/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Agurketid ?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 890 gange
500 point
Dato : 21-07-14 18:50

Er sommertiden tid for småting bliver blæst op til større ting end de er er dansk jagt truet på dens fremtid, i forhold til dommedagsprofeterne profetier

SHV, nu også med ny 4X4

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-07-14 12:38

Det er så meget agurketid at ingen har svaret endnu

Må så skyldes hedebølgen.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 22-07-14 12:58

Ja Luffe, eller også er nogle af os ved at "sylte" agurkerne !!!
Men jeg tror du har ret i dét med hedebølgen og det faktum, at vi er midt i den store ferietid

Men sandheden har sgu' da ret i, at vi alle, specielt på denne tid af året, nemt kommer til at dvæle og udtrykke mismod og surhed over det mindste ! Se blot på al den snak om vor statsministers evt. rejse til Bruxelles til et topjob dér !! Jamen hvorfor al den snak - lad "dem" da i himlens navn beholde pigebarnet, så vi andre er fri for denne uduelige salonsocialist - "de" behøver ikke engang at give os noget for madammen !!

Snakken om jagtens fremtid i DK har sgu' altid bølget frem og tilbage, men der er da vist ikke nogen tvivl om, at det fremover bliver vanskeligere at få lov at jage - tingene ændrer sig hele tiden - gudskelov for fremskridtet, hvilket naturligvis også må omfatte vore fritidsinteresser. Dommedags-profeterne har altid været der, men så længe de blot er repræsenteret af folk som visse forfattere og kanonfotografer, er der ingen fare !!!

ØV4

I øvrigt tillykke med din nye 4x4 - hvilket mærke er det ??

Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 24-07-14 22:15

Bottrupvej 3, huset før automekanikeren og genbo til rundkørselen, der gik jeg ind.
Det første jeg lagde mærke til da jeg gik ind ad indkørslen, det var buen i en tilbygget mur.
Tjaaa tjooe, meget pænt bygget.... Men hvem i hede hule helvede bygger en væg med en bue i, når resten ejendommen består af firkanter? Hmmmmm....måske som signal, at "det var mig der fandt på, det med rundkørslen. Nå, det er nok bare mig, der ikke er moderne nok.

"Kom skal vi ikke gå igen" Sagde konen.
"Neiiiij, nu har jeg glædet mig til at hyggesnakke med Bent, bla. om fælles afdøde venner, jagt, hylere, hunde, krudt og kugler"

Jeg bankede på. Vente vente vente vente. Ak ingen reaktion.
Jeg bankede igen. Vente vente vente - og atter ak, ingen reaktion.
Jeg bankede på igen....."Han kommer nu, jeg bemærkede at gardinet bevægede sig" Sagde konen.
Vente vente vente vente vente vente. Ak igen, ingen reaktion.

Jeg gik hen til vinduet og bankede på ruden. Indefra lød der nogle uartikulerede lyde. For mig lød det som om nogen sagde: "Det er fint, jeg kommer nu"
Konen mente at vedkommende sagde: "Dit svin, kan du se at komme ud."

Jeg måtte da liiiiige forklare konen, at hun havde hørt helt og aldeles forkert, fordi, Bent kunne ikke drømme om at anvende sådanne gloser.

Nå men, efter en halv time banken på opgav jeg og gik ind til autoforhandleren for at forhøre om han havde set Bent idag.

Bent!!!???? Næ, ham havde han ikke set i flere dage, men skulle han gisne om, hvor - eller hvad han lavede, ville han gætte på at han nok står et eller andet sted i byen og kaster sten efter de biler han mener overtræder hastighedsbegrænsningerne.

Konen og jeg var efterhånden blevet rigtigt godt gammelsulten og udfra devisen om, skal der være gilde, så lad da være gilde. Vi tog hen på LE CRÉPE på Helge Nielsens Allé 2 og bestilte det hele store svineri.
Jeg sagde til tjeneren, at vi ville ha' besøgt Ballegaard, og han var desværre ikke hjemme.
Tjeneren slog en høj latter op og gik hovedrystende bort. Jeg skulle ha' holdt min kæft, sku' jeg. For efter den fortalelse behandlede hotellet os som om vi vi lidt småpjokkede. Da vi havde betalt for middagen slog tjeneren atter en latter op og sagde højt: Ha ha ha ha...besøge Bent Ballegaard!!!..Ha ha ha ha, hvilken institution sagde I, I kom fra ?..Ha ha ha ha ha.......Nej nej nej. Vi skyndte os at smutte.

Jeg havde siddet i mange timer bag rattet - det var jo mig der var chaufutten. Og efterhånden havde det udviklet sig til muskelinfiltrationer i skulder og nakke. Musklerne krampede - kort sagt, det gjorde ondt ad helvede til.
Nu ville skæbnen så, da vi kørte fra LE CRÈPE kørte vi gennem Nørregade og lige pludselig så jeg skiltet over alle skilte. Mine problemer med skulder/nakke var løst - troede jeg.
Jeg opdagede et neonskilt hvorpå der stod: THAI MASSAGE med underteksten "Nørregade Thai" Jeg huggede bremsen og sagde til konen: "Jeg prøver lige om de kan løsne op i skulderen"

Jeg ankom til skranken og en sød pige med mandelformede øjne mødte mig med et stort smil:
"Hvad gør jeg for dig"

"Ja, jeg æh vil gerne ha' lidt massage i skulderen, den er dælme øm, og den dunker"

"Ja det vi godt klare. Skal massøren være glatbarberet..?"

Ja, det ved jeg squ ikke. Jeg er egentlig ligeglad om massøren er glatbarberet eller har fuldskæg, bare den dunken forsvinder"

"Okay, knep her - eller ta' med hjem.

Med de ord smuttede jeg lynhurtigt ned til konen i bilen. "Kør for satan, lad os komme hjem. De er jo skrup sindsyge her i denne by.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-07-14 07:57

Bravo Tommy !!!

Bendt vil jo nok påstå, at du ikke har været der, men med de beskrivelser af hus m.m. du giver, er den sgu' go' nok !!!
Det samme mønster fra mine besøg - man åbner simpelthen ikke døren for fremmede. Jeg er ret sikker på, at der i mindst et tilfælde var nogen hjemme, jeg fornemmede også et gardin røre sig m.v.
Men du kunne jo også have fået et chok, hvis fedlingen pludselig havde åbnet den ene garageport, iført silkeskjorte a la Hawaii - åbenstående naturligvis, så man rigtig kunne se hans guldkæde om halsen - gud ved, om det er denne kæde der gør, at vægten tvinger ham helt skæv, for hvis det er tilfældet, ville jeg i hans sted, afskaffe kæden med det samme og derved blive "normal" at se på (hvis det overhovedet er muligt for denne laskede kanalje).
Det er synd at du og din hustru skulle have ødelagt ferien så brat, men jeg syntes ikke jeg ville advare dig på forhånd - det kunne jo være endt positivt ???

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-14 14:47

Nu er jeg en ivrig lottospiller. Jeg har aldrig vundet en skid og kommer nok heller aldrig til det, men lever i håbet om den store gevinst Og derfor - dum som man nu engang er, bruger jeg hver eneste guddommelige uge penge på en lynlotto....tsk tsk tsk
Nu da vi var i Løsning City - så hvorfor ikke prøve lykken..? Det var nok lidt optimistisk tænkt, altså, at der skulle være held ved denne by. Byen må vel nærmest betragtes som værende særdeles uheldig....ingen forfattere nævnt - og ingen forfattere glemt

I Løsning finder der, som i alle andre byer, en gade som hedder Vestergade. I Vestergade er der en butik "TIPS & HÅNDKØB" Der købte jeg en lynlotto. Så nu må vi se om heldet er der
Nå, men det var egentlig ikke det, jeg ville fortælle.

Da jeg kom ud fra butikken var køretøjet "omringet" af 3 ungersvende i jagttøj - ja, med hat, støvler, uldne bukser - I 30 graders varme!!!
Høflig som man altid er siger jeg: "Hej med Jer. Skal I på jagt?"
"Nej do, hvordan kan du får den tanke ? Der er intet der må jages nu om stunder. Alt er desværre fredet til første september. Ved do æt det..?"

Jaaaa.... joooe, det ved jeg såmænd godt, men nu har I jo hele ornatet på, sååååeee"

"Vi kigger såmænd på din jagtvogn" Sagde ungersvenden mens han sparkede hjul på campingvognen.
"Hvor manne tror du, der kan sidde i sådan jen ? Hvad er det for noget lort du har til at trække jagtvognen med ?? Det skal være en Volvo!!......................Og så kan jeg da lige love for, at munden på ungersvenden gik som et maskingevær.
Den vogn du har bagpå er alletiders jagtvogn, fordi den er lukket. Vi har en ombygget åben camplet, men den er ikke en skid værd - alle falder ned fra den - særligt efter frokostsåten.

Her afbrød jeg ham med spørgsmålet: Hvad jager I så..? Vilde eller udsatte fugle...?

Ha mand, vi jager da de vilde. Tag feks. agerhøns, de er helt vilde når vi jager dem. Vi har en kendt person - ja jeg siger ikke hvem, menæh, han driller agerhønsene om morgenen så de bliver helt vilde af raseri, også...også....også....også...ungersvenden var nu helt op at køre - munden havde svært ved at følge den rest hjerne han var i besiddelse af....... derefter.....derefter....derefter..... bliver de puttet ned i et par gamle dame-strømpebukser og svunget rundt og sluppet løs - de flyver lige hen til os, så vi med lethed plaffe dem ned.
Og ved du hvad, hr. mand..? Jeg er medlem af den facebookgruppe der hedder "Agerhønsenes venner" Imens ungersvenden lige skulle ha' vejret nåede jeg at indskyde: "Jeg har desværre ikke tid til at snakke mere jeg har bestilt tid på broen"..............
Da vi havde kørt lidt - i dybeste tavshed, spurgte konen: "Hmmmmmmm....har den slags tumber virkelig jagttegn..?"

Mine tanker gik til Bottrupvej imens jeg svarede: Alle med lav IQ kan få jagttegn. Det bivis lever inu Men en dag springer bumben og der forlanges en IQ på minimum 72

Fortsat god sommer
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 25-07-14 17:19

Nåååååååååå men, jeg vil også lige levere en ædruelig historie om livets gang i Liddenlund
En dag, det var vist nok en lørdag formiddag i sensommeren, hvor livet gik sin vante gang. Folk var nede i den lokale dagligvare butik, for at købe en årgangs papvin og hvad ellers livets fornødenheder påkræver
På et tidspunkt er der pludselig en mindre forsamling foran butikken og det viser sig en har opsamlet en omstrejfende hund, en Münsterländer, snakken går om hvor køteren hører til, indehaveren af butikken kommer ud og ser på forsamlingen "tror i det er ham storvildtjægerens hund nede ved rundkørslen" "joooooowwwwwww" er der en der siger "a will li gi ham et kall".
En to tre vupti og pludselig kommer den selvudnævnte by marchal i "hundepatruljen" med et blåt blinkende lys på taget " hvad foregår der her????? lad mig komme til, er i klar over hvem jeg er???? " "jowwwww det var de da, da det lige som om var dem der havde ringet til experten.
"Hvor har du fået det blå blink fra" spørger en af de lokale, "det har jeg selv lavet" siger experten, "jeg er engineer" aha lyder det, hvordan får du det til at blinke" nå for at gøre en lang forklaring kort, SÅ var konstruktionen sådan, det var et blåmalet asieglas påmonteret en sugekop fra en hævert til køkkenvasken, der sad så en pære i glasset, hvorfra der gik en ledning ind ad vinduet til cigartænderen og blinket blev fremkaldt ved at rykke stikket ud og ind i, bilens cigartænder
Nå men det var ikke hans hund, det var en han kendte og nu ville han ringe til politimesteren, for det skulle have en ende med den her køter. I mellem tiden var indehaveren af hunden kommet og ville have sin hund, det kunne han ikke få, men i alt hurlumhejet fik hundeejeren listet hunden ud af "hundepatruljen" og forsvandt ubemærket det siges at hundeejeren stadig er mistænkt for at stjæle hans egen hund

SHV, sveder som et svin

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-07-14 17:49

Herlig fortælling fra det virkelige liv.

Citat
forklaring kort, SÅ var konstruktionen sådan, det var et blåmalet asieglas påmonteret en sugekop fra en hævert til køkkenvasken, der sad så en pære i glasset, hvorfra der gik en ledning ind ad vinduet til cigartænderen og blinket blev fremkaldt ved at rykke stikket ud og ind i, bilens cigartænder
Åh herlig....Hvor er det rart at være ingeniør, så går alt jo lettere......

Det siges at udrykningshornet ikke siger - Baaaa buuuu baaaa buuuu - men, baaaa juuuut baaaa juuuut

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-07-14 09:10

Så mange perler på én gang ??!!!!! Hold da helt kæft - joh virkeligheden er meget sjovere end alle historierne

Baaaa juuuut baaaa juuuut

ØV4

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-07-14 10:36

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-07-14 11:11

Her den anden dag kørte jeg igennem Liddenlund, ulidelig varmt var det, men med aircondition i 4x4´eren slået til, var det lige til at holde ud.
Men før rundelen var det nær gået galt, her mødte jeg en mand med en tam agerhøne på skulderen, som han førte en samtale med, hunden gik i stram snor. Jeg var nær røget ud på en mark i bare befippelse over synet, men jeg fik styr på øsen og tog en tur rundt i karrusellen, jeg sagtnede farten, medens jeg lindede på vinduet i passagersiden og så hørt jeg agerhønen sige disse bevingede ord "jeg føler mig helt rundtosset efter den gang hundetræning " hvortil personen sagde " knyt næbet, eller du får en sok over hovedet"

SHV, har lige set sin au pair, vaske 4x4 ´eren

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-07-14 11:41

PS
Sakset fra DJ landsdækkende debatside
Nogle bruger alt for meget krudt på, at bekrige andre end på det, som har været min mening med, at gå ind i det jagtpolitiske arbejde.
Giver det mening, eller er agurken blevet til agurkesalat

SHV, er krøbet i skyggen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-07-14 12:40

Der kan sgu' da kun være tale om én person, som kan finde på at skrive: Nogle bruger alt for meget krudt på, at bekrige andre end på det, som har været min mening med, at gå ind i det jagtpolitiske arbejde
Mon ikke det er den samme person som valser rundt med en tam agerhøne på skulderen ???

Hvis det er HAM, kan der kun være tale om at kunne begå sig ved at købe "venner" ved at forære dem "jagter" fra et lejet arial på et midtjysk skovgods - der er ikke engang en lille håndfuld personer som gider HAM, men med lidt jagt kan man købe sig til "venskaber", så al hans snak om at gå ind i det jagtpolitiske arbejde, giver jeg sgu' ikke fem flade hvide ører for - han er og bliver enløgenhals , denne domptør udi agerhøns, vagtler, hunde og geder !! Og som skydeinstruktør med hang til at skyde vildt på 300 mtrs afstand, ja så taler navnet for sig selv:
Bendt Ballegård Knudsen, aias bb1, alias BajutBendt, alias Ballehof, alias Balledoof, alias mange, mange flere !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-14 15:10

Citat
Nogle bruger alt for meget krudt på, at bekrige andre end på det, som har været min mening med, at gå ind i det jagtpolitiske arbejde
Han er altid sikker på at blive læst flere gange...????
Jow, jeg skulle f.eks. læse sætningen 4 gange før jeg fattede hvad han mente.

Citat
SHV, har lige set sin au pair, vaske 4x4 ´eren
Forhåbentlig skummer sæben rigtigt godt.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 27-07-14 16:23

Jow, jeg skulle f.eks. læse sætningen 4 gange før jeg fattede hvad han mente.

Hmmmmmmm-------- hvad mener han egentlig, jeg er stadig forvirret
Når far befaler vask af bil er en stramt siddende HVID T-shirt er ikke så ringe endda

SHV, nyder et to mange glas hvidvin

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-07-14 18:57

Citat
Hmmmmmmm-------- hvad mener han egentlig, jeg er stadig forvirret
Nu kommer jeg da godt nok i tvivl om jeg har forstået ham rigtig....

Han skriver:
Citat
Nogle bruger alt for meget krudt på, at bekrige andre
Det fortolker jeg således, at der bliver brugt for meget krudt i krigene rundt om i verden.
Citat
end på det, som har været min mening
Der mener han, såvidt jeg forstår det, at der bliver brugt for lidt krudt på hans mening.
Citat
med, at gå ind i det jagtpolitiske arbejde
Her mener han nok, at dem der laver krudt skulle jage politikere istedet.

Og må jeg må tilstå under tårer, jeg har faktisk aldrig fattet hvad han mener.

Hvad er det for en 4x4 du har købt..? Lad mig gætte. En Range Rover vil passe godt til en som har au pair pige.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 28-07-14 08:27

Han mener vel det han ikke mener, når han mener det er mest passende at mene noget andre ikke kan forholde sig til, som så senere kan give mening for ham selv
Men for at blive lidt ved agurken, så er her et citat fra DJ landsdækkende debatside citat:

Jeg har fået et par mail og nogle af mine jagtvenner spurgte: Har du fået ”mundkurv” på eller har du helt opgivet. Du er blevet så tavs.
   Ingen af delene, men jeg har lært, at vil man deltage og overleve i det jagtpolitiske arbejde er det helt nødvendig, at man går med både livrem og seler. Især hvis man som jeg ind imellem siger sin mening og står ved den. For vi jægere er vores egne værste fjender.

"jagtpolitikeren" mener vel, det at gå med livrem og seler, gardere ham mod at blive citeret for noget forkert, når han står ved sin mening, at han er sin egen værste fjende ellllllllleeeeeer ??
Naaaaaaaaa jeg har haft Range Rover 4x4, vw, tojato níssan og jeg skal komme efter dig skal jeg, men nu har sku købt en Dacia 4x4 der skal være råd til det hele, jagt til 60000 kr om året stor landsted med 30 ha. kone der vil have au pair, det rykker sku i opsparingen

SHV, har det trods alt helt fint

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 28-07-14 08:30

Hvad er det for en 4x4 du har købt..? Lad mig gætte. En Range Rover vil passe godt til en som har au pair pige.

Jeg har hørt, at din ny 4x4 skulle være en trehjulet Goggomobil med 4-hjulstræk - en sensation af de mest markante i år !!!
Er det rigtigt ???
Vedkommende sagde ligeledes, at du får serviceret bilen hos en specialist i bl.a. vakuum-teknik og malkemaskine-patte-gummi !!???

ØV4
Dikke-dikke

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-07-14 20:14

Citat
Vedkommende sagde ligeledes, at du får serviceret bilen hos en specialist i bl.a. vakuum-teknik og malkemaskine-patte-gummi !!???

Nu har Bent Knold forurenet det danske sprog med endnu et ord "jagtpolitiker"

Citat
men nu har sku købt en Dacia 4x4
Duster har fået en fin kritik. Og 16 km/l. er ikke til at kimse af..

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-07-14 08:26

Den går 17 km/l med blandet kørsel, af og til med en trailer tilkoblet, 4x4 virker fint i AUTO position, sååååå deeeeett
Vi husker vel alle mega tråden Eksklusion ore not det var en tråd der fik en hvis konsekvens for Knudsens frie trav, på debatsider og meget andet, der var pludselig nogen som fik set hans "guldkorn" her på Kandu og han fik valget mellem at blive selvmords-bumber og gå enegang = slut med jagtpolitik, eller rette ind og gå med livrem og seler

SHV, har besluttet at "haven" skal have en tur

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-07-14 12:26

eller rette ind og gå med livrem og seler

skrev sandheden om BalleKnold.

Med dét udseende som fedlingen har, skal han sgu' snart gå med ringbrynje og stålseler for at kunne holde det hele inde, ligesom luxusbugen Eriksen i Knagsted !!!
Næh lille Knudsen, din tid som den store fornyer og altvidende orakel inden for jagtområdet, er uigenkaldeligt slut - heldigvis, så vordende jægere ikke skal fyldes med løgn og latin om, hvordan jagt og fauna skal "angribes", og det er vel det bedste der er sket !!??

Sandhed - kan din nye 4x4 bruges som havetraktor ??

ØV4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-07-14 15:50

ja det kan den god, hvis plænen er stor nok
har lige fået Jæger ind ad brevsprækken, der er et læserbrev hvor en riffelinstruktør har skudt en buk men riffelpatron der klikkede

SHV, agurketiden er også indtruffet i Jæger

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-07-14 15:54

For hevlede en masse stavefejl i mit sidste indlæg, det må være sommervarmen

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-07-14 16:55

Ja, eller også er du under indflydelse af løgenhalsen Ballefjog, som nu har, blot for at gøre sig interessant, fortæller om en riffelpatron der klikkede - formodentlig til den største buk der findes i Europa

ØV4

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-07-14 16:59

Nu kan jeg sgu' heller ikke udtrykke mig klart længere - åh nej hvor har denne forfatter en stor beskidt finger med i alt hvad vi andre foretager os !!!

Die Augenzeuge4

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 29-07-14 17:18

Tak for svaret Kaptajn-Tommy. Der er kun mulighed for at give poing til et agurke svar, sååååååååååååååå deeeeeeeeeeeeeet

SHV

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-07-14 19:22

Hold da op, så manne påæng. Neiiij tak for det!

Mvh.
Tommy.