/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Foreste nakkestøtter i en FIAT Palio
Fra : Brassovitski
Vist : 258 gange
100 point
Dato : 27-05-14 13:44

Hej
Jeg vil montere skånebetræk i min gamle FIAT Palio 75 weekend, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg demonterer nakkestøtterne på de 2 foreste sæder. De bagerste er meget nemme at tage af.
Jeg har spurgt min FIAT mekaniker, men han kunne ikke lige sige, hvordan det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-14 10:17

Kan der gemme sig noget låse mekanisme under betrækket som du ikke kan se, prøv at løft det op/af.
De er sat på, og må også kunne fjernes. med eller uden vold.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-05-14 12:05

Har kigget under stoffet. Det ser ud som om at der er en kærv i toppen af det rør nakkestøttens rør/stang går ned i. Det kunne godt se ud som om det er klemt sammen efter at nakkestøtterne er sat i. Jeg må lige kigge på det en af de næste fridage. Jeg håbede på at der var en der lige havde en nem løsning. På en Punto er det noget med at rørene/stængerne på nakkestøtten kan drejes en kvart omgang, så de kan tages op, det har jeg også prøvet uden held.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-05-14 12:20

Citat
klemt sammen efter at nakkestøtterne er sat i.

Ja så skal der sikker gang i værktøjet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 04-06-14 08:46

Kigger nok på det her en af de nærmeste dage.