/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Øh....opdatering Win XP.
Fra : Mosebaek
Vist : 328 gange
100 point
Dato : 11-06-14 18:57

Sig mig,drives der gæk med en gammel mand,der har roterende myg i fidusbeholderen?? Eller er det rigtigt,at der stadigvæk kommer drypvise opdateringer til XP???

Citat
Windows fandt 1 opdatering.

........rolig nu,jeg bruger Win7 til det mere seriøse. Men man skipper jo ikke lige pludseligt,en trofast gammel ven.

Vh. M.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-14 18:59

Ja den er stadig god nok, det er til fjernelse af skadelig software!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-06-14 19:31

Tak for respons,Klaudi. Jeg har installeret den. Så må det briste eller bære.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-06-14 20:13

Øhh, hvad med dette???
http://www.kandu.dk/tip22459.aspx

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-06-14 20:26

Citat
Øhh, hvad med dette???
http://www.kandu.dk/tip22459.aspx

Falsk tryghed!

Fra tip:

"Vi er blevet opmærksomme på et hack, der sigter efter at levere sikkerhedsopdateringer til Windows XP-kunder. De sikkerhedsopdateringer, der kan installeres, er rettet mod Windows Embedded og Windows Server 2003-kunder og beskytter ikke Windows XP-kunder fuldt ud."

"Windows XP-kunder løber også en betydelig risiko for at få funktions-problemer på deres maskiner, hvis de installerer disse opdateringer, da de ikke er testet på Windows XP," lyder det fra Microsoft til ZDNet.
http://goo.gl/FzSH0M

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-06-14 20:31

Citat
Falsk tryghed!

Jeg har ikke haft XP siden?? men ville bare lægge linket - da andre ´roser´det.

Få dig en Win 7, den plejer at virke, man skal bare vænne sig til designet/ eller en Win 8, som er en kopi af 7´en = bare for moderne mennesker.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-06-14 16:35

Tak for svaret Klaudi. Er spændt på,om der kommer flere opdate.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-06-14 20:31

velbekomme, ja mon ikke der kommer en mere til fjernelse af skadelig software!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-06-14 20:29

Læs dog :
Citat
Øeh... hvis man har tiltusket sig en offentlig licens udgave af XP (..evt. som en hjemmearbejds udgave via Stat/Kommune ?) Så ER der betalt 58 millioner skattekroner for at holde båden flydende .. i et år endnu, men kun den månedlige vedligeholdelse af renseproceduren: Værktøj til fjernelse af skadelig software, som opdateres hver den 2. tirsdag/onsdag i måneden:

http://support.microsoft.com/kb/890830/da

Det er vel forhåbentlig en helt lovligt registreret udgave af XP du benytter ..og er ansat i det offentlige Mosebaek?

</MOLOKYLE>

   Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:20

Min XP Pro opdaterer og virker stadig ..men der kommer ikke nye sikkerhedsopdateringer ..KUN rens af eksisterende opdateringer med nævnte værktøj. Jeg har en licens version udstedt af Landbohøjskolen over: http://cms.ku.dk/service/ på konsulent basis og som frivillig socialarbejder for Kbh. Kommune http://www.kk.dk/da/borger

</MOLOKYLE>

   Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 14-05-14 19:33

Citat
Det er vel forhåbentlig en helt lovligt registreret udgave af XP du benytter

Ja,hvis de ikke har glemt mig. Den er ti år gammel.

Citat
..og er ansat i det offentlige Mosebaek?

Ja,som skattet folkepensionist.

M.

   Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:37

Læs evt. :
Citat
Understøttes Microsofts værktøj til fjernelse af skadelig software efter d. 8. april 2014?

Microsofts værktøj til fjernelse af skadelig software er på linje med virksomhedens antimalwareprogrammer og -signaturer, og værktøjet vil som sådan fortsat kunne skaffes til Windows XP til og med d. 14. juli 2015. Vær dog opmærksom på, at pc'er med Windows XP efter d. 8. april 2014 ikke bør betragtes som beskyttede, da der ikke længere vil være nogen sikkerhedsopdateringer til operativsystemet Windows XP.

http://www.microsoft.com/da-dk/windows/enterprise/end-of-support.aspx

</MOLOKYLE>

   Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-05-14 19:42

Ps. Mosebaek ->

Ikke for at være pedantisk, men hvis du på lovlig vis har fået udleveret en offentlig licensudgave for 10 år siden, så har du også skrevet under på, at slette denne ved arbejdsforholdets ophør !!!

Hvis alt er gået efter bogen?
..og så har du selvfølgelig gjort det.
</MOLOKYLE>

   Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-05-14 20:13

Molo - hvor der er liv er der håb.
Tak for en givtig dundertale.

Det er din egen tråd Mosebaek: http://www.kandu.dk/Spg171067.aspx
</MOLOKYLE>