/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Wps knap på printer fra samsung
Fra : ambeck
Vist : 364 gange
100 point
Dato : 14-12-14 10:56

Hvordan skal jeg få min ipad til at finde printeren?
Har fået ny router fra yousee som har en knap på siden, og printeren har også en knap. Når jeg trykker på knappen på routeren, sker der tilsyneladende ingenting. På printeren kan jeg få den til at blinke. Ipaddens printerapp står bare og søger uden at finde noget. Hvilken rækkefølge skal jeg gøre de forskellige ting i?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-14 11:01

1. forbind ipad til router (kan den gå på http://kandu.dk er alt i orden)
2. forbind printer til router (følg manualen)

Så skulle det hele virke.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-12-14 11:02

Hvilken printerapp har du hentet til din iPad?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 14-12-14 16:03

Så let går det ikke. Den - printeren - er kold og tavs. Kan ikke ses fra ipad eller fra pc-en. Nu er jeg gået tilbage til den gamle router og så printer den igen. Det er skiftet til en anden router, som den ikke kan klare.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 14-12-14 16:28

Citat
Det er skiftet til en anden router, som den ikke kan klare.

Kører printeren trådløs eller med kabel?

Det er næsten nødt til at være trådløs siden du har de problemer.
Du er nødt til at forbinde printeren til dit trådløse net igen, følg anvisningerne i brugsanvisningen og start med at nulstille printeren.
Alternativt kan du også manuelt taste det nye netværk ind i printeren. (SSID og kode)

Hvilken printer er det hvis vi skal komme med noget mere konkret?

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 14-12-14 20:09

Det er en samsung CLP 360 series og den kører igen efter at jeg skiftede tilbage til min tdc router. Jeg tror, det er signalet fra yousee routeren(netgear) der er for svagt. Men jeg får noget tilsendt om to dage, som måske forbedrer systemet. Problemet er, at WPS knappen er en knap, som man trykker på uden at man kan se noget som helst på displayet. Ingen blink ingen ting og når så ipadden heller ikke kan finde den, så er det svært.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-12-14 00:35

Citat
Ingen blink ingen ting og når så ipadden heller ikke kan finde den, så er det svært.

Er lidt i tvivl om du mener router eller printer.

Du skal IKKE rode med WPS knapper på printeren, er det derimod på Routeren så er det rigtigt.

<<<<<<<<hvis du ikke kan få din ipad til at forbinde selv om du bruger WPS på routeren så forbind manuelt istedet, Koden står normalt på et klistermærke på Routeren.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 15-12-14 15:20

Koden står nu ikke på denne router, da den er lavet af yousee i forbindelse med aktivering af LAN.
Men hvordan taler man med en printer?
Er det kun ved at installere den forfra?
Og fra en ipad kan man ikke gøre andet end søge efter printeren.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 19-12-14 00:31

Citat
Koden står nu ikke på denne router, da den er lavet af yousee i forbindelse med aktivering af LAN.

Men du har vel koden, ikke også?

Citat
Men hvordan taler man med en printer?

Man sætter sig ned i en fodformet rundkreds og tænder noget røgelse......... ej spøg til side.
Når nu du har skiftet Router, så er det et nyt trådløst net.
Ipad og printer skal have besked på at forbinde til det nye trådløse net.

Glem lige alt om printer i første omgang.

Ipad skal forbinde til det nye trådløse net. Hvis den kan det så kan du begynde at kigge på din printer.

Printeren vil kigge efter dit gamle trådløse net men det er jo slukket.
Der er flere måder at få den til at forbinde på, jeg vil anbefale dig at du lige flytter den over i nærheden af din nye router og så sætter en netværkskabel fra router til printer.
Nu kan du få fat i printeren og komme ind og sætte den op til dit nye netværk.

Først skal vi lige vide hvilken ip den har fået, jeg ville jo scanne netværket og finde den men du skal nok hellere bare printe info siden ud.
Det gør du sådan her: tryk og hold knappen med kryds på nede i 2-3 sekunder, nu printer den en konfigurationsside ud.

På den står der en ip adresse (kan være angivet som IPv4 adresse.

På din Ipad åbner du safari (eller hvad browser du nu end bruger og i adresselijen indtaster du ipadressen fra din udskrift.
du kommer nu ind på printeren og bliver mødt af en logind side.

Brugernavn: admin
Kode: sec00000 (hvis du ikke har ændret den tidligere)

Find netværk --> Wireless, der er der en guide der hjælper med at forbinde til dit nye trådløse net.

På et tidspunkt kan du vælge mellem Ad-Hoc og Infrastuktur. Her skal du vælge infrastruktur.

Når du er færdig kan du sætte printeren tilbage igen og du kan nu printe lige så tosset du vil fra din Ipad

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 19-12-14 15:42

Tak for svaret EXTERMINATOR.
Det var en god forklaring. Nu ved jeg, hvordan man kommer i kontakt med printeren.
Jeg får dog ikke brug for det alligevel, da jeg ikke skifter til yousee bredbånd alligevel. Vores stik skal nemlig også skiftes i hele huset og vi skal have teknikker for at installere antenneforstærker, da yousee ikke automatisk inkluderer de rigtige komponenter, der passer til vores halvfjerser tv kabel installation. Men man skal aldrig sige aldrig, så måske ændrer vi vores tdcbreddånd til yousee engang i fremsiden. Og så kan man få brug for at snakke med sin kære netværksprinter.
God jul.