/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænd en cd
Fra : jensviggo
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 09-11-14 08:29

Vil gerne brænde en cd med numre hentet fra Utube, hvordan nemmest trin for trin.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-14 08:35

https://cdburnerxp.se/da/home
Træk filerne over. Mener man kan.

MEN er det ren musk eller er det filmklip.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 09-11-14 09:51

Ren musik. Nu har jeg hentet programmet, installeret og alt virker. Tilsyneladende, men når jeg så vil afspille lyd-cd i en alm. cd-afspiller vil den ikke.
cd hedder cd-r 700MB/80 1x-48 det er en silvercircele

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-11-14 10:04

Det er noget med at du skal brænde den son en lyd cd, ikke almindelig data.
Kender desværre ikke meget til den slags, da jeg kun brænder en eller 2 skiver om året.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-14 10:06

Og du har oprettet en Lyd CD og ikke en Data CD!?

Har lavet en lille guide, se om du kan bruge den!?
http://klaudi.host22.com/guides/cdblyd/cdblyd.html

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 09-11-14 17:12

Kan du afspille CDen på din computer?

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-11-14 05:22

Hvvilken cd type skal jeg vælge for at jeg kan bruge den igen og igen og osse afspille den i almindelig cd afspiller (ikke) pc ja osse der

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 10-11-14 06:39

Altså både pc og alm. cd-afspiller

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-11-14 07:33

De genskrivelige skiver jeg engang brugte, er dem man finder i Netto og lignende = altså de billigste.
Men se efter hvad hastighed de kan brændes med, nogle er total langsomme - som regel de billigste.
Mener også at der i ´gamle´ dage var forskel RW + og -, men nu omdage betyder det vist ikke så meget.

Accepteret svar
Fra : dummies_pomfrit

Modtaget 200 point
Dato : 10-11-14 21:44

Citat
Hvvilken cd type skal jeg vælge for at jeg kan bruge den igen og igen og osse afspille den i almindelig cd afspiller (ikke) pc ja osse der

Du kan købe, genskiveligbar cder men mener du max kan brande over disken 10 gange.

cd-r kan kun bruges en gang.

cd-r/w kan bruges op til 10 gange tror jeg uden at være 100% sikker.

Citat
Altså både pc og alm. cd-afspiller

Hvis du brander en lyd cd, kan du afspille den både på PC og cd-afspiller. Hvis du brander en data-cd kan du afspille den på din PC, men cd-afspilleren skal kunne afspille mp3 filer for at du kan hører den derpå.

bemærk lyd cd kan indeholde omkring 65min musik. Mens data/mp3 CDen kan indeholde meget mere, tror det er omkring 650 minutter.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 11-11-14 05:09

Tak for svaret dummies_pomfrit.

Kommentar
Fra : dummies_pomfrit

Dato : 11-11-14 12:22

Det var så lidt