/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
To i eet
Fra : Mosebaek
Vist : 381 gange
200 point
Dato : 19-09-14 10:31

...spørgsmål. Ikke for at spare point,da jeg har 10752 af slagsen. Mest for nemheds skyld.

1. Kan man forhindre Firefox i,at opdatere uden min medvirkende. I går "sprang" der lige et popup op,om at den opdaterede. Den var lynhurtig væk igen. Så nu er Firefox,opdateret til ver. 32.0.2
Jeg har set i flere forums,at der kan være problemer med nye opdateringer. Det har jeg så ikke oplevet endnu....men rart at vide om.......

2. Min Jobliste har aldrig villet vise Brugernavne i "Processer". Jeg har prøvet at "trække" den lidt bredere,da jeg troede det måske var pladsmangel. Men det hjælper ikke.

Stadigvæk lykkeligt bruger af Win XP.

M.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-09-14 11:40

du kan slå auto update fra ved

Citat
go to Help > About Firefox, it would update regardless of that setting.

You can set these prefs in about:config to disable automatic updating:

app.update.auto - false

app.update.enabled - false

app.update.silent - false

https://support.mozilla.org/da/questions/1003777

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-14 11:48

Tænk dig om inden du slår den automatiske opdatering fra, det handler om sikkerhed og der er ikke problemer med opdatering til Firefox, og opdateringer med fejl fra Microsoft får du heller når du bruger et udfaset styresystem.
Så det bedste råd er at trække internet stikket ud på den computer som ikke får sikkerhedsopdatering til hverken styresystem eller browser.
Du er en trussel ikke kun for dig selv men for andre brugere af internettet fordi din computer kan bruges til at skade andre, det kan min også men der har hackeren det en del sværere fordi min computer altid er opdateret med nyeste software, din bliver pivåben for uærlige personer udefra når intet på computeren opdateres, så tænk dig godt om du burde gå på intetnettet med den computer

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-14 13:03

Jeg mener at kende risiko,ved XP. Derfor bruger jeg den også kun til f.eks. lettere avislæsning,Kandu,og enkelte andre ting. Såsom mails fra familie m.m.

Har bl.a. slettet Java,da jeg ikke kunne drømme om at bruge nem-id på den. Jeg har heller ikke været angrebet endnu. Uden at prale,vil jeg påstå at den bedste virus-beskyttelse man kan få,er ens hoved.
Citat
Min Jobliste har aldrig villet vise Brugernavne i "Processer".

Sådan har det været i alle 10 år,jeg har haft pc`en.

M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 19-09-14 14:27

Tast ALT og menu dukker frem i top af skærm,
klik på Funktioner > Indstillinger
klik på Avanceret, og så på fanen Opdateringer,
der kan du slå det fra eller vælge hvornår der skal opdateres!

Jobliste viser ikke brugernavne hvis du ikke har oprettet flere konti/brugere på pc'en

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-09-14 14:52

Tak for svaret Klaudi. Klar tale,som selv jeg forstår.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-09-14 16:47

velbekomme