/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Deaktiver lommeregner win 7
Fra : return
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 27-11-14 15:47

Hej er der nogen der ved hvordan man kan deaktivere lommeregneren i Windows 7 ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 27-11-14 16:17

?????? hvad mener du?

Eller måske nærmere, hvad er det du prøver at opnå?

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-11-14 18:40

Det jeg spørger om lige som man jo kan deaktivere Feks stave kontroldel i word så kan man vel også deaktiver lommeregneren så man ikke kan bruge den

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-14 18:41

Kontrolpanel > programmer / fjern et program > slå vindows funktioner fra eller til > fjern hak i tilbehør eller gå ind i tilbehør og fjern regnemaskinen.

Du kan også fjern genvejene.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 27-11-14 18:41

slet filen calc.exe eller byt den ud med en kopi af notepad.exe

Kommentar
Fra : return

Dato : 27-11-14 18:41

Det der prøves at opnå ved det er at man ikke skal kunne tilgå lomme regneren på computeren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-11-14 18:42

Jeg går ud fra at der er en, som skal regne sine opgaver selv.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-14 22:52

Så skal du også fjerne:
Microsoft office
Wordmat
Libreoffice
OpenOffice.org
Ingen adgang til internettet
Google Chrome
Geogebra
Mathcad / Mathcad express
Geometer
Smath
TI-Nspire
Maple
+ alle dem jeg har glemt, en ret uoverkommelig opgave.

Jeg har før fået til opgave at blokere calc.exe (lommeregner, og det gøres nemt med en gruppepolitik) men det tager ikke børnene mange minutter før de finder alternativer såsom google eller bing eller et office-program.

Typisk hvis de ikke må bruge lommeregneren i computeren er det fordi de skal lave noget matematik.
Problemet er så at for at lave matematik på computeren skal de typisk bruge office (som også kan regne) eller et cas program og så hjælper det jo ikke noget at blokere calc.exe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-11-14 10:14

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 13-12-14 09:06

Tak for svaret EXTERMINATOR.