/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 - ikon for skrivebord?
Fra : ingelein
Vist : 338 gange
50 point
Dato : 12-02-15 19:42

Hej
Ih, hvor jeg savner min gamle XP. Her havde jeg et ikon for skrivebordet på proceslinjen. Kan man ikke lave sådan et ikon på proceslinjen? Det samme med scanneren. Jeg leder også efter "skub" ud kommandoen for scanneren. Måske er jeg bare stadigvæk for XP fikseret?
Ingelein

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 60 point
Dato : 12-02-15 19:58

Skrivebords ikonet er skiftet ud med noget meget smartere (og nemmere), træk musen HELT ned i højre hjørne, hvis du holder den der kan du se skrivebordet og hvis du så klikker en enkelt gang med venstre musetast så virker det lige som et klik på xp's skrivebords ikon.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-02-15 20:01

Citat
Jeg leder også efter "skub" ud kommandoen for scanneren

Der er jeg ikke helt med, skanner som i flatbed scanner/dokument scanner, hvis det er sådan en scanner, hvad er det så du vil skubbe ud?

Jeg forstår ikke helt hvad du mener.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-15 20:21

Show Desktop restored on Windows 7. Woo-hoo!
http://www.computerworld.com/article/2474033/microsoft-windows/show-desktop-restored-on-windows-7--woo-hoo-.html

Skub ud til scanner er da vist ikke nødvendigt, det er mere til usb pinde og sd kort!
Men kan du ikke se den når der er en usb pind i, så klik på den lille pil-op nede til
højre(ved ur) så gemmer den sig sikkert der!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-02-15 20:38

Du kan os oprette Hurtigstart igen som mangler nede til venstre ved Start, så kommer Vis skrivebord og Skift mellem vinder + et par mere tilbage, og du kan selv lægge flere deri!

Add the Quick Launch Bar to the Taskbar in Windows 7
http://www.howtogeek.com/howto/windows-7/add-the-quick-launch-bar-to-the-taskbar-in-windows-7/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-02-15 13:46

En dansk guide til Hurtigstart

Tilføj Quick Launch bar til proceslinjen i Windows 7
http://www.windows7guide.dk/tips-a-tricks/41-tips-a-tricks/200-tilfoj-quick-launch-bar-til-proceslinjen-i-windows-7

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 15-02-15 13:13

Tak for svaret EXTERMINATOR. Med skub ud for scanneren mente jeg at når det var en USB forbundet enhed kunne man ikke bare hive USB'en ud. - Men nu har jeg lært at enheder, som der ikke kan gemmes på kan fjernes uden videre.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-02-15 13:36

Hva' fa'n har det med Vis skrivebords ikon at gøre!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-02-15 14:03

Hej Klaudi
Jeg er da glad for dine svar, men alt de dine links henviste til havde jeg allerede fundet ud af. EXTERMINATORS tip med at trække til højre hjørne var genialt.
Ingelein - som p.t. ikke får meddelelser fra Kandu.