/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
opdatere til nyere Android.
Fra : ara
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 09-11-14 20:16

Hej.

Vi har to Huawei telefoner som begge kører på Android. 4.1.1.
Modeller er Y300 og G510.

Hvordan kan man få en nyere version af android ind, eller er telefoner for gamle til det?

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 09-11-14 21:13

Hvis du ikke, under indstillinger-om telefonen-opdateringer, kan hente nyere version, kan man i hvert fald installere cyanogenmod custom rom.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 21:50

Det er hardware'n som sætter begrænsningen.
Min android Samsung Xcover mobil kan f.eks. ikke opgraderes til versioner efter 3.6 Jellybean !
Det er med andre ord din hardware ..IKKE dine 'Modeller', RAM, udvidelseskort el. andet, som afgør; hvad og hvilke versioner af operativsystemet de kan opdateres/opgraderes til !!! 8.-)
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-11-14 21:54

Ps. ara ->
Citat
..er telefoner for gamle

Svaret er: JA.. de er for 'gamle' ...eller retterre ; Processoren er !
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-11-14 22:41
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-11-14 10:25

Det er telefonfabrikanten der tilretter de enkelte modeller til Androi og bestemmer om de kan opdateres.

Den bedste måde at opdatere på er via computeren og det program man bruger til at synkronisere idet den også finder telefonmodellen, da jeg gjorde det sidst advarede den endda mod at der var for lidt strøm på computeren, en opdatering ville mislykkes hvis den slukkede.

Accepteret svar
Fra : JanusN

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-14 17:33

Som g_h skriver er det muligt at opdate til nyerere androidversion ved hjælp af cyanogenmod custom rom.
Der er dog ikke uden risiko for at ødelægge telefonerne så med mindre du har et stort behov for nyeste version vil jeg ikke anbefale det.
Jeg har selv opdateret min Samsung Galaxy S Plus fra Android 2.3 til 4.4.4
Det gav virkelig et løft hvor jeg kunne installere apps der ikke kunne køre på den gamle version og hvor jeg slap for de fabriksindstillede apps jeg allligevel ikke brugte.
/Janus

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-11-14 14:19

Tak for svaret JanusN.