/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Sygedagpenge ?
Fra : freddiemercury
Vist : 637 gange
300 point
Dato : 24-01-15 14:59

Hej
En af mine bekendte er i tvivl om hun kan få sygedagpenge
Hun blev sygemeldt april 2013 og raskmeldt juni 2014
Har nu været på dagpenge siden juni 2014 og skal muligvis sygemeldes igen nu
Har hun optjent sygedagpenge igen ? Som jeg ser det skal hun være min 6 mdr på dagpenge/ jobsøgende

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-01-15 16:19

Så kontakter din bekendte blot kommunen, så vil de garanteret gerne fortælle hvorledes reglerne er i hendes situation...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-01-15 16:47

Det taler hun med sin A-kasse om. De kan hurtigt beregne ud fra deres oplysninger om hun er berettiget til sygedagpenge.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 300 point
Dato : 25-01-15 23:48

Det kommer blandt andet an på om det er en ny lidelse og ikke en del af det gamle sygdomsforløb.

Sygedagpenge afdelingen hos Kommunen kan give et fyldestgørende svar, fagforeningen ved i denne slags sager ikke noget.

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 26-01-15 06:21

Tak for svaret Thomas.Haugaard.