/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
hvor skal man bo i Berlin?
Fra : ara
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 06-08-14 19:26

Hej.

Vi kunne godt tænke os at tage en 3 dage til Berlin.

Vi kører selv derned.

Men hvor bor man mest praktisk ift. diverse steder?

Vi vil helt lade bilen stå, så det skal ikke være i yderområdet vi skal bo.

Vi vil er mest til shopping, og så vil vi gerne op i radiotårnet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-08-14 20:23

Berlin er jo stor, og svært og dyrt i centrum, men gør som vi gjorde,
find et billigt hotel i udkanten af byen, syd på og tæt ved en U Bahn station.

Her kan du købe billige 3 dages biletter og lad endelig bilen stå...

Radio tårnet er jo på østsiden, ehemalige DDR, smukt men så heller ikke mere,
sidst vi var der kunne vi stadig se forsømte bygninger med glasskår lige nedenfor.

Unter Den Linden er nu under repration, hvis I vil have det lidt gemühtlich så hold jer til vesten,
det varer mindst 100 år før de får den samme opfattelse af ferie, leben, der østpå.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 06-08-14 20:58

Alexanderplatz er ret så hyggelig og levende med cafeer. Du kan sågar risikere at møde en vandrende pølsemand som bærer pølsekarret foran og gasflasken til varmen bagpå.
Der ligger i øvrigt radiotårnet lige ved siden af.
http://www.aviewoncities.com/berlin/alexanderplatz.htm
Vi boede i en lejlighed i Potsdam bestilt via Booking.com og tog toget (minder om vores s-tog) ind til Berlin centrum ca. 20 min.
I Berlin kan du tage en busrundtur hvor det er tilladt stå af og på som du lyster

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-08-14 22:14

Hotel Astoria - Fasanenstrasse 2 ligger centralt for ture på gåben og tæt ved U/S bahnstation. Det er et godt forholdsvist billigt hotel med morgenmad.
Jeg kan meget anbefale at købe en 3-døgns billet til U/S bahn - det giver store muligheder for at komme meget rundt i byen.
Hotellet kan bookes via alm. hotels.com eller lign., men ring/mail direkte til dem selv og bed om et bedre tilbud end bookingens, så får du det (blev vi da lovet, da vi var der ).
Berlin er alle tiders by - en stor oplevelse

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 07-08-14 14:55

i må også en tur op og ned af "kurdam" (kurfyrstendam) det er en hel stor oplevelse, og find endelig noget meget tæt ved U banen, billetter til U ban gælder også til sporvogn.

Charlottenburg er også en mulighed, radiotårnet er altid et hit - og er man studerende er der måske mulighed for ½ pris.

Er vejret varmt og godt, er fortovscafeerne gerne fuldt optaget, med undtagelse af bøssebarer (jeg har ikke noget imod dem) blot til oplysning.

Ellers er zoo også et besøg værd, U ban lige til døren.

Håber i får en god tur.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-08-14 19:40

Har lige været på en 3 dages tur (2 overnatninger)
Vi fandt Hotellet Mondrian Suites på travelbird.dk det ligger lige op ad Checkpoint Charlie og prisen var kun 1600,- for 2 voksne og 1 barn
Det var med 2 værelser samt badeværelse og køkken, hvis man skulle få lyst til at lave mad selv. Morgenmad var inkluderet i prisen.

Der er parkering i kælderen til 15 € pr dag. (Betalte for 2 dage)

Vi købte 24 timers billet til sightseeing-busserne. Der er et par selskaber, hvor der snakkes dansk (Ørebøffer følger med i prisen)

Der er en del vejarbejde i centrum, så GPS kan ikke altid bruges, når I skal finde hotellet.

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 14-08-14 15:59

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-08-14 16:38

God tur.

Kommentar
Fra : lotte979

Dato : 28-03-15 19:15

Ja vi kunne også godt tænke os at komme afsted... Den der plads lyder som et dejligt og centralt sted!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-03-15 10:58

Hvis man selv kører, så hold øje med hvad en parkering koster - måske 10 € per. døgn (75 kr)