/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
android
Fra : trimare46
Vist : 1154 gange
300 point
Dato : 31-01-15 15:26

Jeg har en Sony Xperia z telefon og en Sony Xperia z tablet. Jeg vil gerne have dem til at udveksle oplysninger automatisk, altså billeder og kontakter.
Jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt, men jeg synes ikke jeg kan få det til at fungere.
Er der nogen der har lidt forstand på den slags og som har lyst til at hjælpe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 15:40

Er de begge på samme net - med koder ? til Wifi, så burde du kunne gå ind i indstillinger og ´synkroniserer´ derfra.
En anden måde er at oprette/ bruge Dropboks som du så logger begge ind på og synkroniserer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 15:49
Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-01-15 17:21

Jeg kender ikke så meget til sonys eget program, men for mig ser det ud til at der skal en pc involveret, og det er jeg ikke interesseret i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-01-15 18:06

Løsningen kunne hedde rsync:
https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.kowalczuk.rsync4android
men pas på det der står i beskrivelsen
Citat
The application is for advanced Linux/Unix users who want to copy data to/from a remote server using rsync (don't install it if you know nothing about rsync and SSH)
jeg er for lidt erfaren til at kunne hjælpe men måske en anden mere erfaren Linx bruger kan hjælpe dig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 31-01-15 18:22

Citat
men for mig ser det ud til at der skal en pc involveret, og det er jeg ikke interesseret i

Nu kender jeg ikke programmet, men det ser da ud? på siden at man kan ´synce´ mellem flere slags apperater = men de skal jo nok kunne snakke sammen, hvis det er lokalt.

Ellers brug en Dropboks konto? eller måske en der fulgte med din tlf, det virker på min HTC og Huawie - og pc, som jeg dog ikke har software til det, men kan se hvad der ligger på dropboks og hente som det passer mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-15 18:44

Har du været her og evt. hente en manual.
http://www.sony.dk/support/da

Jeg har en xperia E1 smartphone og hentet en manual på Dansk på 102 sider.
Så der vel også en til dine modeller.
Min kan åbenbart kun synkronisere over nettet via en server

Du har sikkert Bluetooth på begge apparater og den vej burde de kunne udveksle data.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-01-15 19:24

Min xperia kan pares med en anden bluetooth, og den vej flytte data.
Da din vist er en nyere model, kan den nok også.
Den medfølgende CD opgraderede min til 4.4.2 kitkat

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 300 point
Dato : 01-02-15 13:02

Her er en rigtig god side at blive 'klogere' på, når det kommer til Andoid:

http://android.stackexchange.com/

Her en søgning på Xperia:

http://android.stackexchange.com/search?q=xperia

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : trimare46

Dato : 08-02-15 16:18

Tak for svaret molokyle.