/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Er arbejderklassen mindre begavet?
Fra : Loggi
Vist : 770 gange
60 point
Dato : 11-10-14 10:31

Eller jeg kunne omformulere det og spørge om eliten syntes at de er.
Har lige læst denne artikel på Politiken:

http://politiken.dk/debat/ECE2421341/krisen-har-oeget-afstanden-mellem-eliten-og-alle-de-andre/

Hos Danish Crown fyrer de løs, mens ledelsen svømmer i millioner.

Det får mig til at tro at de rent faktisk ser ned på arbejderne. De bruger dem kun til profit og er hamrende ligeglade med om de kan få deres liv til at hænge sammen.

Men jeg har ikke selv haft en virksomhed som omsætter for milliarder. Gad vide om jeg selv ville blive kynisk og ændre firmaet fra at være en god ide med et kvalitetsprodukt til folket, til et kynisk manipulerende profit foretagende der er 100% ligeglad med mine medarbejder der blot er får og mindre begavede. Hvorfor laver de ikke bare deres egen virksomhed, hvorfor tog de ikke bare en uddannelse, hvorfor finder de sig i et ensformigt hjernedødt arbejde, hvorfor klager de over at de selv har et lortejob.

Ikke misforstå mig. Jeg synes det er godt at man har mulighed for at tjene milliarder. Det er jo befolkningen der bestemmer hvem der får succes ved at købe varen.

Men mon ikke eliten ser på Arbejderen og tænker; Tja hvis han kan arbejde som et får med det samme ensformige skodjob i 26 år, uden at få en god ide på et eller andet tidspunkt, uden at udvikle en passion der kan få ham videre, så må han jo være et får, og skal behandles derefter.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 11-10-14 10:50

Den kloge narret den mindre kloge.
Og hvis arbejderne var lige så kloge som direktøren, ville verden se ganske anderledes ud.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 60 point
Dato : 11-10-14 12:15

"Mindre begavede" er dem med lav iq eller skal have forklaret den samme ting flere gange, en slagteriarbejder kan jo være dygtig handyman hjemme og også lave mad, klare computeren m.m.....for ikke at glemme at han kan være ganske tilfreds med jobbet hvis lønnen og arbejdspladsen er god.

Det sludder med at opdele folk i A & B hold ud fra udelukkende stilling er noget højrøvet liberalt pis !!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-10-14 13:43

Citat
Er arbejderklassen mindre begavet?

Hvilken 'arbejderklasse'?
http://neave.com/strobe/
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-10-14 15:25

Citat
Det får mig til at tro at de rent faktisk ser ned på arbejderne. De bruger dem kun til profit og er hamrende ligeglade med om de kan få deres liv til at hænge sammen.

Sådan har det ALTID været - og er man først blevet rig, så vil man have mere, man kan så stadig undre sig over at ´menigmand´ stadig finder sig i det, men så kan arbejdsgiver jo altid true med at flytte til udlandet, og så er der ro et par år igen.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 11-10-14 15:45

Misundelsens brød

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-10-14 16:11

Ja vi er mindre begavet, men på grund af min IQ, har jeg slet ikke opdaget det.
Men jeg har det meget godt, og er tilfreds med tingenes tilstand.
Hilsen fra halv hjernen.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-10-14 19:54

Danish Crown tænker kun profit og skider derved på andre mennesker - og skider især højt og flot på dyrevelfærden (lange transporter)
Det har absolut intet med IQ at gøre - snarere tvært imod, det er rendyrket kynisme og egoisme. Kyniske og egoisme og det, at være uintelligent går gerne hånd i hånd.

Men hvor er fagforeningen henne i spillet..? De har travlt med at spise pampermiddage og hæve pamperlønninger. Hvilket heller ikke har noget at gøre med at være intelligent - det er plattenslageri.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-10-14 20:03

Citat
Er arbejderklassen mindre begavet?

Det tror jeg absolut ikke. Jeg har selv været arbejder hele mit liv,murer. Hovedsageligt i mindre firmaer. Jeg har aldrig haft lyst til at bytte med mester. Muligt han tjener lidt flere penge. Men han har også tab,ind imellem. Kunder der ringer kl. 22:30 om aften. Og regner med vi er netop lige ved ham,næste morgen. Bruge tit aftener,lørdag og søndag,på at se på arbejde,udregne tilbud.

Næh..det trygge liv,37 timer. Lønudbetaling hver 14. dag. Tid til familien. Kunne ikke drømme om at gøre det anderledes. Men vi er heldigvis forskellige.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Loggi

Dato : 12-10-14 10:07

Tak for svaret LuffeA.