/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Vaskemaskine Lavamat 75600
Fra : PS.BMW
Vist : 509 gange
500 point
Dato : 18-10-14 06:26

Maskinen tager ikke vand ind.
Fejlkode: C 1 filter ved trykslangen skal renses, og det er helt kalket til.

Spørgsmål: hvordan tages det ud, det kan drejes men vil ikke ud.
Filteret sidder ikke i slangen men i tilløbsstudsen hvor slangen skrues på.
Mvh.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 500 point
Dato : 18-10-14 09:26

Det er sikkert et løst filter der bare er til at sætte ind i studsen. Skrab lidt på indvendig side for at fjerne kalkaflejringerne. Det burde gøre det muligt at trække det ud.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 18-10-14 09:31

Har skrabet og ved hjælp af en stump svamp har dt fået eddike siden i går men kan stadig kun drejes

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-14 10:59

Tag en stump af en svamp og tryk ind til filteret.hæld eddikesyre eller noget lignende på svampen og pak det godt ind i plastic. Det burde løsne skiftet i løbet af en halv times tid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-10-14 11:22
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-10-14 12:53

Citat
Filteret sidder ikke i slangen men i tilløbsstudsen hvor slangen skrues på

mig-selv det du henviser til er afløbsfilteret/pumpe ikke tilløb.

det må være denne der henvises til http://www.partshop.dk/produkt/vandventil-aeg/640425.html

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 18-10-14 13:11

og PS.BMW hvis det er denne du henviser til er det en MAGNETVENTIL ikke direkte et filter, selv om det ser sådan ud når man kigger ind i det.

Jeg ville tag det ud og helle lidt fortyndet eddikesyre ind bagfra, eller skiftet ventilen ud med en ny.
Tror ikke man uden speciel værktøj kan skille den af og samle den igen ordenligt.

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 18-10-14 20:10

Beklager men det er tilløbsslangen der er afmonteret og filteret, som bliver benævnt som en si i fejlfindings skemaet, sidder i den studs hvorpå slangen, som giver vand til maskinen, sidder.
Har som tidligere nævnt giver eddike via svamp, det meste kalk er væk og i morgen prøver jeg om ikke problemet er løst uden at filter/si har været afmonteret.

Godkendelse af svar
Fra : PS.BMW

Dato : 19-10-14 18:43

Tak for svaret trimare46.
Fik aldrig sien/filter ud men det er afkalket så den får vand ind og kan vaske
Mvh.