/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fastnet telefon.
Fra : jensegon
Vist : 1014 gange
500 point
Dato : 08-11-14 15:14

Jeg har lige flyttet min mobilt telefon og mobilt bredbånd til OISTER og det går bare fin.
Spørgsmålet er så, hvor kan man have sin fastnet telefon, billigst mulig, da den bliver kun
brugt til at ringe til.
VH Jens.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-11-14 15:19

Nedlæg den. Dem, der ringer kan lige så godt ringe til mobilen.

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 08-11-14 15:34

Som Brille skriver.
Hvorfor betale for 2 abonnementer, når folk meget nemmere kan komme i kontakt med dig på mobilen alligevel

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 08-11-14 16:21

Du kunne jo også vælge at få dine fastnet opkald på mobilen. Telenor tilbyder det, ved ikke med Oister men du kan jo spørge.
http://www.telenor.dk/privat/mobilabonnementer/mobilabonnementer/services/yndlingsnummer/

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 08-11-14 17:58

HVis du har fastnet hos Yousee eller TDC kan du bibeholde dit telefonnummer og modtage opringninger, du kan selvfølgelig også ringe fra den, men minut taksten er relativ høj.
Aftalen koster 20 kr om måneden og jeg har bevaret min fastnettelefon til dels på grund af mit telefonnummer men også fordi jeg har en god telefonsvarer på min telefon.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 08-11-14 18:17

Det første halve år, efter at jeg havde opsagt mit fastnet, fik jeg oplysninger om opkald,
på mit gamle fastnet nummer, så vænnede mine rigtige venner sig til at bruge min mobil.

De der ikke gjorde det, forsvandt efterhånden, nu er der ikke flere (kendte) tilbage...
Måske har nogle forgæves forsøgt at kontakte mig, men det må jeg så leve med.
Det er den samme fremgangsmåde jeg vil råde dig til...

Du skal jo bare oplyse dit mobil nummer til dem, som du gerne vil have kontakt med,
alle andre, kreditorer m. v., kan du glemme,
hvis de ikke gider finde dig, er de ikke rigtige venner.

Eneste problem, min nye kone holder stadig væk fast ved hendes fastnet forbindelse,
som hun ikke vil af med, hun tror den vedligeholder hendes kontakt til gamle venner.
Vi har begge mobil telefon, men der er ikke noget at gøre, foreløbig?

Vi har vi nu fælles TDC home trio, og det koster hver måned,
selv har jeg telmore og kan ringe gratis til alle, også med telmore,
men endnu er det ikke lykkedes mig at få min kone til at droppe hendes fastnet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-11-14 18:58

Tja vi bibeholder TDC fastnet og bredbånd (home duo) det er nok ikke de billigste, men den telefon har vi haft i mange mange år. Mobil og alarm forbindelser går over CBB da jeg uden videre kan se forbrug og selv fylde på. Det kan jeg ikke hos TDC med mine alarm (GSM) forbindelser.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 08-11-14 19:40

Jeg har fået IP-telefoni på min fastnettelefon, d.v.s. at for små hundrede kr. om måneden kan jeg ringe gratis til fastnet-numre.

Jeg har holdt fast i min fastnet fordi jeg hader, at blive ringet op når jeg f.eks. står ved kassen i Netto og er ved at betale.

Min mobiltelefon har jeg hovedsageligt for, at kunne have kontakt til mine børn.

Jeg bruger CBB på min mobil-telefon og bruger for ca. 50 kr. om måneden.

Hvis jeg skal ringe til nogen med fastnet-nummer ringer jeg fra min fastnet(IP)-telefon, og det har jo den fordel, at jeg kan snakke lige så længe det passer mig, uden at skulle tænke på prisen.
Jeg har et par veninder, som jeg med lange mellemrum kan snakke med (i telefon) i timevis.

Den eneste ulempe er, at den slå fra når man har snakket en time, men så bliver man jo mindet om hvor længe man har snakket.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 08-11-14 21:26

Jeg havde samme problem tidligere med at betale alt for mange penge for fastnet.

Da jeg allerede havde en ADSL forbindelse så skiftede jeg nummer til IP-telefoni. Det første selskab virkede ikke - men det andet IP-selskab virker bare og har gode ratings hos trustpilot.

Prøv Fonet.dk - det kan jeg anbefale - nu 3 år uden problemer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 08-11-14 21:53

Jeps IP som "fastnet" er vejen frem, og FONET har den billigste pris og rigtig god service.
Der kan du også få dem til at videre stille til mobil eller andet nr. hvis du vil

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 09-11-14 00:23

Hej

Som Otnob skriver, bruger vi Yousee fastnet (ip via bredbånd) til 20 kr. om måneden. Vi har spærring på, så det kun er muligt at ringe til 112. Det er lige til at låse op direkte på telefonen, hvis det skulle blive nødvendigt. Derudover, kan man altid få fat på os i nødstilfælde (Mobilerne er slukket om natten)

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-11-14 08:36

Nu skal det jo ikke være reklame (og nej jeg har ingen andet tilknytning til FONET end jeg bruger dem)
Halv pris hos FONET, med Basis abonnement koster det 0,- kr. pr. måned dog skal du mindst tale for 10,- kr. ellers vil der automatisk blive faktureret op til de 10,- kr., med andre ord ringer du ikke til nogen koster det 10,- kr. pr. måned alligevel.
Af andre positiv ting er tasterne, og at FONET til FONET er gratis, også hvis man har FONET Mobil så kan man gratis automatisk videre stille kald sine "fastnet" kald til sit FONET Mobil nr. uden det koster noget.
Plus det smarte med en ordenligt IP telefoni udbyrder er man jo kan brug sin IP telefoni fra udlandet, så selv om man sidder i sommerhuset i Spanien og så kan man tag sin telefon som om man var i Danmark (og det uden det koster ekstra), og man kan selvfølge også ring op til samme pris.
Grundet til jeg i sin tid skiftede til FONET er de ligesom ISDN har 2 telefon linier med i prisen, altså vi kan ringe ud samtidigt, eller konen kan stadig modtag opkald selvom jeg sidder og snakker. (dette kræver jo selvfølgelig dit VOIP udstyr derhjemme understøtter 2 eller flere ATA'er)

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 09-11-14 09:31

Hvis du abonnerer på internet hos Fullrate, koster et fastnetabonnement intet

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 09-11-14 13:03

Citat
Hvis du abonnerer på internet hos Fullrate, koster et fastnetabonnement intet

korrekt for du kan ikke undgå at betale for IP Telefoni hos Fullrate, om du ønsker det eller ej.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 12-11-14 18:57

Jeghar bevaret mit fastnet. Det koster mig ca. 10 kr/md. Jeg betaler ikke abonnement. Jeg bruger den til at aflytte beskeder og til at ringe tilbage til opringeren. Jeg betaler 25 øre pr. minut og 25 øre pr opringning. Det er IP telefoni gennem LG/Mobilic.

Kommentar
Fra : jensegon

Dato : 18-11-14 15:44

Hej vagn2901 !
Vil du forklare mig det lidt mere, hvordan jeg kommer over på PI telefoni gennem LG/Mobilic.
Jeg har ikke bredbånd, men kun mobil bredbånd.

På forhånd tak.
VH Jens.

Kommentar
Fra : vagn2901

Dato : 18-11-14 16:26

Du kan ikke komme på IP telefoni uden at have bredbånd. Om du kan blive kunde hos Mobilic ved jeg ikke.
Mvh
Vagn

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 500 point
Dato : 18-11-14 18:32

Citat
Du kan ikke komme på IP telefoni uden at have bredbånd.

Det er korrekt, men tror dog desværre at du mener kablet bredbånd som er et forkert svar.
Du kan godt bruge ip-telefoni med mobilt bredbånd.

Har en ven der har mobilt bredbånd, det er en lille kasse hvor der er indbygget wifi og nogle lan porte til kablet net i huset.
Han har så sat sin SIP boks (ip-telefoni) i den ene lan port og så virker den fint.

Han har også haft sin SIP boks med på ferie i udlandet men jeg ved ikke hvordan han koblede den på nettet, måske hotellet havde et vægudtag?

Hele idéen er at så længe SIP-boksen kan komme på internettet (og der er båndbredde nok) så er der forbindelse til telefonen, boksen er ligeglad med hvordan den kommer på nettet.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-14 18:38

Citat
Har en ven der har mobilt bredbånd, det er en lille kasse hvor der er indbygget wifi

Mobilt WiFi

Tror faktisk det er sådan en fætter her han har: http://www.huawei.com/ecommunity/bbs/10155235.html

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 18-11-14 18:44

Nåe ja, SIP-boksen er en gammel Cisco PAP2T han fik af mig. http://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/unified-communications/small-business-voice-gateways-ata/data_sheet_c78-502441.html

Det var en jeg havde liggende fra dengang jeg havde iptelefoni hos tdc. De ville ikke have den tilbage

Godkendelse af svar
Fra : jensegon

Dato : 04-12-14 23:38

Tak for svaret EXTERMINATOR.