/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Disse "hjælpsomme" og "uselviske" jægere
Fra : Tonganeseren
Vist : 553 gange
300 point
Dato : 14-07-14 19:56

Vi har tidligere debatteret emnet, men nu skete det så igen. En gammel jæger afgik ved døden, og mindre end en uge efter dødsfaldet, hvor hustruen stadig var ude af sig selv, stod der en jæger foran hoveddøren. Han ville da gerne aftage den afdøde jægers våben, fordi - som han sagde det, det var ulovligt at besidde våben og ammunition uden tilladelse, og den slags kunne udløse måske et års fængsel. Den ældre kvinde lod derpå den "hjælpsomme" jæger forsyne sig fra våbenskabet. Tre haglbøsser og to rifler forsvandt der - som dug for solen + omkring 500 stk. ammo af forskellig kaliber.
Man bliver squ så harm over den trafik. Jeg har tidligere oplevet tilsvarende, hvor en enke blev ribbet for en formue.
Derfor bør enhver jæger eller skytte efterlade en instruks til familien, hvor det stærkt frarådes at lade hjælpsomme sjæle rane til sig og hvor det anvises, hvordan en efterladt skal gebærde sig.
Føj for Satan.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-07-14 22:02

Det skulle du næsten lægge ned under gode råd.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 15-07-14 08:13

Helt enig med dig kære Tonganeser !

Magen til kynisme skal man lede længe efter - usmageligt udover alle grænser, men flere spekulerer åbenbart i denne form for "trafik" - vi hører det desværre oftere og oftere. Jeg kan kun opfordre til, at man som god ven/kammeret, stille og roligt tager en samtale med enken om blot at lade våbnene stå, indtil skifteretten har behandlet boet - det tager jo en rum tid og i denne kan man så få tid til at afgøre hvad der skal ske med efterladtes våben.
Desværre kender jeg ikke på stående fod reglerne, men synes bestemt ovennævnte kan forsvares !

ØV4

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 15-07-14 10:22

Det er faneme for groft.
Hvordan ved man at slyngelen er jæger og ikke et medlem af en eller anden kriminel bande? (ingen nævnt, ingen glemt)

Jeg kender et tilfælde hvor politiet, på opfordring, opbevarede våbnene til de kunne afhændes.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 15-07-14 15:55

Kære ØV4

Under normale omstændigheder må der ikke fjernes noget væsentligt fra et bo efter en afdød - men hustruen sidder i uskiftet bo, og det ændrer en del på dispositionsretten.
Som du selv skriver det, så burde vi alle tage en snak med en enke efter en nylig afdød jæger eller skytte, for at forhindre fri indflyvning for gribbene.

Mvh.
Tonganeseren

Der skal være jagttid på "gribbe".

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 300 point
Dato : 16-07-14 09:00

Disse såkaldte "jægere" der praktiserer som beskrevet, er i mine øjne afstumpede og mindre begavede - de minder mig så grangiveligt om den opførsel en vis forfatter til tider har udvist !!!
Føj for den lede !!

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-07-14 15:11

Tak for svaret Provsten1.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 19-07-14 08:58

Mange tak for point Tonganeser.

Med sommerlige hilsner
Provsten1
Multi-X
Et fast bolværk mod visse "forfattere"