/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvilken by Ramme
Fra : svendgiversen
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 14-09-14 16:04

Der er kommet en rettelse til mit tidligere spørgsmål om Shelke familien,
en af hovedpersonerne Marine var gift to gange og hendes første mand herunder
var far til stammoderen Dorthea:

Ringkøbing, Hjerm, Gimsing, Gimsing, Et huus, 35.1, FT-1860, c8945

Fødested:

Hans N. Lauridsen 40 Gift Skipper Ramme??
Marine Hald 30 Gift Hans kone Holstebro
Ellen Marie Lauridsen 7 Ugift Deres børn Sognet
Dorthea Lauridsen 5 Ugift Deres børn Sognet
Caroline H.?? Lauridsen 1 Ugift Deres børn Sognet

Vi har tidligere fejlagtigt fundet forældrene til hendes anden mand.
Nu prøver vi igen, med den rigtige far: Hans Nielsen Lauridsen,
men hvor ligger Ramme eller rettere hvordan staves det rigtigt?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 110 point
Dato : 14-09-14 16:07

Ramme sogn ligger i Vandfuld herred, Ringkøbing amt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 16:14

Tak Bille, der er altså noget der hedder Ramme, det vidste jeg ikke.

Nu må vi så se om Hans født ca 1820 kommer derfra, der er jo et ? efter bynavnet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 16:50

Ud fra dette skulle Hans hedde: Hans Nielsen Lauritsen, men jeg finder ham ikke i Ramme?

Navn: Marine [Nielsen] født [Jacobsdatter] Hald Alder: 49 Civilstand: Gift
Husstandsstilling: hans Hustru Fødested: Holstebro

Fam.nr: 5 F1 Matr.nr: et Hus Stednavn: Struer
Sogn: Gimsing Kilde: FT-1880 KIPnr: C5593 Lbnr: 14 Kommentar: f. 3/12 1829. døbt Marine Jacobsdatter Hald. Forældre: Jacob Frederiksen Hald og Hustru Dorthea Marie Andersdatter. Tidligere gift med Hans Nielsen Lauritsen

Kommentar
Fra : Huusom

Dato : 14-09-14 17:00

Prøv at se dette.

http://www.danishfamilysearch.dk/cid7642368

Kilde: FT-1850 Kildehenvisning: Side 172
Matrnr/adresse: et Huus
Husstands-/familienr: 227 Antal familier/hus: 1
Navn: Hans N. Lauridsen
Alder: 30 Civilstand: Ugift
Fødested: Do [Her i Sognet [Nordby]]

Erhverv: deres Søn - Skipper - frav. i Koffardiefart

Samtlige personer i husstanden:
Ribe, Skast, Nordby, Odden, 104de Lægd, et Huus, 227, FT-1850, C9164
Laurids H. Lauridsen 57 Gift Skibseier - Huusfader Do [Her i Sognet [Nordby]]
Ellen Nielsdatter 57 Gift hans Kone Do [Her i Sognet [Nordby]]
Hans N. Lauridsen 30 Ugift deres Søn - Skipper - frav. i Koffardiefart Do [Her i Sognet [Nordby]]
Niels Lauridsen 17 Ugift do [deres Søn] - frav. i Koffardiefart Do [Her i Sognet [Nordby]]
Anne Lauridsen 20 Ugift deres Datter Do [Her i Sognet [Nordby]]
Jes Lauridsen 15 Ugift deres Søn Do [Her i Sognet [Nordby]]

Sogn: Nordby Herred: Skast
Amt: Ribe Stednavn: Odden, 104de Lægd

Indtastningsnr: C9164 Løbenr.: 1368

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 17:34

Fantastisk fundet Huusom, det må være ham,
men Skast sydligere end Rømø har jo ikke meget med Ramme at gøre.

Jeg vil lade det gå videre til Shelke slægtsforskeren Tor...

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 14-09-14 17:52

Svend, du spurgte om, hvor Ramme lå, og det svarede jeg på.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 18:01

Ja, Bille, du får points,

men du kan jo se, at det ikke er der Hans kom fra,
som gamle slægtsforskere er vi jo nødt til at finde den rigtige Hans.

Så jeg lader spørsmålet stå åbent lidt endnu...

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-14 18:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 14-09-14 18:35

altså Tor, ham her:

Ribe, Skast, Nordby, Odden, 104de Lægd, et Huus, 227, FT-1850, C9164
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Laurids H. Lauridsen 57 Gift Skibseier - Huusfader Do [Her i Sognet [Nordby]]
Ellen Nielsdatter 57 Gift hans Kone Do [Her i Sognet [Nordby]]
Hans N. Lauridsen 30 Ugift deres Søn - Skipper - frav. i Koffardiefart Do [Her i Sognet [Nordby]]
Niels Lauridsen 17 Ugift do [deres Søn] - frav. i Koffardiefart Do [Her i Sognet [Nordby]]
Anne Lauridsen 20 Ugift deres Datter Do [Her i Sognet [Nordby]]
Jes Lauridsen 15 Ugift deres Søn Do [Her i Sognet [Nordby]]

--------------------------------------------------------------------------------

Ifølge 1814-1848 Nordby, Skast, Ribe, Opslag 21, #3, er Hans Nielsen Lauridsen født 11. februar 1820, hjemmedøbt 13. februar 1820 og fremstillet i kirken 6. eller 16. marts 1820 i Nordby sogn.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 17-09-14 18:48

Tak for svaret Bille1948.

også tak til I andre der fandt den rigtige Hans

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-09-14 18:59

Tak