/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Pegida demo samler det værste afskum
Fra : Loggi
Vist : 1213 gange
100 point
Dato : 21-01-15 03:06

Skal vi nu til at glo på sådan en flok hadefulde klaphatte af værste skuffe hver eneste mandag? Det orker jeg simpelthen ikke. De svælger jo i had til muslimer, det har intet med ekstremistiske muslimer at gøre, men med dem alle sammen. Det er blot en glimrende undskyldning for at komme frem med svinehunden i samlet flok fordi de sidder derhjemme og er angste til hverdag.
Det var sikkert sådan at det startede i Europa inden jødeudryddelsen. De kan bare ikke acceptere at der er andre mennesker der ikke ligner Hr og Fru hakkebøf.
Den danske stifter tror at hver anden muslim er indavl. Det kan ikke være mange bøger han har læst og han kan ikke have været særligt meget ude i den store verden.
Bare med det udgangspunkt er stilen jo lagt.

Det kunne lige så godt have været jøder. Der er absolut ingen forskel.
Det er blot en anden tid og sted.

Men jeg må desværre skuffe de små hadefulde mennesker. Muslimerne er kommet for at blive. Verden er vokset siden 1940'erne, så det er lidt for sent at gasse dem i lejre om end de meget gerne ville.

Tag nu ud på oplevelse i verden og nyd menneskerne omkring jer. Bare fordi man har andre værdier og ser anderledes ud, så kan man sagtens have noget tilfælles.

Jeg håber jeres døtre falder pladask for en muslim

Lad os nu få et smil frem i stedet for at gå rundt og spilde tiden på at være bange hele tiden. Angst æder sjælen op.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 21-01-15 03:12

Hvordan klarer man hverdagen når man går rundt med had til dem man arbejder og bor i samme by med?
Hvorfor flytter i ikke til et øde sted hvor i kan være i fred? Der er der hverken jøder eller muslimer eller sigøjnere eller inuitter eller sorte eller andre sjove fejlfarvede krabater der ikke ligner jer på en prik.
Så kan I slappe helt af.
Så slipper vi også for at høre på jeres bavl hver mandag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 06:26

Aner ikke hvilken udsendelse du mener.
Citat
Det kunne lige så godt have været jøder. Der er absolut ingen forskel.
Det er blot en anden tid og sted.

Nu kan jeg ikke mindes at Jøder (før/under WW2) har opfordret til drab på tyskere eller andre.
Det har dagens muslimer derimod, også ikke fanatikere - så jo, der er forskel, selv i mine øjne.
Mon ikke det kan få hadet op i selv en Dansk sofavælger - åbner man TV, ser eller hører man næsten kun om skide muslimer der nu igen har slået/ sprængt mennesker.

Hadet har de selv skabt

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 21-01-15 07:30

Om denne sag kan uden tvivl siges rigtig meget - både pro et contra. En ting bør vi vel alle kunne blive enige om, nemlig at vi mennesker bør behandle hinanden ordentligt, dvs. respektere hinanden og ikke bruge magtmidler til at understøtte vore synspunkter, uanset om de er af ideologisk eller religiøs karakter. Derimod er det naturligvis ganske legitimt at gennemføre lovlige demonstrationer for sine synspunkter, og det må også gælde for en organisation som Pegida, ligesom naturligvis også retten til at afholde lovlige moddemonstrationer må anerkendes.

Om det så er helt præcist beskrevet, at der absolut ingen forskel er på jøder og muslimer, kan måske diskuteres, og her vil der nok være forskellige opfattelser. Ligeledes er det ikke helt sikkert, at alle vil være helt enige om at betragte islam som en fredens og fordragelighedens religion; nogle vil formentlig henvise til, at der netop i de mellemøstlige lande og andre steder, der præges af den religion, er ganske meget - for ikke at sige voldsomt meget - ufred, men også her kan der sikkert siges meget forskelligt om årsag og virkning.

Skal man drage en konklusion, må det være, at nogle anser Pegida for at være det værste afskum, en hadefuld organisation, baseret på vold og ufred. Det er et måske en legitim vurdering. Andre vil tværtimod pege på, at Pegida netop demonstrerer for at bevare et vesterlandsk samfund, der aldrig må blive domineret af vold og ufred. Det er også en legitim holdning.
Hvis alle blot kunne være enige om, at vold og ufred skal imødegås og forhindres, så ville vi være nået langt. Men inden vi kritiserer hinanden med ukvemsord og i stærke vendinger, skulle vi måske huske på Jesu ord til forsamlingen, der ville stene en kvinde. "Den, der er uden synd, kaster den første sten", sagde han. I samme gode ånd vil det være at lytte til hinandens synspunkter, også til Pegidas, også til de kristne samfund, der undertrykkes i nogle lande, også til fredelige muslimer, lytte, ja, men ikke kaste sten, - heller ikke verbale sten. Det gør kun den, der selv er syndfri.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-15 07:44

Overdrivelse fremmer forråelsen, ikke forståelsen!

Muslimer dræber mest hinanden, bl.a. fordi de til stadighed udkæmper religionskrige mellem forskellige varianter af Islam

http://www.spiegel.de/international/world/surprising-study-on-terrorism-al-qaida-kills-eight-times-more-muslims-than-non-muslims-a-660619.html

Europa havde religionskrige mellem protestanter og katolikker igennem århundreder, men, siden der blev fred i Irland for få år siden har vi været forskånet for krige mellem kristne fraktioner, til gengæld er vi blevet udsat for mord og terror fra nogle få muslimer, ofte muslimer der selv, eller deres (bedste, osv) forældre er rejst til Europa.

Det dårlige ry, muslimer har fået, er noget de, der er kriminelle, voldelige eller terrorister selv har skabt, og dit "spm" bidrager kun til at forværre det!

Du mener tilsyneladende, at den oprindelige befolkning skal flytte væk, for at give plads til muslimerne???

Citat
Hvorfor flytter i ikke til et øde sted hvor i kan være i fred? Der er der hverken jøder eller muslimer eller sigøjnere eller inuitter eller sorte eller andre sjove fejlfarvede krabater der ikke ligner jer på en prik.
Så kan I slappe helt af.

Det er helt på den muslimske halvmåne

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-15 08:04

Hvor mange af dem er ægte racister ?

Jeg tror det mere drejer sig om den stigende bekymring for om samfundet kan holde til den næsten uhæmmede indvandring, vi betaler en høj skat men ser alligevel nedskæring på nedskæring for de svage og gamle og røvrenderi af raske ledige som der IKKE er arbejde til, oveni er protester mod at vi ikke har en politik der effektivt kan rydde op i bunken af højkriminelle og muslimer der vil bekæmpe danskerne med alle midler....................dvs mange flere udvisninger.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-01-15 08:13

Citat
en flok hadefulde klaphatte

Skriver du, som også skriver dette indlæg http://www.kandu.dk/Spg172852.aspx

Hvilken kategori er du selv i

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 21-01-15 08:49

Den største klaphat her er Loggi. En regulær trold.
Ligesom i det link som poten bringer, stiller han her heller ingen spørgsmål, men forsøger bare, at piske en stemning op. Ignorer ham.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-01-15 09:27
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-01-15 09:31

Citat
men forsøger bare, at piske en stemning op. Ignorer ham.

Jeps, det er typisk stærkt venstreorienterede som ikke kan se ud over deres egen næse når de propaganderer.

Desuden er de udpræget faktaresistente og ignorer andre, som jeg der har fremhævet nogle ting.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-15 10:49

Er du fuld igen i dag, Loggi?? Så vi kan forvendte en undskyldning i morgen. En kedelig vane.
Ellers synes jeg,du så sandelig selv bærer ved til bålet.

Citat
Jeg håber jeres døtre falder pladask for en muslim

Er det dig selv,der er giftemoden???

Citat
Nu kan jeg ikke mindes at Jøder (før/under WW2) har opfordret til drab på tyskere eller andre.
Det har dagens muslimer derimod, også ikke fanatikere - så jo, der er forskel, selv i mine øjne.
Mon ikke det kan få hadet op i selv en Dansk sofavælger - åbner man TV, ser eller hører man næsten kun om skide muslimer der nu igen har slået/ sprængt mennesker.

Så sandt som det er sagt...kan ikke bortforklares.

Citat
Det dårlige ry, muslimer har fået, er noget de, der er kriminelle, voldelige eller terrorister selv har skabt, og dit "spm" bidrager kun til at forværre det!

Også 100% fakta.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-15 11:00

Citat
Det kunne lige så godt have været jøder. Der er absolut ingen forskel.

....og så tror jeg,du skal sætte dig lidt mere ind i historiens kendsgerninger,inden du velsigner os med dine "foredrag".

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 11:08

Det liver da op herinde.
og så mangler der en Smiely der ligger og vrider sig af grin, plus et par andre sjoverter.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 21-01-15 12:21

Citat
Lad os nu få et smil frem i stedet for at gå rundt og spilde tiden på at være bange hele tiden.
Angst æder sjælen op.

Hvordan hulen skulle det kunne lade sig gøre at få et smil frem, efter den svada du kaster ud herinde gang på gang?

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 21-01-15 16:49

Der er da masser af jøder der bedriver terror:

http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_religious_terrorism

Der er 14 millioner jøder i verden og 1.6 milliarder muslimer i verden.

Så det er vel samme antal terrorister i procent.

Jeg er helt enig i at der er et kæmpe problem i samfundet med muslimer der er voldelige og eller kriminelle. Det er det samme problem som USA har med de sorte.
Ja man kan da godt integrere sig og leve fredeligt side om side med danskerne her i samfunder, det hjælper bare ikke at man skal læse hvor dumme de er i samtlige medier. Det må da skabe vrede. Vi smiler til dem, men de fleste kan ikke lide dem inderst inde.

Ja det er deres eget ansvar. Længere er den ikke.

Nu hjælper det heller ikke at vi åbenlyst støtter Israel og ikke engang kan skænke palæstinenserne en stat. Hvorfor ikke? Fordi det er mulimer. Tænk nu hvis de fik deres eget land (tilbage) så slap vi iøvrigt for dem her.

Det hjælper heller ikke på det at den imperialistiske krigsmaskine er ude og samle ressourcer sammen i de arabiske lande med påstand om at vi kommer for at hjælpe staklerne der slås mod hinanden. Mens vi er i gang så skal vi lige tvinge demokrati ned over hovedet på dem. De skal da ikke selv bestemme hvordan de vil leve andre steder. Hvad tænker de dog på?
Næ nej de kristne missionærer skal da ødelægge kulturer alle vegne. Alle skal leve som os eller omkomme, da de ikke er lige så udviklet som os. De skal dagligt på arbejde fra 9 til 17 og have den nyeste smartphone. De skal også have en middelmådig bil og et 42" TV fra Leasy og så lige låne penge i Ekspressbank så de er forgældede og lydige fremover.

Mulimerne råber Allah er større.
Her råber vi PROFIT ER STØRRE.

Når alt det her så er sagt så vil jeg hellere bo i det matierielle vesten end i et diktatur i et arabisk land.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 21-01-15 16:51

Skal der absolut et spørgsmålstegn efter alt hvad man skriver? Det er jo for at skabe lidt debat. Jeg lærer da en masse af jeres indlæg. Ja jeg bliver altid svinet til fordi jeg tænker højt og skriver hvad der falder mig ind. Men det må man jo tage med i et forum.

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 100 point
Dato : 21-01-15 17:20

Citat
Når alt det her så er sagt så vil jeg hellere bo i det matierielle vesten end i et diktatur i et arabisk land.

Det deler du vist med stort set alle der bor her, inkl. langt de fleste muslimer, såvel her som i deres hjemlande

Til Pegida, så er det symptomatisk at "bevægelsen" har rod i det gamle østtyskland, hvor der er meget få muslimer, og hvor mange af ossierne føler sig dårligt behandlet af resten af landet.

Pegidas leder kan man uden risiko for injuriesøgsmål betegne som dybt kriminel

http://www.bt.dk/udland/manden-bag-pegida-er-en-narkodoemt-kok

og nynazister har de masser af i Pegida, så afskum er da en passende betegnelse

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-15 18:36

Sig mig engang, er I blevet skruphamrende sindsyge allesammen...?
Loggi, du er bindegal i din brandert - søg læge før andre kommer til skade.
Og vagnr, har du belæg for, hvad du skriver..?

Lad os kigge lidt på, hvad Pediga er for størrelse.

PEDIGA er FOR modtagelse af krigsflygtninge og politisk/religiøse forfulgte. Det er en menneskelig pligt!
PEDIGA er FOR optagelse af ret og pligt til integration i Tysklands Grundlov (I øjeblikket er kun retten til asyl garanteret).
PEDIGA er FOR decentral anbringelse af krigsflygtninge og forfulgte, i stedet for delvist umenneskelige hjem.
PEGIDA er FOR en fælleseuropæisk fordelingsnøgle for flygtninge, og en retfærdig fordeling på alle EU-landes skuldre. (En central myndighed for flygtninge, der fordeler flygtninge mellem EU-landene ifølge en fordelingsnøgle).
PEGIDA er FOR en sænkning af forholdet mellem flygtninge og socialarbejdere. I øjeblikket er forholdet i Tyskland omkring 200:1, hvilket betyder at mange traumatiserede reelt ikke får nogen hjælp.
PEGIDA er FOR at asylbehandlingen skal ændres efter hollandsk og schweizisk forbillede. Indtil dette er sket, FOR en forøgelse af midler til indvandringsmyndighederne med henblik på en dramatisk sænkning af behandlingstiden for asylansøgninger, og dermed muliggøre en hurtigere integration.
PEGIDA er FOR forøgelse af midler til politi og IMOD nedskæringer i politiets bemanding.
PEGIDA er FOR at udnytte og udøve de eksisterende love om asyl og hjemsendelse.
PEGIDA er FOR en nul-tolerance politik mod kriminelle asylansøgere og indvandrere.
PEGIDA er FOR modstand mod en kvindefjendtlig, voldsbetonet politisk ideologi, men ikke imod herboende, integrationsvillige muslimer.
PEGIDA er FOR indvandring efter en model som i Schweiz, Australien, Canada, eller Sydafrika.
PEGIDA er FOR retten til seksuel selvbestemmelse.
PEGIDA er FOR opretholdelse og beskyttelse af vores kristen-jødisk prægede vestlige kultur.
PEGIDA er FOR at indføre folkeafstemninger som i Schweiz.
PEGIDA er IMOD at bevæbne forfatningsfjendtlige, forbudte organisationer som PKK.
PEGIDA er IMOD at tillade parallelsamfund eller parallelle retssystemer i vores midte, såsom shariadomstole, shariapoliti, fredsdommere o.s.v.
PEGIDA er IMOD dette vanvittige ‘Gender Mainstreaming’, også kaldet ‘Generisering’, der nærmest tvinger os til en politisk korrekt kønsneutralisering af vores sprog.
PEGIDA er IMOD radikalisme, uanset om den er religiøst eller politisk motiveret.
PEGIDA er IMOD hadprædikanter, uanset hvilken religion, de tilhører.Fik I fat i det, Loggi og vagnr...? Hadprædikanter

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-15 18:49

Tommy

Det er lidt synd du uikke selv kan finde ting, du er uenig i, men nu skal jeg hjælpe dig

Søg

pegida neonazi site:.de

323000 hits, mange af dem fra aviser og andre medier

Den nu tidligere leder af Pegida, har lagt et hitlerbillede på sin profil, har jeg netop set

http://ekstrabladet.dk/nyheder/pegida-leder-traeder-tilbage-efter-hitler-billede/5408841

Og hans synderegister kan du finde her

http://de.wikipedia.org/wiki/Lutz_Bachmann

Hvis du leder lidt, finder du nok noget mere i samme retning

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 21-01-15 19:31

FIK DU FAT I DET TOMMY? haha.. Bare fis

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 21-01-15 19:36

Citat
Hvis du leder lidt, finder du nok noget mere i samme retning
Ja det sker jo også for venstrefløjen - af vanvare - får linket et billede af Stalin.

Men det er ikke det vi skal tale om, men hovedsagen er, at han er yt over and out, Roger. Han gik godvilligt, ellers var han blevet smidt ud.

Iøvrigt var det ikke et billede af Hitler, men et billede af ham selv, stylet som Hitler.
Bare for, at der ikke opstår misforståelser.

Men bortset fra det, der skal altså ske et eller andet. Europa - og derved Danmark, kan ikke - og skal ikke tage imod flere muslimer. BASTA!
Her vil jeg for én gang skyld citere Poul Nyrup: Vi vil ikke ha' skyderi på gade og stræder
Det vil jeg give ham ret i. Tak for hjælpen, Poul.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 21-01-15 20:00

Loggi, man behøver hverken at være racist eller hadefuld, fordi man har indset, at det såkaldte multikulturelle samfund ikke er lykken.

Det har vist sig, at muslimer ikke er integrerbare i et moderne vestligt samfund, og spændingerne vil blive værre, jo større en procentdel af befolkningen, muslimer udgør.

Islam fungerer bare ikke sammen med andre kulturer, og det har alle europæiske lande måttet indse.

Hvor i verden lever muslimer i fred med de såkaldte vantro? - ingen steder.

De fleste rettroende muslimer har vel brug for at leve i deres eget samfund/land, hvor islam erstatter demokrati.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 21-01-15 20:20

Kode
Skal der absolut et spørgsmålstegn efter alt hvad man skriver? Det er jo for at skabe lidt debat.

Du debattere jo ikke når du allerede har taget udgangspunkt i at Pegida er de værste afskum.

Citat
Skal vi nu til at glo på sådan en flok hadefulde klaphatte af værste skuffe hver eneste mandag?

Hvem siger du skal glo på dem.... Det er jo dit egen frie valg.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 21:13

Citat
Hvor i verden lever muslimer i fred med de såkaldte vantro? - ingen steder.

Må lige bryde ind her?? Tyrkiet/ Øst stater / Balken og et ´par´ enkelte andre såkaldte muslimske lande ´godkender´ retten til at TRO og have kirker (Gamle Konge-stater?) - men disse Kirker og TRO kan ikke være der for den lokale befolkning mere, da de føler sig forfulgt af ? samme ´mennesker´ af anden tro - som samtidig står med maskinpistoler og SS lignende IS reklamer (nu omdage), OG disse lande var i MEGET tæt/ nær sam-arbejde med ISRAEL EU/ US, men nu føler sig truet af fundementale IDIOTER fra KANDU/cando?
tvivler på de selv ved hvad deres lokale imannnnnnnn hedder, men PIS fyrer de sgu altid af i Fredadgs allahhhhhhhhhhhhhh navn.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 21:25

Glemte lige ? stavefejl kan man altid få hjælp til, men lære det DANKSE sprog kan? ingen
Opgiver at skrive til dansk -?

Jeg vil i skole og LÆRE noget, hvad rager det ? det offentlige, næste gang vi ? tales ved, er på en kirtke gård for????

Og så kan man se film som De Røde Enge/ Hvidstens Gruppen + mange andre gode film = der handler om at PASSE PÅ LILLE DANMARK = de ville DØ for DK/ andre kunne have det bedre.

HVEM i alverden ville GØRE DET den dag i dag = et par GARDERE der passer på Dronningen?
Og hvis det var ALT = SATANS STOR TAK TIL DEM, de gør det af HJERTET ikke af mening og ovebevisning

Og så må i gerne give mig lidt VERBALE øretæver - især for sproget - som er for gammelt og ikke forstået? AF HVEM

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-15 21:28

W O W , nu ved jeg hvor jeg slet ikke er henne.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-15 21:29

Citat
Islam fungerer bare ikke sammen med andre kulturer, og det har alle europæiske lande måttet indse.

Sagen i et nøddeskal.

Uanset om det kaldes Pegida,nynazisme,eller hva`faen ved jeg,vil det starte en bølge ud over hele den vestlige verden. Ting tar tid....men det vil komme. Det er så småt igang.

Menigmands tålmodighed med muslimerne,er simpelthen ved at slippe op...træt af at slække "det danske" mere og mere,blot for at tækkes dem,mere og mere. Så en udsendelse i aftes fra Gjellerup. Hvor politiet er begyndt med en let pres mod forældrerne,til de mest hårdkogte kriminelle. Så kan man godt se,hvad de unge muslimer er ude på.

Ikke bare her,men i hele Europa. (Global). Jeg har troet det ville ta` 20 - 25 år......nu er jeg bange for der vil ske "slemme ting",inden for bare de næste 5 år.

Enten man kan li`det eller ej,er muslimerne det altoverskyggende problem,på jordkloden i dag.

Så lige en måling,hvor 13% af danske vælgere,ønsker sig et nyt parti, der er længere til højre end DF. (Som jeg heller ikke mener er et højrefløjs parti). Men det siger lidt om tendensen. Og det kommer ialtfald,ikke bag på mig.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 21-01-15 21:36

Citat
Men bortset fra det, der skal altså ske et eller andet. Europa - og derved Danmark, kan ikke - og skal ikke tage imod flere muslimer. BASTA!

Ja, jeg har ind imellem tænkt, at hvis jeg nu kom til at sluge en radioaktiv hveps, så jeg kunne rejse tilbage i tiden, ville jeg have sørget for nogle helt andre regler for indvandring, måske mere i retning af USA's (eller liberal alliance) åbne grænser, men lukkede pengekasser, som jeg også mener stort set var vilkårene i Dk i 60'erne, da indvandringen (af arbejdskraft) begyndte.

Sikke rart det ville have været, INGEN problemer!

Og så er det jeg kommer i tanke om, hvor mange gange jeg har hørt folk sige, at da de traf et valg, og det viste sig det ikke gik som de troede, skulle de bare have truffet det andet valg de overvejede, så havde deres liv været lyst og lykkeligt, INGEN problemer!
De glemmer bare, at der også ville være dukket problemer op med deres andetvalg, måske endda flere og værre, og de kunne have siddet endnu dybere i suppedasen.

Så jeg tror ikke et øjeblik på, at et totalt muslimstop ville mindske problemerne, tværtimod!

Det ville nok bare forstærke den tendens vi ser nu, at (mange af) de dygtigste, dem der kunne gøre noget godt for Dk som læger, ingeniører osv., tager vores gode og gratis uddannelse, så flytter de til fx England, for at få lov til at arbejde (og betale skat) et sted hvor de (veluddannede tihvertifald) ikke er uglesete.

Dem der hverken kan læse eller skrive, bliver her på offentlig forsørgelse suppleret med sort arbejde/kriminalitet, og opdrager deres børn til den karriere

Som jeg har sagt så ofte:

De er her, de (dumme) bliver her!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-01-15 21:42

mig-selv...blå søm er beregnet til sammenhæftning af forskellige materialer,ikke til at spise.

M.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 21-01-15 23:57

Lad os lige få et afbræk af guddommelig indgriben med Billie Holiday:

http://youtu.be/vK1WTJKMDms

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-01-15 07:31

Her er en interessant aviskronik: "Europas går under for øjnene af os".
http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7378962/Europas-undergang-%E2%80%93-tallenes-tale/

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 08:54

Umiddelbart lyder det jo som noget Science Fiction, men jeg er ikke i tvivl om, at det er den grufulde sandhed. Med de vatpikke politikere, vi har i EU og DK er katastrofen allerede indledt.

Men jeg tror ikke virkeligheden går op for politikerne, før de selv står foran en Kalashnikov.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 09:50

Sakset fra Den Korte Avis
Citat
Så har man hørt det med. Flydende sæbe på flaske kan også opfattes som krænkende for muslimer.

Konkret drejer det sig om et produkt i supermarkedskæden Aldi Süd i Tyskland. Det hedder ”Ombia 1001 nat”, inspireret af ”1001 nats eventyr”.

Supermarkedet har villet spille på den eksotiske orientalske stemning i eventyrene. Derfor er der på flasken en tegning af en tyrkisk moské med kuppel og minareter.

Det fik muslimske kunder til at klage på Aldi SüdsFacebook-side.

”Jeg var noget chokeret over, at en moské var afbildet,” skriver Ali Girdapoglu. ”Med dens kuppel og minareter er moskeen et syn, som betyder værdighed og respekt for muslimer.”

Andre klagede over, at det var upassende, at en moské optrådte i sammenhæng med et badeværelse. Det udløste en ophedet debat påFacebook-siden.

Aldi gav efter
Som man har set med andre virksomheder, skyndte Aldi Süd sig at give efter for det muslimske pres. Når der nu var nogle stykker, som erklærede sig krænkede, måtte man hellere fjerne den ”anti-islamiske” flydende sæbe.

Og man nøjedes ikke med at fjerne sæben. På Aldi SüdsFacebook-side undskyldte firmaet, som om det havde optrådt frygtelig umenneskeligt: ”Vi er kede af, at vores sæbes design har smertet jer. Snart vil produktet ikke længere findes i vores butikker.”

Ikke-muslimer reagerede vredt
Men det blev for meget for nogle af de ikke-muslimske kunder. De reagerede vredt på beslutningen om at trække produktet tilbage og krævede påFacebook, at det igen kom på Aldis hylder.

Flere skrev, at der ikke ville have været nogen klager, hvis det var en kirke, der var afbildet. Der blev også vist billeder af andre produkter, som havde tegninger af moskeer, uden at det gav anledning til protester.

Formentlig vil man se mere af den slags i fremtiden. Altså at der bliver reageret mod den politisk korrekte eftergivenhed. Den seneste tids begivenheder i Europa har nok skabt en stemning af, at der nu må trækkes nogle grænser.

Dette pres fra begge sider har været svært at håndtere for Aldi. De har ikke vidst, hvilket ben de skulle stå på. Så de er endt med at fjerne hele debatten fra deresFacebook-side. Men den flydende sæbe er ikke vendt tilbage.

Hvad bliver det næste?
Når en flydende sæbe kan opfattes som krænkende, er der formentlig ret meget andet, som visse muslimske kredse også kan lade sig fornærme af.

Så spørgsmålet er nu: Hvad bliver det næste?

Det er bla. det, - afskummet, som Loggi så hjernedødt kalder Pediga, demonstrerer imod.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 09:52

Citat
Pediga
Pedida

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 10:17

Ja det er da for latterligt

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 10:31

OLDBoston.

Selvfølgelig er forfatterne Lars Hedegaard og Camre. Haha.

Det kan da godt være at Europa som vi kender det forsvinder, men verden vokser jo og magten har skiftet gennem alle tider. Så det kan da godt være at de har ret.
Så må det jo bare være sådan.
Det er vel også begrænset hvor længe vesten kan klare at smadre hele verden og oven i købet på en ubæredygtig måde.
Alle aktioner har en reaktion. Så må det bare være sådan.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 11:11

Citat
Alle aktioner har en reaktion.

Bare ikke nok,fra de vestlige landes side. Indtil nu,har vi kun benyttet os af nålestik.

Hvis vi vil blive ved med at leve i "frie" demokratier,skal der helt anderledes metoder til.
Men jeg er bange for,det allerede er for sent.

Man kan mene hvad man vil,om Mogens Glistrup. Men han fik (desværre) ret i sin spådom.

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-15 12:11

Nu skal I lære et nyt ord, gelotofobi, der vist kan oversættes med angsten for at blive gjort til grin så føler man sig krænket (udtales af mange krinket, hvad der krænker mig

En videnskabelig undersøgelse viser, at danskere er rigtig svære at krænke ved at blive gjort til grin (de har åbenbart ikke undersøgt folks trafikadfærd), ca 1 ud af 60 danskere kan ikke tåle mosten, mens mellem hver 6. til hver 3. fra Mellemøsten og Asien ikke kan tåle det, altså 10-20 gange så "følsomme" som os

Måske skulle man lave danskprøven om, så folk der bliver mopsede over småting, fx en tegning af Muhammed, ikke kan få opholdstilladelse ?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-35005099:har-du-gelotofobi.html

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 22-01-15 15:31

Loggi skriver
Citat
Selvfølgelig er forfatterne Lars Hedegaard og Camre. Haha.
.

Men det er nu ikke korrekt. Hvis man læser linket ser man, at det er historieprofessor Bent Jensen, der har skrevet kronikken om risikoen for Europas undergang, eller rettere refereret dens indhold, som er en samtale med en kulturhistoriker ...med talrige kildehenvisninger, der dokumenterer konkrete risici for Europa. Det ville være mere interessant, hvis Loggi kunne argumentere imod nogle af de fakta, der påvises - fremfor at påstå, at kronikken er skrevet af personer, der intet har med den at gøre. I øvrigt var det måske ikke en dårlig ide at læse Mogens Camres erindringer, med titlen "Knus Tyrannerne". Den handler bl. a. om hvordan der gambles med demokrati og frihedsrettigheder. Det er der ikke råd til, hvis de europæiske nationer skal overleve som selvstændige og frie lande. Her er linket en gang til,

http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE7378962/Europas-undergang-%E2%80%93-tallenes-tale/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 15:53

Oldboston, tak for artiklen - den siger alt.
Men jeg er desværre bange for, at visse personer ikke opfatter alvoren i Bent Jensens ord.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-15 17:01

Det kan vel ikke overraske nogen, at Bent Jensen ikke refererer fra en samtale med en kulturhistoriker (i så fald havde der nok været et navn på den pgld!), men at det alene er BJ der har skrevet artiklen, malet sort på sort, og baseret på gamle tal eller negativ ønsketænkning?

Fx, fsva. angår Dk, så er fødselsraten hos etnerne i 2013 1,83 barn pr kvinde, et dramatisk fald fra 2,57 på 10 år, så hvor 10 etnerkvinder får 18 børn, får 10 danske 17 børn, regnet i hele børn, sådan ser de pænest ud:

http://www.dst.dk/da/Statistik/Publikationer/VisPub.aspx?cid=019004

"Børn: Fertiliteten er faldet for ikke-vestlige indvandrere, som er gået fra at få 2,57 børn i gennemsnit i 2003 til 1,81 i 2013. Det nuværende niveau er kun marginalt højere end for kvinder med dansk oprindelse, som i 2013 fik 1,69 børn i gennemsnit."

Jeg vil tro tendensen til langt færre fødsler bland etnerne (og desværre også blandt gammeleuropæerne) er den samme i andre europæiske lande!

BJ's påstande på andre punkter er sikkert ligeså løsagtige, artiklen angiver ingen kilder, bortset fra den fiktive kulturhistoriker, og nogle artikler skrevet af BJs trosfæller!

Ikke alt er fryd og gammen, jf noget mere fra Danmarks statistik:

"Krisen: Ikke-vestlige indvandrere og efterkommeres underbeskæftigelse er steget fra 2008 og frem. Selvom ikke-vestlige indvandrere og efterkommere traditionelt er mindre i beskæftigelse end mennesker med dansk oprindelse, så viser stigningen at begge grupper har været særligt ramt af den økonomiske krise.

Offentlig forsørgelse: 65 pct. af de ikke-vestlige indvandrere i aldersgruppen 55-59 år på offentlig forsørgelse, mens det kun er tilfældet for 26 pct. af personerne med dansk oprindelse i samme aldersgruppe."

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 17:08

Jeg har også hørt det modsatte flere gange. Bare fordi man hiver en artikel frem fra en liberal avis er det ikke den evige sandhed.
Der er slet ikke videnskab bag de voldsomme tal. De tal er kun ment for at tegne "worst case scenario". Indtil videre har populationsstatistikker vist sig at være helt fra den, så jeg kan ikke se at man kan gætte sig til at Europa bliver overtaget af muslimer bare fordi de føder flere børn end vi gør. Tja måske om 1500 år, hvem ved. Men er vi her overhovedet om 1500 år?

Eller hvornår er det da? Er der en dato for hvornår flertaller af Europæerne er muslimer? Skulle muslimerne lige pludselig hive avancerede våben frem og bekæmpe hele nato?

Det lyder for mig som en gang paranoid pladder. Så dumme og svage er vi da heller ikke i Europa.

Der er for mange muslimer i Europa det er jeg enig i og der er mange problemer med dem.
Men man skal også huske at religion har det med at florere i fattige områder, så mange af dem der har været her i længere tid, de bliver stille og roligt lavet om til kapitalister i stedet for.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 17:34

Desuden har vi i Europa for vane at udrydde befokninger når vi har fået nok af dem og hysteriet har taget over. Så vi gør sikkert som vi har gjort hidtil som med Holocaust og som i Srebrenica.

Eller har den blødsødne socialisme overtaget i Europa? Er vi blevet for menneskelige til den slags lige pludselig?

Men alt det til side. USA havde jo også problemer med deres sorte og har det vel også endnu, men den dag i dag er de en integreret del af samfundet. Det troede ingen jo de ville blive, da de blev anset for at være lavere udviklet end os.
Det er det samme vi tror om muslimerne.

Der er jo også masser af mulimer, der ikke er muslimer, men blot er stemplede som det, fordi de kommer fra muslimske områder. Bare fordi man ikke spiser svinekød er man ikke muslim.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 17:41

Citat
Men jeg er desværre bange for, at visse personer ikke opfatter alvoren i Bent Jensens ord.

Vore politikere har endnu ikke fattet det. Nok har regeringen fremsat nogle illusoriske opstramninger. Men det tar jeg som en god gammeldaws valgflæsk,der ikke kommer videre.

Loggi...din tid må stå fuldstændig stille. Eller er du både døv og blind. Prøv at fordybe dig lidt i udviklingen,bare de sidste fem år...et par eksempler: 70 skolebørn dræbt i Pakistan. 200 skolepiger bortført i Nigeria. Ikke set siden.
Citat
Det lyder for mig som en gang paranoid pladder.

Hvis dette er din sande mening,har jeg virkeligt ondt af dig....jeg håber aldrig du kommer i kløerne,på disse muslimske sadister.

M.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 17:41

Men måske har I ret. Jeg sidder jo også bare og gætter modsat. Jeg synes blot folk maler fanden på væggen som om det er slut og ude med Europa.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 17:43

Mosebæk. Sådan har der altid været problemer ude i den store verden. Det er da ikke noget nyt. Vi dræber da også løs derude..
Det er ikke værre i dag end for 100 eller 200 år siden.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 18:19

Loggi...jeg må anbefale dig et par briller,og et høreapparat.

Hvis ikke situationen var så alvorligt,ville du få et

Men her menes kun

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 18:34

Altså helt ærligt, Loggi og vagnr, Jeg fatter simpelthen ikke, at nogen hader deres børn/børnebørn så meget.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-15 18:45

Jeg er nu rigtig glad for fakta, bare se listen over verdens fredeligste lande

Dk er nr 2, kun overgået af Island

http://jyllands-posten.dk/international/ECE6906667/Det+globale+fredsindeks%3A+Her+er+verdens+fredeligste+lande/

Vi lever i den fredeligste tid i menneskehedens historie

http://www.information.dk/514447

Men det kan man kun lave en enkelt artikel på, resten af året kan medierne skræppe op om vold, drab, terror mv, det SÆLGER, og gør folk bange og nervøse

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 19:12

Mosebæk og Tommy. Jeg har læst jeres artikel, som jeg åbenbart Skal læse uden at være hverken kildekritisk eller kritisk i det hele taget over for, og jeg har også læst hvad I har skrevet.

Som allerede nævnt, så skal der mere end en artikel eller en youtube video med spændingsmusik til og uvidenskabelige statistikker til at overbevise mig om at jeg trænger til briller og høreapparat.

Jeg er ganske enkelt ikke enig. I er heller ikke enige med mig og jeg forlanger det heller ikke. Jeg kommer bare med mine holdninger. Det er alt.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 19:14

Jeg må lige ind og læse lidt om sandhedsguruen Bent Jensen og se hans baggrund for at overbevise jer om at Europas dage er talte.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 19:20

Der har ALTID været religiøs, sekterisk og politisk vold i alle samfund verden over.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 19:21

Citat
Vi lever i den fredeligste tid i menneskehedens historie

vagnr, jeg værdsætter din form for humor. Den kommer til sin ret,hvis vi lige ser bort fra:

Tyverier,røverier,hjemmerøverier,vold,voldtægter,drab,drabsforsøg,manddrab (mord) flugtbilisme,kniv overfald og skyderier. Iberegnet narko-handel. Trusler på livet i tog og busser. Alfonseri. Lænsning af betalingskort. Der er sikkert kategorier,jeg ikke fik med,men i må gerne redigere.
Og her tror jeg DANSKEN,er under præsenteret.

M.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 19:52

Jeg må give VagnR ret. Det er svært at tage en artikel alvorlig når han ikke engang kan nævne hvem den fantastiske kulturhistoriker.
Jeg skal da love for at Bent Jensen eller går ham på klingen.. hahahaha..

»Det er noget hysterisk sludder, du …«

»Giv mig lov til at forklare,« afbryder min ven, »

Det var godt du lod ham komme til orde Bent.

Her er de meget troværdige kilder som Bent Jensen har kopieret, eh jeg mener kulturhistoikeren har lært lektien fra:

Litteratur: Walter Laqueur: The Last Days of Europe (2007), Heinz Buschkowsky: Die andere Gesellschaft (2014), Camre, Mogens, Ole Hasselbalch og Lars Hedegaard: Der var et yndigt land (2014)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-01-15 19:55

Undskyld,glemte lige i skyndingen,et populær øvelse. Nemlig pengeafpresning. Noget har de dog lært af vestlig kultur...nemlig Al Capone`"arbejde".

M.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-01-15 19:55

Citat
vagnr, jeg værdsætter din form for humor.

Tak, altid dejligt at blive værdsat

Men nu er det jo ikke mig, der har skrevet artiklerne, og, selv om jeg er glad for at blive værdsat, er jeg mere glad for holdninger, der bygger på fakta!

Og fakta synes jeg det kniber med, fra jeres side, men kom bare med dem.

I modsætning til Venstre, vil du aldrig høre, øhh, læse mig sige, at "hvis det er fakta, så benægter a' fakta."

Men det kan godt være, at "a' benægter at det er fakta", hvis det ikke er fakta!

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 20:09

Ok Bent Jensen har da i det mindste en baggrund der ser fornuftig ud, på trods af at jeg ikke er enig i hans holdninger:

http://da.wikipedia.org/wiki/Bent_Jensen_%28historiker%29

Så langt så godt. Det trækker dog kraftigt ned at han skriver en artikel uden at navngive den påståede kuturhistoriker og oven i købet, opstiller artiklen som et teaterstykke. Men ok, han har ret til at tale ned til læserne, som om de kun bliver overbevist om hans artikel hvis de får det serveret på den måde.

Hvem er så de andre bag artiklen som han henviser til. Mogens og Hedegaard kender vi.

Ole Hasselbalch ser også ud til at være veluddannet:

http://da.wikipedia.org/wiki/Ole_Hasselbalch

Heinz ser også ud til at have noget at have det i.

http://en.wikipedia.org/wiki/Heinz_Buschkowsky

Så mangler vi bare at få kulturhistorikeren på banen. Hov vi mangler også videnskabeligt belæg for de skræmmende tal der bliver nævnt. Eller det overhovedet muligt? Mon ikke det bare er deres holdninger der er skrevet i artiklen?

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 20:10

Sådan skal en artikel læses og ikke ædes.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 22-01-15 20:59

Jeg fandt en spændende artikel fra Oxford Islamic Studies:

http://www.oxfordislamicstudies.com/article/book/islam-9780195107999/islam-9780195107999-chapter-13

Hvorfor de knytter sig så meget til deres religion:

Islam has long been important to Muslim politics. It has played a role in the struggles for liberation from colonialism in Sub-Saharan Africa, South and Southeast Asia, and the Middle East.

They articulated anticolonialism in the language of the jihad, relating struggles for liberation to Islam—a powerful paradigm that continues today to be relevant to Muslim struggles against imperialism.

The concept of a territorial state is of relatively recent origin in the Muslim world. In the premodern era Muslims were conscious of ethnic, linguistic, and regional differences among them.

Israel's control of the West Bank and Gaza Strip may be seen as the last and only ongoing colonial relationship in Muslim lands.

Helt klart værd at læse. Den fortæller kort sagt hvordan den arabiske verden er endt som den er i dag, efter at europæerne skred.

Alt det her hentyder jo til hvorfor de er religiøse. Religion blomstrer jo fint når man bliver undertrykt og lever under elendige kår. De skal nok kommer videre, ligesom vi også har smidt kristendommen på porten.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 22:38

Vagnr og Loggi, hvordan - eller hvorledes kan, der være belæg eller beviser for fremtidsudsigter..?
Manden - i dette tilfælde Bent Jensen, Historiker og Proffessor, kan jo se - endda bare ved at åbne øjnene, at i tiden 1980 - og så frem til i dag, se demografien - og ud fra det perspektiv, er det nu ikke særligt svært at spå om, hvorledes de næste 35 år vil gå..?

Se f.eks. Sverige. flere byer bl.a. Malmø - en "ren" svenskerby for få år siden. I dag er flertallet muslimsk, hvor vold, mord, voldtægt, tyveri, røveri og jødeforfølgelser foregår hver dag i døgnet 24 timer. Og jeg skulle lige hilse at sige, at det er absolut ikke sjovt at være Kristen i Malmø - eller i det hele taget indfødt hvid svensker - ej heller i andre svenske byer.

Vagnr, for fanden mand, vågn dog op!! Er du virkelig som meget Djøffer, at du har parkeret din logiske sans i en eller anden skrivebordsskuffe..?
Men okay, socialisternes motto har jo alle dage været: Benægt benægt, hvis ikke, så lyv!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-01-15 23:03

En anden ting - OG I kan ligeså godt lære det.

Islam og vestlig kultur kan ikke -og kommer heller aldrig til at leve side om side.
Nævn mig et sted på denne jord, hvor muslimer lever i fredelig sameksistens med ikke muslimer.

Islam er ikke en religion, men en herremand-ideologi. Islams samfunds-normer blev sat i år 900 af pædofeten Muhammed - og disse normer vil muslimen ikke lave om på. Er der bare én muslim der prøver på det, bliver han et hoved kortere.

Fat det nu!

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 23-01-15 01:03

Den med at Mohammed var pædofil er det mest latterlige jeg til dato har hørt. For det første blev man kun ca. 40år dengang og man giftede sig med flere udelukkende af praktiske årsager. Lad endelig være med at lukke den slags ud i et selskab af belæste mennesker. De vil tro du kun læser Ekstra Bladet og bevæger læberne når du ser på billeder.

De lever da fint sammen med os her i Danmark. Ja der er lidt problemer med nogle af dem, men det skal vi nok få løst.

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 23-01-15 03:43

Bor I alle sammen ude på landet eller i provinsen? Jeg bor på Nørrebro. Halvdelen af mine naboer er muslimer og mange af de lokale forretninger ejes af muslimer.
De er skide søde alle sammen.

Ja der er for mange der laver kriminalitet og udøver vold. Ingen tvivl om det. De skal bare straffes som alle kriminelle

I spilder jeres tid på det ligegyldige had. Det virker som om I ikke har noget spændende at foretage jer andet end at brokke jer og bekymre jer.

I burde tvinges til at rejse en tur til et muslimsk land. Så vil I opdage at verden slet ikke er så slem som Hedegaard og hans kumpaner prøver at bilde jer på ærmet.

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 23-01-15 03:53

Tak for jeres interessante og lærerige indlæg. Jeg har lært en masse nyt.

Jeg takker af og siger pænt farvel til kandu.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 23-01-15 11:51

Det der irriterer mig er at de ikke helt vil følge lovene med småting som f.eks at bade i svømmehallen uden at tage alt tøjet af. Det er der virkelig problemer med, det kan næsten koste dig en gang tæsk.
Det irriterer mig også at jeg ofte oplever at de larmer enten i biograferne eller andre offentlige steder og igen er det farligt at være helten der siger stop til dem.
Desuden er mange af dem ikke opdraget hjemmefra og er voldige fra deres gadeliv med selvjustits.
Der er også altid en eller anden lille møgunge i skolen eller på fritidshjemmet der skal gå og slå de andre børn, fordi forældrerne har 8 børn så de ikke har tid til at opdrage.

Det er også blevet farligere at gå rundt i nattelivet for de helt unge mennesker.

Deres svaghed er ære og de er alt for følsomme, det gør dem farlige og den del syntes jeg er irriterende.

Men det er ting der skal ordnes. jeg går ud fra at politiet har/får styr på det.

Men ellers er jeg enig i Loggis indlæg her. Pegida eller hvad de hedder er helt klart en gang paphoveder.

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 23-01-15 11:52

Bade nøgen. Jeg mente selvfølgelig vaske sig ordenligt og derfter bade med badetøj på

Kommentar
Fra : Morgensutter

Dato : 23-01-15 11:58

Forresten den svaghed med ære gælder også for alle andre sydlændinge og ikke kun muslimer. "Problemet" er ikke muslimer, men den mentalitet de har med hjemmefra.

Men jeg kender også mange flinke og veluddannede muslimer, så det er kun de lille hårde kerne der burde spærres helt væk.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-15 14:21

Citat
Vagnr, for fanden mand, vågn dog op!! Er du virkelig som meget Djøffer, at du har parkeret din logiske sans i en eller anden skrivebordsskuffe..?

Ja, jeg er fuldblods djøffer, netop derfor undersøger jeg altid fakta, i stedet for at lade mig rive med af en stemning der er bygget op af "misforståelser", eller, som Bent Jensens artikel, bevidst forvanskning af virkeligheden!

Dermed siger jeg ikke, at der ikke er problemer med nogle af etnerne, men langt de fleste af dem opfører sig fornuftigt.

Jeg har nået en alder, hvor jeg fx synes det ville være en rigtig god ide at have bruserforhæng i svømmehallen, om ikke andet for at skåne andre for synet.

Efterhånden er der mange børn, også danske, der ikke bryder sig om at stå nøgne sammen med klassekammeraterne, fordi de er blevet blufærdige/kede af deres krop, så hellere snyde fra gymnastik eller badet. Det var der ingen der tænkte på da jeg var dreng, men når folk nu har ændret adfærd/holdning, er det for mig helt naturligt at man sætter forhæng op, så længe der ikke er pligt til at trække det for!

Og sådan er der så meget, vi kan ikke regne med at verden står stille, eller at regler og normer er uforanderlige.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-15 16:22

Jepper, tråden er lukket, offerkortene er trukket, og apologeterne har talt.
Men jeg elsker mine børn - og kommer til at elske min børnebørn - når de engang ud i fremtiden banker på - og derfor vil jeg vil gøre alt, hvad der står i min magt for, at mine børn/børnebørn aldrig nogensinde til at leve under det helvede der hedder islam.
Danmark har rejst sig engang tidligere for at bekæmpe en anden ideologi der endte på "isme"
dog, var maleren ikke pædofil.

Loggi, når en voksen mand gifter sig med en 9 årig lille pige og fuldbyrder ægteskabet, så er vedkommende pædofil.
Det samme sker imellemøsten den dag i dag - anno 2015 Det har ikke ændret sig - og kommer aldrig til at ændre sig.

????? ?? ??? ?????

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-15 18:34
Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-15 19:34

Her er en sand helt:

Lassana Bathily, illegal indvandrer, muslim fra Mali,der reddede flere jøder ind i et kølerum under massakren i et jødisk supermarked i Paris, og selv gik ud til terroristen!

Uanset hudfarve eller tro er forbrydere skurke, om de så er rockere, hvide, sorte, brune eller røde, og uanset deres tro eller mangel på samme.

Alle mennesker må (be)dømmes ud fra deres egne handlinger, hvor svært kan det være?

Der var jo en østrigsk malersvend engang, det gør ikke alle malere til nazister

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-15 19:41

Citat
Der var jo en østrigsk malersvend engang, det gør ikke alle malere til nazister
Det har du så sandelig ret i.

Citat
Lassana Bathily, illegal indvandrer, muslim fra Mali,der reddede flere jøder ind i et kølerum under massakren i et jødisk supermarked i Paris, og selv gik ud til terroristen!
En muslimsk helt gør ikke alle muslimer til helte.

Og en sovende Djøff'er gør ikke alle Djøff'er sovende
Der er ganske få vågne

Kommentar
Fra : Loggi

Dato : 23-01-15 21:42

Jeg gentager at Mohammed ikke var pædofil. Hvor ved du fra om de havde sex? Jeg krummer tær over dit sterotype indlæg. Der er desværre alt for mange af din slags derude, I siger allesammen det samme i kor. En flok lemminger. Hvor og hvem bilder jer alt det bras ind?
Hvordan kan du dog æde det vås råt? Har du overhovedet læst mine indlæg i tråden? Jeg kunne ligeså godt tale til en dør eller en på 4 år.
Jeg beklager at jeg lige mistede tålmodigheden her, men du har simpelthen ikke særligt mange brikker at rykke rundt med. Den ros skal du have. Har du nogensinde målt din IQ?
Har du nogensinde læst en bog udover bibelen?

Gør mig en tjeneste og opsøg nogle intellektuelle kredse og hold dig fra Ekstra Bladet. Det er derinde den laveste fællesnævner i samfundet samler sig.

Hvad fanden bilder I jer ind og sidde og svine et andet folkefærd til? I burde fandme skamme jer.
Det er virkelig uhyggeligt. I er simpelthen mennesker af værste skuffe. Jeg skammer mig over at læse jeres indlæg. Det er jo ekstremistiske holdninger der florerer herinde. I er ikke en skid bedre en de islamiske terrorister.
3 dage med lidt hjernevask så er I klar til at gasse muslimerne som amøber.

Jeg ved godt det her ikke siver ind, for I er sku helt ærligt ekstremt hjernedøde, uvidende, ubevidste, ubelæste, udannede og dumme som en dør.

I er 100% undværlige.

Ah der fik jeg luft. Jeg mener 100% hvad jeg skrev.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 23-01-15 22:06

Jeg sad lige og kiggede på lokaltv, hvor Sofia Osmani, der nu er borgmester (K) var med. Har set hende før, da hun blev valgt, men skulle lige tjekke hendes baggrund, hun ser fremmed ud

Så fandt jeg denne, som jeg synes beskriver meget fint, hvordan det føles for en halvetner, konstant at blive opfattet først og fremmest som etner.

Hun ville sikkert aldrig beskrive det sådan, men jeg kom til at tænke på det gamle "først pisser I på os, så siger I at vi lugter."

http://www.b.dk/kultur/opinion-jeg-har-faaet-brev-fra-statsministeren

Citat
En muslimsk helt gør ikke alle muslimer til helte.

Det samme gælder en muslimsk skurk

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-15 22:36

Citat
Jeg gentager at Mohammed ikke var pædofil. Hvor ved du fra om de havde sex?
Njaaaee, jeg ved det ikke personligt, men i henhold til din Koran, fuldbyrdede Muuuuh'hammad ægteskabet. Ergo, det er ikke en påstand jeg bringer til torvs.

Citat
Der er desværre alt for mange af din slags derude, I siger allesammen det samme i kor. En flok lemminger. Hvor og hvem bilder jer alt det bras ind?
Hvordan kan du dog æde det vås råt? Har du overhovedet læst mine indlæg i tråden? Jeg kunne ligeså godt tale til en dør eller en på 4 år.
Lige over..!

Citat
Jeg beklager at jeg lige mistede tålmodigheden her, men du har simpelthen ikke særligt mange brikker at rykke rundt med. Den ros skal du have. Har du nogensinde målt din IQ?
Du skal såmænd ikke beklage du mistede besindelsen. I er jo kendte for Jeres korte lunte.
Om jeg har fået målt min IQ. Nej, det har jeg faktisk ikke, men jeg er ganske sikker på, at du har fået målt din.

Citat
Har du nogensinde læst en bog udover bibelen?
Ja da, jeg har bla. læst alle Walt Disneys Jumbo-bøger

Citat
Gør mig en tjeneste og opsøg nogle intellektuelle kredse og hold dig fra Ekstra Bladet. Det er derinde den laveste fællesnævner i samfundet samler sig.
Kan du anbefale intellektuelle kredse - udover Moskeer og Koranskoler.

Citat
Hvad fanden bilder I jer ind og sidde og svine et andet folkefærd til? I burde fandme skamme jer.
Det er virkelig uhyggeligt. I er simpelthen mennesker af værste skuffe. Jeg skammer mig over at læse jeres indlæg. Det er jo ekstremistiske holdninger der florerer herinde.
Mht. andet folkefærd, synes jeg, du skal starte med at læse dit første indlæg, hvor du kalder alm. mennesker der er imod indvandrig for afskum.

Citat
I er ikke en skid bedre en de islamiske terrorister.
3 dage med lidt hjernevask så er I klar til at gasse muslimerne som amøber.
Hvor høj er din IQ egentlig..?

Citat
I er sku helt ærligt ekstremt hjernedøde, uvidende, ubevidste, ubelæste, udannede og dumme som en dør.
Og du påstår vel, at du er højt uddannet, ikke..?

Citat
Ah der fik jeg luft. Jeg mener 100% hvad jeg skrev.
Åh det var godt. Så behøver du ikke at gå ud på gaden og kaste brosten efter bilerne.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-01-15 22:53

Citat
Hun ville sikkert aldrig beskrive det sådan, men jeg kom til at tænke på det gamle "først pisser I på os, så siger I at vi lugter.
"

Det samme siger ham her.

http://ekstrabladet.dk/112/article4820718.ece

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-15 06:29

Citat
Det samme siger ham her.

http://ekstrabladet.dk/112/article4820718.ece

Sikkert, forskellen er, endnu engang, hvordan den enkelte opfører sig.

Der er og skal være tale om et personligt ansvar, ikke et kollektivt pga. hudfarve, tro el. lign!

Og sådan kunne vi sikkert blive ved og ved og................................................

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-15 18:44

Det ser nu ud til at de japanske gidsler er blevet et hoved kortere.

Men rolig nu, det har intet med islam at gøre. ISIS har bare voldtaget denne fredelige religion, og hulshugningerne - eller den menneskelige Halalslagtning - om man vil, skal ses som enkeltstående tilfælde, som kun er foretaget, fordi Fættert Hassan ikke er blevet understøttet økonomisk i den vestlige racistiske verden.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 24-01-15 22:07

Tommy, for nogle år sien var der er (syntes jeg) sød TV-reklame "Nu vrøvler du igen, far."

Hvis du nu kigger på denne, vil du se at Dk ligger ret lavt i drab, USA ca 6 gange højere (der tror de allesammen på en eller ande gud, eller lader i det mindste som om), Mexico, hvor de "alle" er katolikker, ligger 27 gange højere end Dk.

Pakistan, allesammen muslimer, ellers bliver de halshuggede, ligger kun knap 10 gange over DK!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

Så, hvis man ikke er altfor hildet i sine fordomme, kunne man måske overveje, om det ikke kun handler om religion, men om tillid til samfundets retfærdighed, "lighed, frihed og broderskab", følelsen at blive behandlet efter ens handlinger, ikke hudfarve/tro.

I Usa ligger Louisiana ca 10X højere end Iowa, tror du de har 10x flere muslimer i Louisiana?

http://www.deathpenaltyinfo.org/murder-rates-nationally-and-state

Og så er det da rigtig sjovt, at mordraten i stater med dødsstraf er ca 50% højere end i stater uden!

Nu vil du selvf nok sige, at man ikke kan stole på statistikerne fra muslimske eller andre ikke-vestlige lande, det er der nok en pointe i, men alligevel, er der så mange muslimer i Louisiana at de tæller på muslimsk??

Tænk dig godt om inden du svarer, husk, kristendom betyder, at det er helt OK at slagte fedekalven for den omvendte synder

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-15 22:43

Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål af den simple grund - jeg har ikke forstået spørgmålet.
Jeg har ikke fattet pointen (pøjnten) med spørgsmålet - og kan slet ikke relatere dit spørgsmål til noget som jeg har skrevet. Er det noget du vil uddybe nærmere..?

Men, jeg kan da oplyse dig at:
De fem lande øverst på FN's liste over højeste mordrater ligger alle i Latinamerika. Tallene er opgjort som andel pr. 100.000 indbyggere.

Honduras: 90,4

Venezuela: 53,7

Belize: 44,7

El Salvador: 41,2

Guatemala: 39,9

Kilde: UNODC.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 25-01-15 12:20

Ja, der sker flere drab i USA end i Danmark.

Men det er ikke rigtigt, som mange tror, at der generelt er meget kriminalitet i USA.

Faktisk er kriminaliteten højere i Danmark end i USA - og langt værre i Sverige.

- og hvorfor mon?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-15 16:22

Tommy, du viser det selv, flest drab i det katolske Latinamerika, der er vist ikke mange muslimer hos dem!

Ergo er muslimer ikke eneste forklaring på kriminalitet.

Det er svært at finde gamle tal for drab, men skal man stole på
http://drabssageridanmark.beboer2650.dk/html/drabssager_-_1950.html

var der i året jeg er født 1950, 52 drabssager i Dk, i 2014 55, dramatisk stigning??

Ud af de tre første sager i 2014 var der en dansk kvinde, der blev dræbt i Kabul, ikke ligefrem Danmark, den næste en etner, der blev skudt af politiet, ikke det jeg kalder drab.

Og så er der lige det, at vi i 1950 var ca. 4,3 mill, nu er vi 5,6 mill indbyggere, så drab pr 100.000 personer er ca 75% af hvad det var i det fredelige år for 65 år siden.

ebg_888, jeg vælger drabsstatistikkerne af to grunde, dels er det vel den værste forbrydelse og gerningsindholdet (som det hedder) ret entydigt, derfor er det nogenlunde nemt at sammenligne, mens den danske voldsstatistik indeholder simpel vold, som et skub eller en spytklat, mens fx USAs kun indeholder grov vold.

Uden at ville fornærme danske kvinder tror jeg fx ikke på at Dk er EUs førende land når det gælder vold mod kvinder, men snarere at kvinder i forskellige lande har vidt forskellige tærskler for hvornår de føler de har været udsat for vold, såvidt jeg husker kunne selv en nedladende/negativ bemærkning være omfattet et voldsbegrebet i den undersøgelse.

Jeg plejer at sige, at som mand, hvid dansker, ikke fattig eller (særligt) ulækkert klædt (dog sokker i sandalerne) KAN jeg IKKE diskrimineres (her i landet). Men når jeg alligevel engang imellem bliver dårligt behandlet, har jeg IKKE en bås jeg kan sætte det i, jeg har ikke et eller andet nævn der kan tage skandalen op, sikre mig en erstatning, omtale i medierne mv.

Det kan kvinder, fx om pris forskel på klipning af mænd og kvinder, etnere, som ikke bliver lukket ind på diskoteket osv., handicappede ............

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-15 19:03

Vagnr, hvad er egentlig grunden til du sammenligner USA med Danmark..? Det fatter jeg ikke!!
For det første, er USA ufattelig mange gange større en Danmark - og for det andet, Kan hverken kulturen, historien eller sammensætningen af mennesker sammenlignes med hinanden.

Næææh, sammenlignings grundlaget med Danmark må være Schweiz. Begge europæiske lande. Nogenlunde sammen størrelse - på nær et par kvadrat km. Befolkningssammensætningen noget nær ens....Dog er der lige så mange våben målt pr indbygger i Schweiz som i USA (Alle Schweizere) har enten en pistol/revolver eller et gevær i hjemmet - og det er et af de lande i verden, der har mindst kriminalitet, drab og røverier.

Der findes både Moskeer og selvfølgelig muslimer i Schweiz, menæh, muslimer ved 100%, at det er skik følge eller land fly. Såååå, der er stort set ingen problemer med dem. Søde og rare når de får besked på, hvor skabet skal stå - og at SKABET BLIVER STÅENDE hvor Schweizerne har sat det!!!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-15 19:27

Citat
Jeg plejer at sige, at som mand, hvid dansker, ikke fattig eller (særligt) ulækkert klædt (dog sokker i sandalerne) KAN jeg IKKE diskrimineres (her i landet). Men når jeg alligevel engang imellem bliver dårligt behandlet, har jeg IKKE en bås jeg kan sætte det i, jeg har ikke et eller andet nævn der kan tage skandalen op, sikre mig en erstatning, omtale i medierne mv.
Sandaler er ellers et godt kasteskyts. Jeg har selv set det på TV

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-01-15 21:13

Tommy, man kan sammenligne med mange lande, resultatet er at man ikke kan finde en sammenhæng ml. andelen af muslimer og mordraten!

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

kan sorteres efter mordrate pr. 100.000 indbyggere, Singapore med 14 % muslimer har 0,2, mod Schweiz på 0,6 med 4,9% muslimer, Dk ligger lidt højere end Schweiz, 0,8, med 4,2% muslimer, så der er INGEN sammenhæng, hvor gerne du og dine ligesindede ellers ville.

http://da.wikipedia.org/wiki/Danmarks_demografi

Og nej, jeg kaster ikke med mine sandaler, til gengæld kan jeg vist bekræfte en fordom, det er Dr. Martens!

Det er nu ikke fordi de er Dr. Martens, de er gode at gå i, og selv om jeg går med dem hver dag, året rundt, inde som ude, også om vinteren medmindre sneen ligger eller det styrtregner, er jeg nu på tredje par, det første par købte jeg for over 25 år siden på tilbud til ingen penge! Kvalivare

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-15 22:14

Citat
Tommy, man kan sammenligne med mange lande, resultatet er at man ikke kan finde en sammenhæng ml. andelen af muslimer og mordraten!
Korrekt. Menæh, har jeg påstået det..?
Men indvandrere i DK er mere kriminelle end danskere. Benægter du det..?
Og generelt er der altid ufred i Mellemøsten. Benægter du det..?
Det er muslimer der skærer hovedet af civile mennesker. Benægter du det..?

Citat
Dk ligger lidt højere end Schweiz
Hvad viser det..? Schweiz har en liberal våbenlov - modsat Danmark.
Kan vi udlede noget af det...?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-15 07:57

Til den første, du tænker vist på de fleste ikke-vestlige indvandrere, kinesere er fx mindre kriminelle end danskere!

Bortset fra det

4Xnej!

Lige til Schweiz og våben, er det stadig sådan, at man nærmest har et "hjemmeværn", hvor alle våbenføre mænd har et militærvåben hjemme?

Geværer mv er nok mindre egnede til kriminalitet (medmindre man vil skyde på lang afstand) end pistoler!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-01-15 10:25

Citat
Lige til Schweiz og våben, er det stadig sådan, at man nærmest har et "hjemmeværn", hvor alle våbenføre mænd har et militærvåben hjemme?
Det korte svar er ja. De skal være klar til at drage op i alpelandet hvis tysken igen får sjove ideer...(Eller nogen andre)
Alle med en militæruddannelse har pligt til at opbevare våben derhjemme. Indtil de er nået en eller anden alder. (jeg er ikke helt klar over hvad alders grænsen er..?)
Er man ikke jæger - eller har været ved militæret, kan man - ved at tage et våbenkursus, + skydeuddannelse - få tilladelse til at eje og opbevare våben.

Man må ikke bære våben i dagligdagen - kun til og fra skydebane, på jagt, osv.

Schweiz har den højeste selvmordrate i europa, hvor der anvendes våben....siges der.....
Det tror da pokker, hvis ikke det var våben, havde Randers Reb indtaget første pladsen.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-01-15 16:19

Citat
Schweiz har den højeste selvmordrate i europa, hvor der anvendes våben....siges der.....
Det tror da pokker, hvis ikke det var våben, havde Randers Reb indtaget første pladsen.

Ja, når mænd vil begå selvmord skal det lykkes, det er skydevåben gode til, når det er kvinder, vil de ofte reddes, så de er mere pillende