/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Har I læst det her?
Fra : Tonganeseren
Vist : 1012 gange
500 point
Dato : 14-01-15 17:29

"Vi har tre ynglende ulve i Danmark lige nu, og til efteråret skal vi regne med at se de første ulvekobler."
Sådan lyder vurderingen fra den erfarne ulvejæger Jesper Schytte, som har medvirket i filminstruktøren Lars Ostenfelds nye udsendelse om kamerajagten på ulve i Danmark. Filmen får premiere på TV2 Fri på lørdag kl. 21.05.

Jesper Schytte har bidraget med at indsamle en lang række vidnesbyrd fra jægere og andre borgere om ulveobservationer samt assisteret filmholdet under optagelserne i naturen.

Nu er Jesper Schytte sgu også blevet "erfaren ulvejæger". Vor Herre bevare os.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-01-15 20:15

Det er blevet for dyrt at tage til Serbirien, derfor blev der smuglet ulve hertil.

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE7358606/Ulvejæger-Ulvekobler-i-Danmark-fra-efteråret/

Det er vist også ret indbringende at vise film og holde foredrag!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 14-01-15 21:30

Ja ja det gamle ord; Erfaren mand er god at gæste............................................gælder så ik' lige i dette tilfælde.

Lad mig lige resumere Jespers meritter/præstationer udfra hukommelsen.

Harejagten på Sjælland, hvor det halve af Jagtformidlingens brugere deltog. Hmmm....Såvidt der fortælles, var det vist ikke den store succes.

Bjørnejagten i Sverige......Ups, en fadæse af rang. Og heldigt er det, at Jesper er i live - og endnu mere heldigt, at han ikke fik skudt nogen, da han skød på må og få - "efter noget" - i et stort buskads"

Og nu - gudhjælpemig - er Jesper gået hen og blevet en erfaren ulvejæger.

Den første tanke som slog mig var: Baron Münchhausens rejser til lands & tilvands

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-01-15 08:12

Da JS er én af forfatteren Bendt Ballegård Knudsens personlige venner, kan disse "facts" ikke komme bag på nogen - rygtet vil sige, at Ballebjørnen faktisk har været JS's læremester udi jagtens velsignelser - tænk blot på udsagnet om at skyde "efter noget i et stort buskads" - en rigtig Balleslemmert !!!!

Hvem der har udnævnt JS til "en erfaren ulvejæger" vides ikke ! Hvis det er tilfældet, kan de fleste alm. jægere, der har nedlagt flere end fire ænder, kalde sig specialister i Anders And !!!

ØV4
bb1 specialist uden egen hjemmeside

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 15-01-15 10:12

HÆ, Ballerøv og Jesper Platugle burde lave et nyt;- super expert specialist hold, hvor de kun benytter
fotogrej, det var jagten, dyrene og alle bedst tjent med.

Ulvespecialist???, rend mig et vist sted, han er squ kun dygtig til en ting, at lade andre betale for hans jagt, og give danske jægere et dårligt ry, hvor han møver sig frem, en fantast af guds nåde, og u-vderhæftig.

Han skal vel have et nyt stempel i hans jagt CV som den førende ulvemand, med Canon og andet sammenklip fra diverse vildtcams, nok snuppet fra alt og alle.

Nu kan han vel få DJ til at leje hans samlede værker ud, så stakklen kan få et bidrag til hans politi pension.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-01-15 10:47

Hæ, hæ, hæ

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 12:34

Dejligt at se, at I stadig trækker vejret derude. Det er temmelig komisk at se, hvordan Jesper stikker sin snude frem, hvor det overhovedet er muligt. Husker stadig hans krampagtige badutspringen, da han uindbudt skulle kommentere en straffesag mod en eller anden tumpe - vistnok fra DJ. Han sprang som en kakerlak for at møve sig ind foran TV`s kameramand. Uhyre komisk. Og så hans opstilling med spots, kamera på trefod, en safaristol opg hjemmebar, da han skulle filme bjørne i Sverige. Næsten ikke til at bære.

Ellers har vi udpræget dårligt vejr her i Nordsjælland. I går aftes flækkede jeg en kokusnød, skruede dem fast i rækværket ved skrænten og fyldte de to halvdele med en blanding af andefedt og fuglefrø. Det tog 5 råger mindre end 5 minutter at tømme skallerne. For øjeblikket tumler måske 50 - 60 gråspurve rundt mellem foderhusene. Fuglene her i området æder mellem 2 - 3 kg frøfoder dagligt - men her er så indregnet alliker, skader og råger. Dertil kommer, at de små sangfugle og allikerne dagligt snupper måske 5 fedtkugler. Der er et "leben" af den anden verden - her i haven.

Mvh.
Tonganeseren

Hvad var verden uden fugle?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 13:59

Har lige set en SolsorteGentleman. Jeg har lagt en kasse gamle æbler ud under nogle buske, hvor to solsortehanner har kæmpet om byttet det meste af dage.
Og så arriverede en tilbageblevet solsortehun - og hvad gjorde hannerne? De trak sig tilbage og lod hunnen hakke løs i æblerne. Smukt træk af en solsort, som ellers ikke giver ved døren.

He, he! " Balleslemmert" - fint udtryk for det KnaldBalle går rundt og laver.

Mv stormregnshilsen

Tonganeseren

Godt med et varmt indeklima. Hunden hygger sig under mit skriveborg - med ryggen mod en varm radiator.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 14:13

Nu går ULL ( Jesper Schytte ) da helt amok:

Komite og laserlys skal bekæmpe råger - Skræppebladet
skraeppebladet.dk › Blad › 2011-07 September › Artikler
27/08/2011 - Komiteen har fået kontakt med en rågeekspert, den professionelle jæger og vildtkonsulent Jesper Schytte, Korsør (http://jagtwebshop.dk/), der ...

Mit spørgsmål - efter nogen til på Google:

Er Jesper Schytte vildtkonsulent? Kan ikke finde ham i S & N`fortegnelse.

Og hvad er så en konsulent? Her kommer jeg til at tænke på en morsom historie!

Tre tyre gik og kiggede længselsfuldt efter en flok kvier på den anden side af et pigtrådshegn.

Tyr 1: "Jeg tager sguda chancen" hvorefter den hoppede over og forlystede sig med de lækre kvier.

Tyr 2.: " Den er jeg med på" og gjorde som tyr 1.

Tyr 3: " Årh, hvad Fanden, jeg prøver også", men pigtråden snuppede tyrens nosser, og de følgende dage stod den bar og kiggede mistrøstigt på de andre tyre.

Tyr 2: " Sig mig lige! Hvorfor står du bare der og ser trist ud"?

Tyr 3: " Du kan squ da se at mine nosser hænger i pirgtråden derhenne".

Tyr 2: " OK! Det er en trist sag, men ved du hvad? Du kan sguda blive konsulent".

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-01-15 14:23

- godt Nytår venner...

Mvh Stouenberg

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 15:26

I lige måde - kære Stouenberg.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 15:55

Også en hilsen til vores udsendte medarbejder i udlandet!!

https://www.youtube.com/watch?v=eUNSfIzCApY

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-15 17:14

Tak Tonga!

Osse et godt nytår til Stouenberg.

Mvh.
Ib Rehné, Vevey

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 18:00

Nu har jeg været inde på Naturstyrelsens hjemmeside, og intetsteds finder jeg en vildtkonsulent ved navn Jesper Schytte. Er der mon tale om lånte fjer? Hmmmmmmmm

Hilfe - bitte!!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-15 18:51

Jeg har "forsket" lidt og fundet dette her. Han benævnes godt nok som vildtkonsulent.
http://skraeppebladet.dk/blad/2011-07/artikler/komite-og-laserlys-skal-bekaempe-rager/

Scroll lidt ned til "laser og lys"

For mig at se, kunne det godt nok ligne lånte fjer
Fænomenet er set før - derover i det jyske. Hvorfor så ikke i korsør området.
Er det mellem Korsør og Holbæk...Tjaee, så er det jo en ren Korsbæk

Mvh.
Phillip Marlowe

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 19:00

Jeg tror også der er tale om lånte fjer. Se nedenstående:

Vildtkonsulenten, Vestsjælland
Hans Henrik Erhardi
Tlf. 72 54 32 63 eller
mobil tlf. 40 19 80 16
E-mail: VSJ@nst.dk

Heller ikke på resten af Sjælland er der nogen vildtkonsulent ved navn Jesper Schytte.

Meeeeeget mystisk.

Mvh.
Tonganeseren

Det borende X

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-01-15 19:03

http://www.3bhunt.eu/side13.html

han er da delegeret
Man har, fra Sydvestsjællands jagtforening udpeget Jesper Schytte som delegeret. ...

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 19:04

Nåh ja. Ingeniør og engineerer. Ligner godt nok hinanden - hvis man skubber underkæben lidt frem.
Måske er Jesper Schytte også Bæver- og haretrampkonsulent med speciale i Kedeljagt.

Edermageme morsomt.

Mvh.
Tonganeseren

Møgvejr her i Danmark.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-01-15 19:13
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-01-15 19:14
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-01-15 20:07
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 20:11

Ahaaaaa! Et smaddergodt link - og tak for det. Sjovt nok førte jeg engang et skriftlige meningstilkendegivelser med netop Jesper Schytte - efter en serie svinere fra hans side på Jagtformidlingshjemmesiden. Fra min side var der tale om en afdæmpet, venlig men bestemt argumentation - og hvad skete der? Jesper reagerede som en skræmt teenager og truede med politianmeldelse, hvis jeg skrev flere brev til ham.
Men det norske link fortæller vel det nødvendige om personagen. Vorherre bevare os.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 20:12

. . . . . . . . . førte jeg engang nogle skriftlige meningstilkendegivelser - skulle der stå.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 20:18
Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-01-15 20:48

OK! Han er altså en slags selvudnævnt " privat vildtkonsulent " for grupper af danske jægere på jagt i Sverige. Det burde han nok have nævnt, men det ser naturligvis langt mere gevaldigt ud at kalde sig "vildtkonsulent" hvilket i hvert fald henleder mine tanker på Naturstyrelsens håndgangne mænd - de egentlige vildtkonsulenter.

Ak ja.

Mvh.

Tonganeseren

Edermageme sygt at hænge andre ud med billeder og adresser. Hvis det også er sandt, at man har spurgt ind til hvor en modstanders barn går i skole - så er vi ude i noget rigtig grimt. FYFaen da.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 15-01-15 21:56

Jeg husker tydeligt - endda meget tydeligt Jespers bjørnejagt. Bla. blev der skrevet dette her;
Citat
En af jægerne i nabolaget er ansat i det svenske jægerforbund. Jeg møder ham ofte her og der og får altid en lille snak. Således også i går eftermiddags. Her gjorde han mig opmærksom på, at man i svenske jægerkredse er begyndt at diskuttere udenlandske jægeres opførsel på jagt i Sverige og at stemningen bliver stadigt mere kritisk - ikke mindst i forhold til danskerne.

Grunden til at han nævnte dette netop i går var, at de var blevet opmærksomme på en dansk jægers bjørnejagtshistorie på DJ's debatforum - en historie der i den grad faldt dem for brystet. Jeg springer direkte til øjeblikket, hvor jægeren beretter om sin "skudchance":

citat:

"Nøjagtig kl 0520 hørte jeg et enkelt "tjup" fra en skovskade til venstre for mig og advarselslyden må have været nok til, at jeg løftede riflen op.......sekundet senere kom bamse ud af underskoven med 70 km/t og løb på tværs af den lille myr længst borte, hvor myren kun var 10 - 15 meter bred.

Jeg fik riflen op og fik noget brunt i korset, rykkede frem og trykkede af, repeterede (ubevidst) og fik skudt en gang til, hvor der lige var en lille åbning i krattet. Skudene kom så hurtigt, at de andre jægere bagefter spurgte om jeg brugte halvautomatisk, men faktisk skete det hele pr automatik i underbevidstheden."

Efterfølgende beretter jægeren, at han ikke ramte bjørnen (eller hvad det nu var han skød på).

Min "nabo" spurgte mig direkte, om dette var et udtryk for danske jægeres generelle jagtmoral. At afgive så chancebetonede skud mod noget, man ikke med sikkerhed havde konstateret, hvad var. En bjørn var det måske, men muligheden for at det var en hunbjørn med unger kunne umuligt være afkræftet af jægeren i det beskrevne hændelsesforløb, hvilket gør skydningen direkte ulovlig iht. svensk jagtlovgivning. Han brugte ordet "triggerhappy" adskillige gange og strømmede over med eksempler på danskere, der altid skød den største gris i flokken, hvilket næsten altid er den gamle so og dermed også en lovovertrædelse....

Jeg afkræftede naturligvis, at danske jægere har generelle moralproblemer og ærgrer mig over det faktum, at der blot skal en håndfuld brådne kar til at kaste smuds på alle de, der rent faktisk kan opføre sig ordentligt. På andre danske debatfora, hvor samme historie er fortalt har mange travlt med at rose manden for hans ærlighed - det har man (med undren) bemærket i Sverige og ser det som en generel opbakning til jægeren, der ikke fik sin bjørn. Den svenske stemning går rent ud sagt mere i retning af at r*vpule ham med en dårligt afgrenet granrafte - imod vækstretningen....

Hvordan havde stemningen mon været, hvis hændelsesforløbet havde udspillet sig i en dansk mose og bjørnen blev udskiftet med en buk? Burde man ikke opføre sig bedre ude end hjemme? Blot en tanke....
Sakset fra VTF

Hvilket fik bjørnejægeren til at skrive dette her;
Citat
Det var mig, der skrev denne historie, og det var mig, der var ude for oplevelsen.
Den eneste årsag til, at jeg på denne måde "udleverede" mig selv, skal ses i lyset af, at jeg virkelig lærte af situationen.
Og jeg ville med historien give denne dyrekøbte erfaring videre til andre, så den i videst mulige omfang ikke gentog sig.

Hvis nu du havde taget hele conteksten ud, så ville du netop længere ned i artiklen kunne se, hvordan jeg evaluerede og fortrød mine skud.

Jeg har jaget i Sverige gennem de sidste 29 år, og har set bjørn adskillige gange, så jeg er til fulde i stand til at vurdere, hvilken bjørn, jeg har foran mig.
I den givne situation var jeg helt klar over, at det var en ung bjørn....dette kunne tydeligt ses på størrelsen, som jeg vurderede til omkring 50-60 kg.
Hastigheden er bedømt ud fra den tilbagelagte afstand/tid, og jeg tror ikke det er helt ved siden af.

Når nogle her på siden påstår, at en bjørn ikke kan bevæge sig med denne fart, så må det bero på manglende faktuel viden, hvilket de jo ikke kan gøre for, men igen er oplysningerne skrevet for at advare andre, og for at man kan lære af historien.

Jeg kunne jo også bare have digtet lidt, og fortalt om at episoden så anderledes ud, men det mener jeg ikke tjener noget formål.

For øvrigt er jeg blevet gjort bekendt med, at der alene i år er anmeldt 36 forbiskud til bjørn...indtil nu.....dette svarer nogenlunde til forbiskud i 10 % af de bjørne, der må skydes i år.

I kan kritisere mig, så meget i vil....min grundholdning til historien er at jeg har lært af den ( uanset, hvor erfaren jeg regner mig selv for), og hvis vi ser det i perspektivet af, hvor mange danskere og svenskere, der årligt skyder forbi til elg hinsidan, så er jeg langt fra den eneste.

Men jeg er måske nok den eneste, der tør indrømme dette......dette kan man så kalde for dumhed.....jeg mener selv det er åbenhed og måske mere ærligt end hvad mange andre henter hjem af historier.

Det skal i hele sammenhængen lige siges, at jeg ALDRIG har haft en forbier til løbende vildt i Sverige før( ups...nej, jeg har faktisk skudt forbi til en ræv), men med de mere end 200 riffelskud, jeg statistisk har derovre, så synes jeg egentlig at min generelle træfprocent ligger i den gode ende.

Jeg overvurderede bare mine egne evner, og jeg vil gerne se den jæger, der ikke har været ude for det ?

Hvordan er det lige med den svenske elgjagt ? er det 2,8 skud pr nedlagt elg ?, og hvordan er det lige med de polske og sydsvenske drivjagter på svin ?....så vidt jeg erindrer er skudstatestikken omkring 4 skud pr nedlagt stykke vildt.

Ingen jægere slipper for at skyde forbi på spring, men hvor mange tager ved lære af det ?

venlig hilsen

Jesper
Sakset fra VTF

Læg mærke til Jespers forklaring er i stil med; "Det er de andres skyld"

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 15-01-15 22:15

Stadig sakset fra VTF. (Saurer80 er Jespers nickname)

En skribent rammer nok hele humlen i Jespers optræden - før som nu - ved at skrive dette:
Citat
Saurer80 Det er den værste gang pladderballe jeg endnu har stødt på, vedrørende trækken i land. Du har naturligvis ikke taget tid på dens løb, og ej heller målt distancen. Faktisk vil jeg ubetinget klassificere dig som værende lystløgner og improvisator. Du har i mine øjne for at sno dig uden om selverkendelsen af en kvajefejl, kommet med diverse postulater, og jo mere du skriver jo dummere og mere fantastisk virker det. Samtidigt er du i gang med at ødelægge en masse for gode danske jægere, der gerne vil nyde godt af de svenske revirer.

For nogle år siden fik en jæger noget rødt i sigtet og skød i den tro en ræv. Da han kom til sit bytte, var det ikke en ræv men et barn der kælkede

Hold kæft og ret ind i geledet, du store jægersmand.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-01-15 00:02

En gammel indianer fortalte sine børnebørn:
I ethvert menneske er der en frygtelig kamp mellem to ulve.
Den ene er frygt, vrede, misundelse, grådighed, arrogance, selvmelidenhed, nag og bedrag.
Den anden er glæde, kærlighed, ydmyghed, tillid, gavmildhed, sandhed og medfølelse.
Et af børnene spurgte til hvilken ulv, der er stærkest, og den gamle indianer svarede: Den du fodrer.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-01-15 07:12

Alt taler for, at Jesper S har været i lære hos en anden løgenhals, som tidligere benyttede diverse fora til at svine agtværdige borgere til !! Den eneste forskel er, at JS staver bedre end engineereren !!!

ØV4

Ligeledes et forsinket Godt Nytår til Stouenberg herfra - det var sgu' rart at høre fra dig igen !

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-01-15 07:23

Et af børnene spurgte til hvilken ulv, der er stærkest, og den gamle indianer svarede: Den du fodrer.
Sakset fra katekismus.

Det er ikke altid sandt ! Hvis man tænker på Ballefræs gælder det ikke - med den bug han render rundt med, burde han så være den stærkeste, men virkeligheden er en ganske anden, al den stund han nu er forsvundet fra debatten efter en sober og konstruktiv kritik, med sandfærdige facts om stort se alt !!!

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-01-15 09:54

Desværre er det snart mere reglen end undtagelsen, at det er sådanne personager, som de her selvudnævnte "eksperter," som kommer til at danne facade for dansk jagt og jægerne ud imod den store offentlighed, politikker osv, med efterfølgende menings dannelse om jagt og jægerne.

Hvis I orker det, så gå nogle år tilbage på Jagtformidlingen og læs Jesper Hosen Schiesser, meninger om alt og intet, samt hvor løgnagtig vores og DJ´s ulveekspert er.

Der er frit slag på alle hylder: bæverjagt - kemivirksomhed - bjørnejagt - rådyr dødeligheden - og ikke mindst, hans gennemgående karakter træk, jagt indstilling, både overfor vildtet, og hans meget velbetalende gæster, han er blevet et synonym for "dansker Jævlen" hist ovre.
Han røg ud af jagtformidlingen eller rettere sagt, han gik i skyttegraven hos Fjæsbook, da han blev klædt af som "Kejserens Nye Klæ´r der inde, i alt hans løgn og latrin.

Hvor fanden er DJ egentlig henne i et så vigtigt anliggende, at lade en denne jubel fantast gå ind og tage styring i et så vigtigt emne, et stor Søren Brun herfra,- " jeg græmmes"

Godt nytår til Stouenberg

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-01-15 10:35

Hej Kattekismus. Når du i denne tråd bruger et gammel mundheld som dette:
Citat
En gammel indianer fortalte sine børnebørn:
I ethvert menneske er der en frygtelig kamp mellem to ulve.
Den ene er frygt, vrede, misundelse, grådighed, arrogance, selvmelidenhed, nag og bedrag.
Den anden er glæde, kærlighed, ydmyghed, tillid, gavmildhed, sandhed og medfølelse.
Et af børnene spurgte til hvilken ulv, der er stærkest, og den gamle indianer svarede: Den du fodrer.
Forstår jeg ikke lige hvor du vil hen..? Analyseres teksten, handler den jo om, at I ethvert menneskes liv er der en kamp imellem to ulve - altså indre dæmoner om du vil.
Den ene ulv er fyldt op af frygt, vrede, misundelse, grådighed, arrogance, selvmedlidenhed, nag og bedrag.
Den anden ulv er fyldt op af glæde, kærlighed, ydmyghed, tillid, gavmildhed, sandhed og medfølelse.
Et af børnene spurgte; "Bedstefar, - Hvilken ulv vinder så?" Den gamle indianer så ham i øjnene og svarede: " Den ulv som du fodre"!...
Derfor mener jeg absolut ikke, at det smukke mundheld kan bruges i dette sammenhæng.

Hvis ikke - i dette tilfælde Jesper, bliver stoppet i hans vanvid, bliver jægerne jo til grin, når det afsløres at Kejser Jesper ikke har tøj på.

Nu- når "vi" kaster rundt med citater, vil jeg hellere brude denne her: "Den der tier, samtykker"

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-01-15 21:45

Ja disse ordsprog. De fleste er kommet ti verden i forsøget på at adfærdsregulere menneskeheden i alle dens afskygninger.

Citat fra Kandu:

Da JS er én af forfatteren Bendt Ballegård Knudsens personlige venner, kan disse "facts" ikke komme bag på nogen - rygtet vil sige, at Ballebjørnen faktisk har været JS's læremester udi jagtens velsignelser - tænk blot på udsagnet om at skyde "efter noget i et stort buskads" - en rigtig Balleslemmert !!!!
Citat slut.

I dette tilfælde kan vi med rette bruge ordsproget: "Krage søger mage".

Men er det ikke mageløst?

Hvorfor behøver nogle at stive personligheden af med fine titler. Skyldes det måske en svidende følelse af mindreværd, eller er der tale om skamløs markedsføring, hvor man planter nogle titler i håb om, at nogle bider på, hvorefter rygtet breder sig, som når en reklame for friktionsfrit lokumspapir bliver kendt af forbrugerne som Guds gave til menighederne.

KnaldBalle er forfatter og har angiveligt arbejdet benhårdt på at blive nutidens Boganis, idet han har dog kun har nået selv at finansere udgivelsen af bogen Kratluskeren. Derudover er han kredsbestyrelsesmedlem i DJ, riffelinstruktør, godsejer ????, ingeniør og meget andet.

JS kalder sig Herregårdsskytte, professionel jæger, vildtkonsulent, bestyrelsesmedlem af en jagtforening, foredragsholder, rågedeterminator, selvstændig nærinsgdrivende og meget andet + leverandør af bæverkød til Restaurant Noma. Virkelig et imponerende CV, han kan fremvise, og folk uden kendskab til jagt og jagtforeningslivet kunne vel tænkes at gå bagover af ren og skær benovelse.

Men vi andre ved Gudskelov bedre.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 17-01-15 09:07

Nemlig, Tonganeser !!!

Har i øvrigt denne morgen hørt, at Balledoof er gået amok på DJ's hjemmeside vedr. papirkvaliteten på våbentilladelser - "den er for dårlig" - der skal gøres noget ved den, således tilladelsen kan holde de 10 år den løber!! Han harcelerer ligeledes over, at centrum for våbentilladelser nu ligger i Holstebro ! Så han har sgu' travelt denne søn af naturen med de mange venner, hvoraf de fleste er døde ! Ak ja - ikke underligt at vi har mange problemer i verden. Mon ikke der er større problemer, end de vor mand "på tinge", læs DJ, fremkommer med ?? Men det viser jo hertugen i fuldt flor !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-01-15 14:34

Ja, nogle våbentilladelser brude bruges til det, papir også kan bruges til.

Mvh.
Tonganeseren

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 17-01-15 19:20

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-01-15 12:05

Nøøøøj!!! Mange tak for alle påingerne.
Mvh.
Tommy