/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Nem-id uden java, hvornår?
Fra : sigmatau
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 24-09-14 15:47

Jeg har hørt at der her i efteråret skal komme en mulighed for ar køre nem-id uden java.
Min bank (Jyske) har allerede lavet en version, så jeg kan benytte min Windows surface, men jeg savner at kunne logge ind på flere websider.
Nogen der ved noget om dette?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-09-14 16:19
Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 60 point
Dato : 24-09-14 16:21

Det kommer når det kommer...

https://www.nemid.nu/dk-da/om_nemid/aktuelt/

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-09-14 16:23

Ingen ved faktisk noget som helst

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 24-09-14 16:23

http://www.digst.dk/Home/Servicemenu/Nyhedsbrevarkiv

Ingen ved faktisk noget som helst

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 24-09-14 16:55

Det er de enkelte hjemmesider der bruger logon med nemID der hver især skal ændres så det er er en proces der godt kan tage lang tid inden de sidste er med.
/Janus

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 25-09-14 05:28

Når man køre MAC har man ingen problemer med JAVA. Det virker bare.

vic200

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-09-14 07:10

Citat
Når man køre MAC har man ingen problemer med JAVA. Det virker bare.

vic200

Jeg har nu heller ingen problemer med Windows...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-09-14 09:28

Linux Mint 17 har indbygget Java .........................så den går fint i banken.

Danske Bank giver en valgmulighed med eller uden Java.

Java har jo været godt i mange år, og er det stadig, men måske er det nets edb folk som ikke kan følge med tiden.
Nets kan jo heller ikke styre egen sikkerhed........................hellere smart end godt og sikkert.

Godkendelse af svar
Fra : sigmatau

Dato : 26-09-14 09:11

Tak for svaret marken84.
Det link gav mig den bedste info.