/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kortspil win8
Fra : ultra2
Vist : 603 gange
50 point
Dato : 07-09-14 19:29

min nevø har hentet kortspil til win 8 fra microsoft
så fik hen slettet firkanten eller hvad den nu hedder hvordan får han den tilbage

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-09-14 19:30

Har I kigget i papirkurven?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-09-14 19:43

Hent det igen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-09-14 20:20

Når du er på Startsiden, så klik på ned-pil i cirkel, nederst til venstre,
så åbner der en side med alle app/programmer,
find kortspillet, højreklik på det og vælg Fastgør til start.

Er det ikke der så har du nok fået afinstalleret det, så må du hente det igen!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-09-14 21:14

Prøv at hente spillene igen, når Store åbner vil du få besked om pakken allerede er installeret:
http://apps.microsoft.com/windows/da-dk/app/microsoft-solitaire-collection/1a36fd17-5161-4651-ae2d-13384e427ea8
mangler du stadig nogle spil så prøv at hente herfra:
http://www.alt-til-windows.dk/?Windows8/SaadanFaarDuDeKlassiskeSpilTilbageIWindows8/1219

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-14 09:42

ja ovn spillene er instaleret men brikken kan jeg ikke finde

hvor ligger spillene i i 8 (program 86) eller kan ikke finde dem for at slette den vej og hente på ny
de ligger ikke i tilføj og fjern

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-14 10:56

Prøv at om på fliseforsiden ved at trykke på Windows tasten, nederst til venstre under fliserne kommer der en lille pil som peger ned, klik på den og alle de installerede apps vises, så kan du rulle gennem dem alle og finde spillene, højreklik på flisen og klik på Fastgør til start eller Fastgør til proceslinje, den tredje mulighed ved højreklik Fjern er ikke aktuel i det her tilfælde.
Start er i Windows 8 de store fliser som vises øverst, hvis spillene skal være nemme at komme til så kan ikonen/flisen trækkes over til venstre og være synlig uden at rulle,
vælges Fastgør til proceslinje vises spillene altid på proceslinjen når du er på skrivebordet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-14 11:17

Citat
hvor ligger spillene i i 8
de ligger i en skjult mappe i Programmer mappen hedder Windows Apps og du har ikke adgang til den mappe, men du kan overtage ejerskab af mappen hvis du vil se hvad der er i mappen, hvis du højreklikker på app'en Microsoft Solitaire Collection og klikker på Fjern så forsvinder spillene i mappen Windows Apps, de kan ikke afinstalleres på andre måder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-14 11:20

Citat
hvis du højreklikker på app'en Microsoft Solitaire Collection og klikker på Fjern
det er altså på forsiden med alle fliserne så du skal have fundet flisen/ikonen før du kan fjerne den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-14 13:09
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-14 13:13

Og som ovn er inde på, så bliver du sikkert bedt om at installere/fjerne/reparere når du henter det igen, og så vælger du fjern og bagefter installerer du forfra.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-14 16:59

Spillene liiger i en skjult mappe så du skal slå visning af skjulte filer til, men er det kun genvejen der er slettet så prøv som skrevet før!

Når du er på Startsiden(fliserne/brikkerne), så klik på ned-pil i cirkel, nederst til venstre,
så åbner der en side med alle app/programmer,
find kortspillet, højreklik på det og vælg Fastgør til start.

Er det ikke der så har du nok fået afinstalleret det, så må du hente det igen!

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 08-09-14 17:23

der er ikke nogen ned pil i cirkel
der er install claccik shell

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-09-14 17:33

Der er ikke fliser/brikker i Classic Shell!

Prøv at kigge i mappen Apps når du klikker på Start...

Den med pil i cirkel er på Start skærmen med alle fliserne,
den kan du se ved at klikke Shift+Win-logo når Classic Shell kører.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 08-09-14 18:22

Kan ikke li´e hove det, men kluadi har sikkert ´koden´ ?= man opretter en mappe - med en masse tal og bogstaver, der dukker samtlige gode osv programmer op = inde i mappen..

Eller prøv søgefunktionen i START= Games/ Spil
I Classic Shell, ligger spillene i START/ alle programmer/ mappen SPIL

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 08-09-14 20:38

Vist i billeder http://peecee.dk/upload/view/442257/full

Den med kode er Godmode, det er til alle indstillinger i Kontrolpanelet.
1. Open Windows Explorer and create a new folder
Create the folder anywhere. For ease of use, I created mine in the Root directory/folder.

NOTE: Creating the folder on the Desktop might or might not work. The feedback seems to vary, so you'll just have to experiment with it.

2. Rename the folder by pasting the name below exactly as it appears:
GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C}

NOTE: You can name it whatever you want (within reason), I just use "GodMode" in this example.
http://community.spiceworks.com/how_to/show/947-accessing-god-mode-in-windows-8-1-windows-8-windows-7-vista-more

Ikke alle spil ligger i Games/Spil

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-09-14 09:34

jeg har ikke den pil

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-09-14 09:41
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-09-14 11:13

Bevæg musemarkøren hen omkring hvor pilen er, så vises den

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-09-14 11:29

der er ikke nogen pil

hd var defekt så hp har geninstall win 8 og jeg har opdateret til 8,1.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 09-09-14 16:28

så er problemet løst

tryk tasterne i start med firkanterne windows og q

prøv det

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 12-09-14 11:39

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-09-14 14:02

velbekomme