/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Anna Magda Svinding
Fra : fj2901
Vist : 1044 gange
500 point
Dato : 16-10-14 07:53

Håber at få hjælp til at finde ud af hvor og hvornår Anna Magda Svinding Født den 11-10-1885
i Ærøskøbing er død.
Hun er stadig i live da hendes mand dør i Ærøskøbing den 06-09-1948 jeg har selvfølgelig søgt i
Ærøskøbing.
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 12:19
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 12:41

Fra familien Kocks slægtoversigt:

+ 514 K i. Anna Magda Svinding [680] blev født den 11-10-1885 i Ærøskøbing, Svendborg amt og døde i 1956 i en alder af 71 år.

Der står ikke hvor?

Resten er privat, prøv at kontakt Kock familien...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 13:28

Her deres ægteskab og forældre:
"
mentioned in the record of Niels Peter Andersen and Anna Magda Svinding

Name: Christine Frederikke Jensen
Gender: Female
Husband: Anton Leonhard Svinding
Child: Anna Magda Svinding

Other information in the record of Niels Peter Andersen and Anna Magda Svinding

from Denmark, Marriages

Name: Niels Peter Andersen
Birth Date: 05 Mar 1879
Birthplace: Yderby, Odden Sogn, Sjaelland
Spouse's Name: Anna Magda Svinding
Spouse's Birth Date: 11 Oct 1885
Event Date: 08 Jun 1908
Event Place: Ærøskøbing, Svendborg, Denmark
Father's Name: Niels Peter Andersen
Mother's Name: Ane Andersen
Spouse's Father's Name: Anton Leonhard Svinding
Spouse's Mother's Name: Christine Frederikke Jensen
"

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 13:39

Alternativt, hvis hendes mand hed Andersen,
prøv at kontakte nulevende Svinding Andersen...

Nogle af deres børn har sikkert bevaret Svinding som mellemnavn?

Og nogle af børnebørnene har sikkert slettet Andersen,
prøv også at finde og kontakte nulevende Anna Svinding...

De ved sikkertkvor deres bedstemor døde??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-10-14 14:37
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 16-10-14 14:58

Godt fundet katekismus, så har, ærgeligt nok, ingen af børnene Svinding som mellemnavn?
Men du angiver to helt ens link, har du fundet et andet måske endnu bedre??

Jeg tror stadig at nogle af Anna Magda Svinding s børnebørn hedder Svinding???
Jeg er jævnaldrende med dem og har selv fået slettet Andersen...

Kommentar
Fra : fj2901

Dato : 16-10-14 15:16

Hej Svend.
Nu får du forklaringen , jeg er ved at lave en anetavle til min nevø på 5 generationer
og ud af de 31 personer mangler jeg 4 dødstidspunkter. Det er korrekt at nevøen er oldebarn af
Anna Magda Svinding.
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 09-12-14 14:55

Hej fj2901
Der står længere oppe i tråden at hun skulle være død i 1956. Iflg. AO, ejendomsoplysninger, region Syddanmark, retskreds Rudkøbing, ejerlav Ærøskøbing bygrunde, opslag 128 overtager børnene huset i arv ved en skifteretsattest 27/3 1965. Så noget tyder på at Anna Magda Andersen er død omkring 1965 og ikke 1956.
Hilsen stkra

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 09-12-14 15:14

Hej igen
Min antagelse fra rigtig. Du finder hende død her: AO, Svendborg, Sunds, Vor Frue, 1953-1971, opslag 197.
Hilsen stkra

Accepteret svar
Fra : stkra

Modtaget 500 point
Dato : 09-12-14 15:18

Hun er ligeledes opført i Husum kirkebog. AO, København, Sokkelund, Husum, 1964-1972, opslag 119.
Hilsen stkra

Godkendelse af svar
Fra : fj2901

Dato : 09-12-14 16:50

Tak for svaret stkra.
Det var lige det jeg manglede, hvem kunne regne med at hun døde i Husum.
Hilsen Finn

Kommentar
Fra : stkra

Dato : 10-12-14 11:41

Hej Finn
Tak for godkendelsen.
Hilsen stkra