/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows DVD Maker ???
Fra : dabj
Vist : 495 gange
300 point
Dato : 13-01-15 15:24

Kører win. 8.1, men savner min Windows DVD Maker.
Kan man lægge win. 7 og DVD Maker på en ekstern hd, og køre den derfra?
Er der andre muligheder?
Jeg har prøvet mange andre programmer, men er kun interesseret Windows DVD Maker.
Håber nogen kan komme med en løsning, der ikke indebærer en ekstra pc.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 15:30

Ps.
Ved godt jeg har spurgt før, men det kunne jo være der var dukket en løsning op

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 15:49
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-15 17:20

Jeg går ud fra at det er den gode gamle udgave fra XP du ønsker.
Og hvis det er, så er der 2 muligheder.

Lave ekstra partition med XP og styre dualboot med www.boot-us.com - styres fra win 8.1
Denne metode bruger jeg til at køre 2 separate win 8 på samme Comp.

Køre med virtualbox og lægge XP i den.

En metode jeg ikke har prøvet er at køre XP på en ekstern HD og styre med dualboot
Jeg vil tro harddisken skal ligge i computeren ved installation.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 17:32

->mig-selv
Prøver at se hvad jeg kan finde.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 17:37

->Eyvind
Brugte den med Win. 7 hvor den virkede fint.
Prøver lige din ide.
I stedet for at partitionere kan den vel smides på ekstern hd.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 17:38

Ups. skal ud at spise, vender tilbage senere

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-01-15 17:43

Citat
men er kun interesseret Windows DVD Maker
AL RESPEKT for gamle programmer, men er den virkelig så god - tror ikke jeg har stiftet kendskab med den og kan derfor ikke udtale mig.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-15 18:55

Det er vist den der hedder mowie maker
http://windows.microsoft.com/en-us/windows7/products/features/movie-maker

Hvor der står "start > søg > skriv > movie-maker > nu skal den faktisk vise sig i win 8.1

Ellers gå til alle apps og søg der.......................så kan du sikkert hente den.
Det kræver dog at du har lavet en gratis windows konto

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 22:09

->Eyvind
DVD Maker og Movie Maker er ikke det samme.
Movie Maker laver kun dine billeder til video, medens DVD Maker bl.a. laver menuer, så du på tv kan vælge, hvilken video du vil se.
Ang. din ide med www.boot-us.com -----tror du det er ok at lægge win. 7 og DVD Maker på ekstern hd ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-15 22:13

Det er netop det jeg ikke har prøvet.
Men i vitual box må win 7 kunne virke uden problemer.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 22:19

->mig-selv
Jeg har brugt den i flere år og synes den er kanon.
Jeg har bl.a prøvet DVDStyler og ConvertXTtoDVD 5, men foretrækker til enhver tid Windows DVD Maker.
Desværre kan den ikke køre på Win 8, løsningen kan jo selvfølgelig være en gammel pc med Win. 7, selv om det er lidt bøvlet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 13-01-15 22:23

->Eyvind
Kan du så ikke lige prøve det
Spøg til side---må indrømme at den med vitual box ikke siger mig en dyt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-01-15 23:06
Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 14-01-15 08:43

Windows DVD Maker er "Old school fashion"... Program skal på museum.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hvis programmet blev lavet i dag, vil det max få 1 stjerne.
DVD formatet er en udgået race som skal på museum, lige som vhs maskinen.

Please...følg udviklingen.
I dag laves/konverteres næsten alle video filer i 720p-1080p HD/bluray kvalitet. (mp4, mkv, x264)

I nær fremtiden bliver x265 det nye mode format (4k Codec)
https://revision3.com/tekzillabites/x265-open-source-encoder/

McBobo

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 14-01-15 09:02

Alle de formater. Alle de måder at gøre tingene på. alle de versioner af maskiner.
Jeg er bare en gammel mand der har svært ved at følge med.
dette var bare et surt opstød, men jeg læser med hilsen Steen

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-01-15 10:06

->katekismus
Har lige prøvet, men af én eller anden grund vil den ikke tage mine WMV filer.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 14-01-15 10:13

Hvis du vil bruge et bestemt program - er det nok det du vil have hjælp til.

Ok Virtual box er en slags lomme i styresystemet eks. win8 hvor der kan lægges andre styresystemer ind.
Og så er det muligt at køre et program som forlanger et bestemt styresystem.

Lidt om Virtualbox

Denne er måske lidt forvirrende at kigge på - men du kan få en nemmere forklaring senere.
https://www.youtube.com/watch?v=nHD2nCdCRSc

Her vises hvordan det virker...............måske også lidt forvirrende.
https://www.youtube.com/watch?v=C2SPiHb1wZg

Det der sker er at man installerer en box på samme måde som et program.
I denne box kan man lade som om det er en helt anden computer altså en virtuel computer som dog benytter sig af modercomputerens drivere osv.
I denne box installeres så det styresystem som man gerne vil bruge. eks XP / Vin7 / endda Linux

Det kræver dog at du har en win 7 CD/DVD til at installere programmet.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-01-15 10:15

->stone47
Føler med dig, har det på samme måde

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-01-15 19:45

->Eyvind
Som jeg ser det, er det enten dit forslag eller en anden pc'er.
Jeg har win 7 på cd, så jeg prøver om jeg kan oprette Virtualbox, så får det briste eller bære

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-01-15 21:14

En virtualbox fungerer som et program og kan afinstalleres hvis du ikke kan lide det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-15 21:57
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-15 22:01

Sorry, det var dette jeg tænkte på:
http://www.videohelp.com/tools/AVStoDVD

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-15 22:03
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-01-15 22:19
Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 17-01-15 16:03

Tak for svaret Eyvind.
Det virker

Kommentar
Fra : Eyvind