/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Ifö Cera vandmængde?
Fra : iluap
Vist : 7072 gange
100 point
Dato : 30-08-14 09:53

Hej :)

Vi har købt 3 styks Ifö Cera toiletter der fra fabrikken er sat op til 2/4 l skyl.

De er ved at blive monterede i 2 huse bygget i 1966-67.

Jeg har tidligere læst, at den lille vandmængde kan give problemer med forstoppelse i ældre rør; gælder dét monstro osse for huse på dén alder?

I dén forbindelse vil jeg godt spørge, om nogen hér har erfaring med at ændre på vandmængden: kan man gøre det uden at hive hele indmaden op af cisternen (instruktionsbogen er kortfattet!) :)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-08-14 09:59

Har også Cera og 2 liter skyl er som regel ikke nok til at tømme skålen for papir
4l skyl er ok.
Jeg vil også gerne kunne justere op på skyllet ......

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 30-08-14 10:00

2-liters ville jeg nu heller ikke bruge til dét :)

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-14 10:09
Kommentar
Fra : iluap

Dato : 30-08-14 10:11

Jeg har godt set, at der på Youtube ligger videoer med indstilling af Ifö Sign toiletter, men er det fuldkommen ens med Ifö Cera toiletter?

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 30-08-14 10:11
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 110 point
Dato : 30-08-14 10:43

I 1966-1967 brugte man 110 mm pvc-rør, det giver aldrig problemer.
Problemet er kun at WC-skålen er meget vinklet, og tit ikke skyller ordentligt ud, hvis "noget er for langt", dette afhjælpes sjældent af større vandmængde.
VH Palle

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 30-08-14 11:10

Tak for svaret pallebhansen; det kunne ikke være bedre! :)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-08-14 11:26

Det er muligt, man brugte PVC-rør inden i husene, men jeg har da set afløbsledning i ler fra 1968, og banket og rør i samlebrønden var beton.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 30-08-14 11:29

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "det" men du er vel da så renlig, at du tørrer dig efter et toiletbesøg - uanset hvad du afleverer ???
Ellers siger jeg bare

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 30-08-14 19:49

Myg: jo, jeg bruger papir no matter what, men har ikke problemer med at det ikke bliver skyllet ud via de 2 liter. Men hvis jeg kun har ladet vandet bruger jeg kun ét stykke. Hvor meget bruger du? ?