/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad er USERS
Fra : Strandkro
Vist : 484 gange
73 point
Dato : 04-11-14 17:00

Jeg har tit stødt på ordet "USERS"
Hvad betyder det ?
Hvad anvendes det til ?

EDB/IT ANALFABET

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-14 17:06

User = bruger
Users = brugere

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-11-14 17:09

Citat
Hvad anvendes det til ?

Ja, den var da god...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 04-11-14 18:51

Ordet USERS,er simpelthen en modificeret gengivelse af det gode gamle jyske ord "ydli". Der forstås som udkants Danmark. D.v.s. alt det ø-skravl,der ligger øst for Jylland. Jylland er jo som bekendt,en del af det europæiske kontinent. I modsætning til ø-gruppen kaldet "Øst Danmark". Der er mest kendt for Nyborg Statsfængsel,Christiania og Lollandske roer.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-11-14 18:58

Hvis der står all users på din skærm så gælder det du accepterer for alle brugere af pågældende computer.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 73 point
Dato : 07-11-14 08:36

USERS er afledt af det engelske ord: USE som betyder benytte/bruge.

En der benytter er en USER, atså en bruger.

USERS betyder bruger i flertal; brugere.

Du vil ofte støde på termen: EULA (End User License Agreement). Det er det dokument hvor en udbyder af en service/ydelse eller en vare, beskriver rettighederne for/ved brug af ydelsen eller varen.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 09-11-14 17:34

Tak for svaret molokyle.