/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Samsung optage funktion-optage harddisk?
Fra : rudik
Vist : 704 gange
50 point
Dato : 04-02-15 20:45

Hej folkens.
Mine forældre er de heldige inderhaver af et samsung fjernsyn af den lidt nyere type (2012-13)" UE40ES8005UXXE "
De vil nu gerne have muligheden for at anvende fjernsynets optage funktion og har sat mig i sving og jeg går så til jer

- Har læst mig frem til at det skal være en ekstern harddisk og IKKE et usb stick, men har også læst mig frem til at man godt kan vælge en ekstern harddisk uden ekstern strøm adgang, hvad er jeres erfaring her? er der nok strøm i USB porten til det?

- Kapacitet, hvor meget fylder en times optagelse på sådan en harddisk. er 500GB no go. De søger ikke en harddisk til at gemme hele serier på, men som så mange andre, gider de nok ikke at slette optagelser hver anden dag

Håber på at hører svar fra jér super users i samsung tv apparater.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-02-15 21:47

1 times optagelse fylder vel 1-2GB
En lille Sata 2½ disk kan som regel godt køre fra TV, men det burde et usb-pind også, men det kan være hastigheden ikker er stor nok og derfor anbefales en disk,

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 05-02-15 08:46

Prøv med en USB stick først - det er nemt

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 05-02-15 09:35

Du kan evt. bruge denne fra Elgiganten.

http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-usb-stick/WD1TBMOELE/wd-harddisk-1-tb-sort.

De fås også på 500GB.

MVH
tadeo

Accepteret svar
Fra : larshau

Modtaget 50 point
Dato : 05-02-15 12:12

Jeg har erfaring med et UE55H7005, hvor jeg benytter en 2 TB ekstern harddisk. Den fungerer fint. Du skal huske at sætte det tilhørende USB stik i det stik på bagsiden af dit TV der er mærket for optagefunktionen. Samsung har oplyst at det ikke er alle HD-fabrikater der kan anvendes.

Jeg anvender en Verbatim Store'n'Go Port. Black - 2TB. Den er købt på nettet hos Proshop til 728 kr. Der er både større og mindre HD end min på 2 TB, men prisforskellen er ret lille.

Ifølge mine oplysninger kan tv klare op til max en 3TB harddisk. Og der er her tale om HD der har intern strømforsyning. Du skal derfor ikke tænke på at lave extern strømforsyning. Du bør nok ikke hænge din HD så den blot hænger i USB kablet. Jeg har hængt min HD op på bagsiden af TV-ophæng med et par strips, hvilket virker fint.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 05-02-15 21:07

Tak for svarene til jer alle, så kan jeg jo godt blot kaste mig ud i det , på deres vejne. :)