/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan man sikkerhedskopiere systemfiler?
Fra : ingelein
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 21-11-14 20:06

Hej
Desværre kommer jeg ikke ret meget længere med min opgradering. Jeg har brugt AOMEI til at tage sikkerhedskopier af mine private mapper i Win XP.
Men hvad gør jeg med de programmer, som jeg har downloadet? Kan jeg kopiere eller brænde en isofil af disse programmer?
Hvordan med driverne til diverse ting?
Min nye Win skive skal overføres til et USB stik, fordi Mac'en åbenbart ikke kan læse skiven. USB-stikket skal formateres til FAT32, fordi Mac ikke kan bruges med NTFS filsystem. Spørg ikke om jeg er forvirret. DET ER JEG!
Med AOMEI kan jeg kopiere hele disken - eller clone - husker desværre ikke hvad, men så har jeg jo bare kopieret Windows XP og det er ikke det jeg skal.
HJÆLP
Ingelein

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 21-11-14 20:15

Windows-programmer kan ikke bare flyttes - de bliver integreret i Windows-styresystemet - så de skal installeres af det medfølgende installationsprogram.

Drivere kan heller ikke flyttes - de skal også installeres.

Jeg kender meget lidt til Mac.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 20:26

Tak sferling.
Jeg tror også at jeg lige nu skal holde Mac delen udenfor, fordi den ved jeg hvordan jeg skal håndtere. Det er sådan at man booter op på Mac efter at have downloadet det nye OS Yosemite til en USB nøgle. Yosemite indeholder Bootcamp opgraderingen. Det lukker man op og kan så partitionere HD til hhv. Mac og Win. Herefter kan man faktisk installere Win 7 som på en almindelig maskine, bortset fra at Mac-Dískdrevet ikke kan læse Win 7 fra disken, men skal have det ind via en USB nøgle. Herefter kører Win partitionen ganske som en almindelig Win.
Nu tror jeg at jeg har forstået at jeg er nødt til at installere mine andre programmer enten fra de originale skiver eller fra download.
Er det ikke sådan at Win allerede har en hel del drivere i "pakken"?
Ingelein

Ps. Jeg havde nu skrevet 10 points ved spørgsmålet, men der blev trukket 50 på kontoen. Mon det mindste er en belønning på 50 points?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-11-14 20:35

Ja du kan sikkerhedskopiere hele Windows med drivere og programmer, det kaldes en systemafbildning, der er ikke indbygget en sådan mulighed i Windows XP og tidligere versioner men har du Windows 7 eller 8 kan du bruge et indbygget værktøj til at oprette en systemafbildning men jeg tror ikke du kan bruge et drev som er FAT32 formateret, filstrukturen skal være den samme som originalen og det er helt sikkert NTFS, måske du kan bruge et antal DVDer til afbildningen og få det til at virke, du skal ikke regne med at kunne bruge et drev som er formateret til FAT32

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-11-14 20:41

Hej o.v.n
Tak for svaret. Det havde jeg også googlet mig frem til, men da jeg jo har XP, - endnu - kan jeg ikke bruge systemafbildningen.
Og det ved filsystemet hhv. FAT32 - er det det, som jeg skal boote Mac'en op på. Via Bootcamp skal Win 7 delen installeres og det er NTFS system. Det er det, der gør det lidt triggy - og over mine evner Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-11-14 20:46

Det mindste er 10 point. Du må have lavet en fejl.

Held og lykke med dine spørgsmål

Accepteret svar
Fra : sferling

Modtaget 60 point
Dato : 21-11-14 20:54

Er det ikke sådan at Win allerede har en hel del drivere i "pakken"?

Jo, og eventuelle manglende drivere, kan man være heldig at den selv henter fra MS - man kan sagtens være heldig slet ikke at skulle installere drivere, hvis man kun har de mest almindelige slags hardware.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 27-12-14 12:58

Tak for svaret sferling.