/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
INGEN Ikoner
Fra : clou
Vist : 494 gange
500 point
Dato : 11-01-15 16:02

Hej derude

Har en bekendt som virkelig er på "Herrens mark" og håber på hjælp, jeg ved bare ikke hvordan!

Hun bruger ALDRIG Internet Explorer, så derfor var hun yderst kreativ, hun slettede nemlig programmet!

Der er nu sket det, at ALLEikoner er væk fra Skrivebordet, hun kan INTET- hvad gør hun nu?

Hun fortæller at hun IKKE har taget nogen Backup, så mit spørgsmål er: "er løbet kørt"

Mange hilsner fra
Clou

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-01-15 16:10

Kan hun gå tilbage til et tidligere gendannelsespunkt?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 11-01-15 16:37

tryk på tast med flag og find så programmerne højre klik på dem og send vis på skrivebord

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-01-15 16:44

Prøve at højere klik med mussen på Skrivebordet og vælg: Vis
-----------------------------------------------------------------------
Vis ikoner på Skrivebordet
Juster ikoner til gitter
Vælg: Store/mellemstore eller små ikoner

Hvis nogle ikoner ikke vises/mangler trykke på.... Tryk på
"Opdater"

McBobo

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-01-15 16:55

Hvis der stadigvæk mangler nogle ikoner, skal du bare finde programmet og "sende til...... Skrivebordet (genvej)

Hvis et ikon ikke vises, selv om du har send ikonet/dokument til skrivebordet... Højere klik med mussen på Skrivebordet og vælg: "Opdater"

McBobo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-15 17:23

Hun kan så vidt jeg husker ikke slette internet explorer.

Start > kontrolpanel > fjern program > skift over til windows komponenter > der kan man vist sætte hak V i internet explorer og så > anvend > ok

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-15 20:39

Har du prøvet at H klikke på skrivebord = VIS IKONER
http://spic.dk/index.php?view=7801421005096

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-15 20:40

Citat
Hvis et ikon ikke vises, selv om du har send ikonet/dokument til skrivebordet... Højere klik med mussen på Skrivebordet og vælg: "Opdater"

ups, næsten det samme - der skal bare være X ved vis ikoner

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-15 20:42

Citat
Hun fortæller at hun IKKE har taget nogen Backup, så mit spørgsmål er: "er løbet kørt"

http://www.backup-utility.com/free-backup-software.html

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-15 20:53

Højreklik på et tomt sted på skrivebordet
Vælg vis
og klik så på "vis ikoner på skrivebordet"

Hvilket styresystem har hun
Hvor har hun slettet det Internet explorer (det blå e)

Kan hun finde ud af at komme i kontrolpanelet

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 11-01-15 20:56

Det er jo ikke nemt at prøve nogle af forslagene hvis der ikke kan gøres noget på pc'en!

'Der er nu sket det, at ALLE ikoner er væk fra Skrivebordet, hun kan INTET- hvad gør hun nu? '

Hvad så med at taste F8 eller en anden F-taste det plejer at stå på skærm under opstart,
det kunne jo være der var en recovery del på pc så den kan gendannes til fabriksindstillinger!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-15 21:00

"Ikke gøres noget" kan jo være mange ting - eller lidt.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-01-15 21:18

Tak for Jeres input!

Jeg vender tilbage i morgen, når jeg har talt med hende!

Til oplysning så skal min kommunikation med hende foregå pr. Telefon, hun bor på Sjælland og jeg i Jylland, så det er lidt "op ad bakke" med at hjælpe hende.

Clou ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-15 22:03

Citat
Til oplysning så skal min kommunikation med hende foregå pr. Telefon, hun bor på Sjælland og jeg i Jylland, så det er lidt "op ad bakke" med at hjælpe hende.

http://www.teamviewer.com/da/

Kommentar
Fra : clou

Dato : 11-01-15 22:07

Tak for det svar @mig-selv - men det er jo svært, når der INGEN ikoner er på skærmen, ellers er det et KANONT GODT program!

Clou

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 11-01-15 22:24

Jeg tror det ser sort ud.

Man kan ikke slette programmer uden uforudsigelige problemer - de skal i givet fald afinstalleres.

Man kan af gode grunde ikke afinstallere IE, da den er dybt integreret i store dele af Windows.

F.eks. de ikoner, der ligger i Launch Pad i XP - de ligger fysisk i en undermappe under IE, der har mappestrukturer både under Windows, programmer, appdata og userdata.

Måske der kan opnås noget ved at geninstallere IE fra et sted hos MS.

Man kan geninstallere Windows uden at data slettes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-01-15 22:45

Citat
men det er jo svært, når der INGEN ikoner er på skærmen

Hvad med fejlsikret tilstand? (mener det er F8) eventuelt med kommandopromt og chkdsk/f/r = kan tage lang tid

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 12-01-15 14:46

Tak for svaret Klaudi. Det lykkedes mig at guide hende igennem ved dit forslag, nu kører det for hende igen efter diverse opdateringer, der røg nogle driveropdateringer (eller også var de røget inden hun var såååå kreativ)

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-01-15 15:21

velbekomme, godt det virker igen, nu har hun vel lært ikke at 'rode' for meget