/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Feriepenge
Fra : jensviggo
Vist : 528 gange
100 point
Dato : 06-06-14 06:51

Niels-Erik kan ikke forstå, at han ikke har fået brev fra feriekonto. Hvornår sendes de ud eller er de sendt ud. Niels-Erik er almindelig arbejder (minkpasser)

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-06-14 07:09

Det kan Niels-Erik jo finde ud af ved at skrive eller ringe til https://www.borger.dk/Sider/Udbetaling-af-feriepenge.aspx

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-06-14 07:19

Nu er det sådan, at Niels-Erik ikke har computer eller NemId, og man kan jo ikke logge ind for andre ringe ind nej der skal kode til som står på brev fra feriekonto tror jeg nok, eller????

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 06-06-14 07:38

Ring til FerieKonto
Tlf.: 70 11 49 10

Åbningstider
Mandag-torsdag kl. 08.00 - 16.00
Fredag kl. 08.00 - 15.30

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-06-14 08:15

Feriekonto har mig bekendt aldrig sendt opgørelser ud.

Nem-ID skal han have ligesom alle andre, så det er en fejl. desuden skal han tale med Borgerservice og lægge en grund der evt. kan fritage ham for at bruge den digitale postkasse allle har nu.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 06-06-14 08:22

Hvis jeg forstår ret, så kommer der intet i postkassen om feriepenge altså feriekort på papir i Niels-Eriks postkasse?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-06-14 09:08

Korrekt

Kommentar
Fra : poten

Dato : 06-06-14 11:47

Citat
Nu er det sådan, at Niels-Erik ikke har computer eller NemId, og man kan jo ikke logge ind for andre ringe ind nej der skal kode til som står på brev fra feriekonto tror jeg nok, eller????

Du tror du fes og så sked du...

Du skal i tro så meget du skal bare tage telefonen, så skal du se så findes der garanteret ud af det - mon ikke?

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 07-06-14 06:32

Jeg fik min opgørelse med papirbrev fra Feriekonto i slutningen af februar. Der er en kode man skal taste ind hvis man bruger telefonløsning i stedet for NemId.
/Janus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-06-14 08:16

Citat
Jeg fik min opgørelse med papirbrev fra Feriekonto i slutningen af februar.

Muligt at de har sendt breve ud, der står jo virkelig mange penge som folk aldrig hæver, og selv ledige på kontanthjælp har ret til at få dem udbetalt.........mod modtræk naturligvis, det beløb der er udover når man holder de feriedage der står på opgørelsen bliver ikke modregnet.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-06-14 16:46

- luk dine spørgsmål jensviggo... god søndag!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 30-06-14 20:07

Tak for svaret bentjuul.