/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Apps stjæler strømmen
Fra : jensviggo
Vist : 395 gange
100 point
Dato : 12-06-14 07:27

Min Samsung Galaxy Fame GT-S6810P kan ikke holde strøm på batteriet i mere i 10-12 timer, der kører åbenbart apps der stjæler strømmen, jeg har mistanke om compas- QRcode- DUbatteri -Facebook, kan jeg få dem til at køre i "tomgang" eller??

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 12-06-14 08:08
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 13-06-14 02:00

Gå ind i indstillinger/ strøm/ strømforbrug, der kan/ burde du se de værste ´strømtyve´.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-14 20:14

Dine Apps ..eller dig?

Ringer du en del rundt i løbet af dagen? Modtager/Svarer SMS'er?

Hører/afspiller du radio/musik? ..og ved hvilken lydstyrke?

Surfer du rundt på tunge sider? (Nyhedsider/Aviser)?

Ser du 5. min. klip på f.eks. Youtube ...eller lign. et par gange i løbet af en dag??

Så skal du ikke regne med mere end ca. 10 timers brug før batteriet skal oplades

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-14 20:22

Nåeh ja... tager du lige et hurtigt filmklip på et par minutter med kameraet?

..og ser du det lige igennem bagefter?

Hvad er lysstyrken på din skærm sat til?

..og lydniveauet,som sagt,..

...hører du evt. 'nogen ting' over den indbyggede højttaler istedet for via hørertelefon?

Der er altså rigtigt mange andre 'ting' end Apps der sluger strøm.

Mere mistænkeligt ville det være, hvis det var din datatrafik/-forbrug, som 'gik amok'.
Så ville jeg også blive bekymret over Apps
</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-14 23:15

4 timers gps navigering og jeg ville ønske mig sådan en genstand, ville nok passe på med Kina batterier da de ikke holder til ret meget:
http://www.ebay.com/itm/Purple-Portable-USB-Charger-Universal-External-Battery-Charger-2600mAh-PowerBank-/111357991833?pt=Battery_Chargers&hash=item19ed741b99#ht_10522wt_906

Kommentar
Fra : wisteihn

Dato : 22-06-14 11:23

Hent den APP der hedder Battery Doctor (Battery Saver) i Android playbutik. Den gjorde underværker ved min tablet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-14 09:00

ADVARSEL !!!

Battery Doctor er en trojan VIRUS inficeret App:

http://www.im-infected.com/trojan/android-batterydoctor.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-06-14 09:04

Næeeee.... Du skulle hellere lære at spare på strømmen:

http://www.appsportal.dk/smartphoneartikler/2081-spar-strom-pa-smartphonebatteri-hurtige-tips.html

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-06-14 20:12

Tak for svaret mig-selv.