrede, som molokyle skriver. Men............det viser sig, at min bærbare, som kører med XP kom med en besked om at pindene ikke var formaterede. Det fortalte min Win 7 ikke noget om. Nu har jeg formateret pindene i den bærbare - og vupti, vil Win7 også kendes ved dem. Det er i grunden ret mærkeligt, fordi Win 7 også burde have reageret på de uformaterede pinde. Hvordan kan man så ellers formatere en pind, hvis Win 7 ikke "byder dem velkommen". Måske er det bare Medion pindene som er vanskelige?
Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 08:43

Det var godt
..for hvis stikket var blevet ødelagt af en 'hovsa' fjernelse ville du få denne meddelelse, når du prøvede at formatere det:

Indsæt enhed i drev X:

..selvom stikket sad i ..og var tildelt drevbogstav X
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-15 10:26

Tak for svaret molokyle. Det svar jeg har accepteret var fint - og opdaterede min viden - eller er det mere "ikkeviden" ?
God weekend - Ingelein

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-02-15 19:02

ingelein ->
Danke Well (Hollansk = TAK)
</MOLOKYLE>