/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Vi står og skal på Camping
Fra : mogenshansen01
Vist : 263 gange
20 point
Dato : 28-08-14 13:06

Hej Folkens,

Vi står og skal på camping, og hvert år nyder vi en god vin på ferien. Vi vil høre om der er nogle der kan anbefale nogle gode vine til en overkommelig pris. Det må gerne være en rosevin eller rødvin.
Hvad er jeres anbefalinger til vin?
Samt har i nogle gode steder at købe?
Har tidligere købt hos dem her: http://www.supervin.dk, så dem kender vi.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 28-08-14 13:13

De Gustibus non est disputandum er en latinsk maksime betyder "I sager af smag, kan der ikke være nogen uoverensstemmelser" (bogstaveligt "[at] i smagen er ikke at blive diskuteret").

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-14 13:39

Vi køber helst Drosty Hoff, en god og billig sydafrikansk vin, ikke kun fordi den kommer fra en vingård, som min kone har besøgt, men også fordi du her får meget for pengene.

Pris for tre liter i pap, 80 kr hos Fleggaard, altså 20 kroner for en flakske god vin.

Hvis du køber rød, vælg Merlot, hvis du køber hvid, vælg den grønne, rose kender jeg ikke.

God tur, vi skal snart til Nordatlanten, tropisk storm på Fæøerne og vulkan udbrud på Island?

Jeg er bange for at vi må betale, ikke det ti dobbelte, men mindst det tyve dobbelte der??
For en langt ringere vin, hvor dum kan man være???

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-14 18:17

Nej der er, bortset fra at jeg ikke kan latin, ikke nogen uoverensstemmelse i smag,
Drosty Hoff vinder hver gang, bedste alternativer er rødvine fra Australien.

Men du skriver ikke hvor du skal hen på camping tur, måske passerer du ikke grænsen her?
Der er ellers mange muligheder for at campere her ved gendarm stien...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-08-14 19:56

Livet er for kort til den slags vin. Ren merlot bruges mest til kedlig frikadellevin.
Hvis man ikke vil betale for god vin er det bedre at drikke kærnemælk, som er ca. ligeså surt.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 28-08-14 21:50

Helt uenig, og det er mange andre der er, her et af mange eksempler

http://vintips.dk/tag/merlot/

Merlot er en af de blødeste røde vine vi kender, og ja den skal ikke lagres 10-20 år,
men det er i hvert fald ikke en frikadellevin, med mindre man en snob østdansker som Brixtofte.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-08-14 22:18

Citat
Livet er for kort til den slags vin. Ren merlot bruges mest til kedlig frikadellevin.
Hvis man ikke vil betale for god vin er det bedre at drikke kærnemælk, som er ca. ligeså surt.
Helt enig transor, har man ikke råd til at drikke ordentlig vin "Så lad dog være"

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 31-08-14 15:53

Merlot går man ikke fejl af. Der er nogen snobber som tror at vinen er bedre fordi man giver 100 kr flasken. De dyre vine smager tit om eddike. Man kan sagtens få en god vin til 25-30 kr hvis man køber de rigtige steder. Dem der mener man skal lade være med at drikke vin fordi man ikke vil give 100 kr for en flaske, så er vi ovre i noget snobberi.