/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Musik player
Fra : ThomasCSR
Vist : 283 gange
100 point
Dato : 21-07-14 10:59

Jeg har netop foretaget det store skridt at ominstallere Win 7 og det dermed store arbejde at installere alle programmer igen.
Nu kan jeg ikke finde den setupfil, jeg brugte til at installere Yahoo Music Box. Det er et udgået stykke software, og selv om det kan findes (med en h.... masse malware), vil det ikke køre på Win 7 64 Ultimo.
Hvorfor så det gamle program?
Jo, det kunne lave playlister on-the-go - altid - blot ved at klikke på musiktitlen.
Jeg har prøvet WinAmp, der vist også er altmodisch, og den kan det - hvis man gider at højreklikke på titlen eller først pege og derefter trykke SHIFT+ENTER
Nu leder jeg så efter en anvendelig version af YMJ
eller
En misikplayer med direkte on-the-go playliste

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 21-07-14 11:21

Jeg er ikke helt med på hvad du mener med "direkte on-the-go playliste"
Du behøver ikke lede særlig længe før du finder en nem musikafspiller Windows Media Player er ret nem at have med at gøre, jeg trækker musik eller filmklip direkte fra en mappe til media playerens playliste uden at højreklikke, klik på en fil og hold venstre tast nede mens den trækkes over i playlisten

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-07-14 11:38

On-the-go betyder, at når jeg klikker på et nummer, bliver det føjet til køen. Det bliver ikke afspillet straks.
I Yahoo Music Box kunne der vælges (og hurtigt skiftes) mellem sortering efter kunstner, titel, album eller tracknummer (det sidste ikke særligt anvendelig).
Windows Media Player er klodset. Der er ikke database over musikken (kunstner, titel, album mv. Som du skriver, skal numrene trækkes over eller på anden måde startes. Ingen liste, hvor man bare kan klikke løs og få musikken afspillet i den rækkefølge, den vælges.
Som sagt er WinAmp den, der kommer tættest på, men det er besværligt at vælge numrene til køen.
På min Android har jeg en app, der kan og som er simpel at betjene.

Godkendelse af svar
Fra : ThomasCSR

Dato : 21-07-14 11:56

Ok. Jeg giver mig. Gav W M P in chance og den er nok ikke så dum. Opgav den for år tilbage, men der er nok kommet forbedringer siden
Nu vil jeg blot gerne kunne vælge min egen standardmappe for musik. Den ligger på et net netværksdrev, men det går jo nok.
Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-07-14 12:29

Velbekomme
Citat
Gav W M P in chance og den er nok ikke så dum. Opgav den for år tilbage, men der er nok kommet forbedringer siden
der er sket en hel udvikling gennem tiden også med Windows og deres programmer