/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
2 årig søger hofte-operation i udlandet
Fra : slili
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 30-06-14 14:54

hej folkens.
jeg har en 2 årig knægt, som er født med et hofteskred.

dette ble opdaget forsent på trods af jeg har været hos lægen og klage over dettte 3 gange de førte 18 måneder af hans liv.

efter de 18 måneder indvilgerede lægen i at sende ham til en scanning.

her opdagede man hofteskredet, og han blev opereret kort tid efter.

han har nu blevet opereret og har siddet i gips i 5 måneder.

efter operationen har lægerne kunnet konstatere at operationen desværre ikke er vellykket.

i følge dem skyldes det, at der gik så lang tid inden det ble opdaget.

jeg kender til 2 andre som har haft samme medfødte fejl ved fødslen og er blevet opereret på samme måde.

for disse to er operationen heller ikke vellykket.

jeg synes lægerne gør et fantastisk stykke arbejde og har gjort hvad de kunne.

jeg er dog nået til den konklusion at vi måske må erkende at vi i lille Danmark måske ikke har dygtige nok læger inden for dette område.

jeg søger derfor et hospital i udlandet der måske vil være dygtigere.

mine umiddelbare bud lyder på Tyskland eller Storbritaninen

det store spørgsmål er derfor.

er her nogen der kender eller har hørt om et hospital der er dygtige til dette..

mht prisen har jeg max 600.000 kr til rådighed

tak på forhånd

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-06-14 16:41

Man skal være læge i Danmark men patient i Tyskland,
en kendt udtalelse her i grænseegnen.

England og Frankrig kommer lige efter, men førende er Holland.
Prøv at undersøge mulighederne i Groningen...

Kommentar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 10:00

hvad vil det sige.

mener du at Holland er dygtigere end Frankring og England??

Groningen, hvad er det

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 01-07-14 11:22

Groningen er en universitetsby i Nord Holland med et af Europas førende hospitaler,
her fik min kones datter implanteret en ny lever, før man kunne gøre det herhjemme.

Og min første kone fik bestrålet en hjernesvulst væk i Krefelt med gamma nife teknik,
i Tyskland, før man kunne gøre det herhjemme,
og det var en hollandsk læge der stod for behandlingen.

Min kones pap søn fik opereret en forsnævring i nakken i Paris,
i Frankrig efter at man forgæves have forsøgt behandling herhjemme.
Og min svoger fik en udmærket behandling mod betændelse på et hospital i England.

Men man skal selvfølgelig ikke generalisere ud fra disse få behandlinger jeg har kendskab til,
slet ikke når det gælder hofte operationer på børn, som jeg ikke har erfaringer med.

Men vi har lige besøgt hospitalet i Groningen, og så at der var en udmærket børne afdeling der.
Så tag Groningen, Holland med i dine overvejelser...

Godkendelse af svar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 12:56

Tak for svaret svendgiversen.

det vil jeg absolut gøre.

1000 tak

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-07-14 13:20
Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-07-14 14:02

Det lyder da helt utroligt, at du selv skal betale en formue, for at din søn kan få sin hofte bedre.

Har du mon undersøgt, om det danske sundhedsvæsen ikke kan betale for behandling et sted i Europa, når nu de danske læger ikke kan hjælpe din søn optimalt?

-altså har du fået undersøgt dine rettigheder ordentligt?

Kommentar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 19:14

jøjø,

Nej det har jeg faktisk ikke, men tror ikke jeg har noget at komme efter.

de mener jo selv at de kan ordne det på trods af jeg kender nogle stykker med samme problem, hvor det ikke er gået godt.

så vil hellere bruge lidt penge og sikre min søn en god fremtid end at kæmpe med staten forgæves.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 19:19

fantastisk hospital.

men det virker ikke til de har med børn at gøre.

det virker som om de kun foretager transplantationer

men helt sikkert noget jeg må undersøge yderligere

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-07-14 19:31

Da min afdøde kone fik behandling i Krefeld, var det gratis,
på hendes tyske sygesikring, hun arbejdede 17 år i Flensborg.

Da min kones datter fik ny lever var det også gratis, fordi man ikke kunne magte opgaven herhjemme.
Det samme med hendes mands søn i Frankrig, men efter store forhandlinger.

I dag vil det nok være vært at få danske læger til at indrømme de ikke er dygtige nok?
Vi tror jo vi har verdens bedste sygesikring, men AK, vi halter langt bagefter...

Min sidste erfaring, min svigerinde fik en galdestens operation i Østrig,
hurtigere og bedre end herhjemme, hun er selv sygeplejerske og kan ikke tysk,
men hun var positiv overrasket over den langt bedre pleje der end herhjemme.

Kommentar
Fra : jøjø

Dato : 01-07-14 21:59

Citat
så vil hellere bruge lidt penge og sikre min søn en god fremtid end at kæmpe med staten forgæves.

Det kommer til at koste dig en formue, og man skulle mene, at som danske statsborgere og skatteydere, må staten betale for behandlinger i udlandet, hvis det danske sundhedsvæsen ikke kan klare opgaven.

Du skal ikke "kæmpe mod staten", men få en fagperson til at hjælpe dig med at undersøge, hvad dine rettigheder er, og hvordan du søger om hjælp til din søns behandling.

Din søns sygdom er vel ikke noget akut, så der er vel tid til at søge om hjælp.

Det er fjollet at betale måske over ½ million kroner, hvis det ikke er nødvendigt - og måske kommer det til at koste mere, end du har råd til.

Kommentar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 22:33

svendgiversen

jeg er af samme overbevisning.

lige nøjagtigt derfor jeg vil søge hjælp i udlandet.

Danmark er desværre bare ikke større end det.

og som du selv skriver det. Vil jeg aldrig kunne få en overlæge på universitetshospitalet til at erkende at han ikke kan magte opgaven, selvom det allerede er gået galt for ham

Kommentar
Fra : slili

Dato : 01-07-14 22:43

jøjø

jeg vil rådføre mig med overlægen i næste uge og se hvad han siger til det.

og så tage den derfra, men som du siger. det squ en slat penge jeg skal undvære for noget jeg burde have fået gratis