/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Dedikeret ram
Fra : majb1570
Vist : 396 gange
300 point
Dato : 22-10-14 16:30

Hej

Hvordan giver jeg 4 ram dedikeret til minecraft

Har forsøgt men nogen på et lanparty talte om at jeg ikke var 100 % administrator

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-10-14 16:35
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-14 21:21

Hvis det er SWAPFILEN (Sidefilen) Du mener?
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/change-virtual-memory-size#1TC=windows-7
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 22-10-14 21:55

Mon ikke der menes ram der kun bruges af spillet og intet andet.
Hvad med dit grafikkort, er der ikke noget ram der kan bruges - har du åbnet kortets software for at se hvilke muligheder du har dér

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-14 00:22

Styresystem?????
Windows?
OS X?
Linux?
BSD?

Selve start kommandoen til at starte serveren indeholder en minimums mængde og en maksimums mængde ram angivet i MegaByte.
Hvis du vil give MC 4 GB ram kan du starte serveren sådan her:
java -Xms4096M -Xmx4096M -jar minecraft_server.jar nogui

Husk at styresystemet også skal bruge noget ram, du kan ikke give alt til MC.
Husk også -server hvis det er serverversionen af java du bruger

Kommentar
Fra : majb1570

Dato : 01-11-14 15:20

pyyyy tjaaaa hmmm har talt med en gamer der siger jeg skal slå hyperthreading til i bios, så det prøver jeg lige først

Godkendelse af svar
Fra : majb1570

Dato : 08-11-14 17:28

Tak for svaret mig-selv.