/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
VPN
Fra : ThomasCSR
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 16-11-14 14:15

Jeg har konfigureret en VPN-server på min PC efter vejledningen, der er vist på:
http://www.altomdata.dk/opret-en-vpn-server/1
Jeg har også konfigureret min Android 4.4.2 til VPN under Deling- og Netværk.
Sagen er, at der ikke er hul igennem. (Forward og firewall er konfigureret)
Er der nogen, der har prøvet dette og eventuelt kan fortælle mig, hvad der er galt?
Er der eventuelt mulighed for at finde en log på PCen over forbindelsesforsøg eller en log i Android?

Det er VPN, der skal prøves. Jeg har ikke brug for alternativer til VPN

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-11-14 09:22

Prøv og hent tcping og ping din wan adresse med de porte du har åbnet op for.

Hvis der er svar så er der hul igennem, er der ikke svar så er der naturligvis lukket.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-11-14 10:18

Det lyder som en god ide. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg skal gøre det ??

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-11-14 10:24

Jeg har prøvet at kalde min wanadresse:port fra min telefon, og DER sker der i alle tilfælde intet.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-14 14:17

Hvis du henter tcping.exe herfra http://www.elifulkerson.com/projects/tcping.php
gemmer den på C: så skal du gøre sådan her

Åben kommando prompt
Skriv cd c:\

Skriv tcping [dinwanadresse] [din port] fx. www.dr.dk 80
http://peecee.dk/upload/view/444659

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 18-11-14 10:59

Den vil jeg lige læse lidt med på.
har lavet et VPN ud til min svigersøn men det er net til net. de kan se hinandens enheder.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 18-11-14 11:08

Jeg har ikke fået tid til at rode med at pinge, men Windows diagnostic fandt, at der ikke er hul igennem

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 12:25

Nu har jeg prøvet at pinge.
Der er hul igennem.
Jeg har fundet et værktøj hos Microsoft: Microsoft IPSec Diagnostic Tool
Jeg ved egentlig ikke, om det er noget relevant i denne sammenhæng, men jeg får at vide, at jeg skal tjekke netværkadapter og driver.
Når jeg kan gå på nettet, og driveren er opdateret, kan jeg ikke se, at DER skulle være noget galt.
Vil prøve at få forbindelse pÅ en anden windowsmaskine. Måske ligger problemet i androidopsætningen, selv om der ikke er meget at tage fejl af

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 20-11-14 12:51

Fint når du kan pinge noget på det andet net så er der forbindelse igennem. Hvis der står en server eller en router i den anden ende kan du se disses webinterface. Herefter kan du lave en tilslutning til delt netdrev i den anden ende, og der med se filerne på denne maskine eller en Nasserver. der kan være lidt med tilkoblingen logon med en anden bruger og indgiv denne adgangskode.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 16:04

Ok. Så langt, så godt. Der er hul igennem (men det kan være nødvendigt, at forsøge at forbinde et par gange, hvis datanettet er ringe.
Det lader til, at der skal angives en LAN adresse under egenskaber for TCP/IP protokolden - netværk - egenskaber. Det der autotildeling virker åbenbart ikke.
Næste problem er så: Der vises en nøgle i meddelelsesfeltet på Androiden. Går jeg ind på MYIP.DK kan min IP-adresse ikke bestemmes. Det skulle den heller ikke
Men hvad skal jeg gøre for at komme ind på min PC? Jeg vil jo gerne se nogle mapper og filer.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 16:06

Til stone47:
Jeg tror, at det der med mapperne, er det, du skriver om. Jeg fatter bare ikke en dyt

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 20-11-14 18:27

Tak for svaret webnoob.
Jeg er nu igennem med VPN.
Jeg starter en ny tråd med mapping

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-11-14 09:13

Ok forklarer lige lidt. hvad skal du bruge denne VPN til?? Det ved vi ikke noget om. Hvis du har en server på dit net er det rart at bruge den som en extra disk på din PC. Altså tilslutte den som et netværksdrev. Nu kan du med dit VPN tilslutte en device ude i den anden ende af røret som et netdrev. Eller printe på en printer derude. Fortæl hvad du har gang i???.
hilsen Steen