/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
WebSearch
Fra : niller59
Vist : 763 gange
500 point
Dato : 24-05-14 15:02

Hej
Mit barnebarn har fået denne ind som søgeside, jeg har forsøgt at fjerne den for ham, uden held.
har søgt forskellige muligheder på nettet , en mente at 217 kr. indbetalt ville hjælpe !
Kører windovs 7

Med venlig hilsen
Niller59

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 15:24
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-14 16:52

En varient af denne:

http://en.wikipedia.org/wiki/Isearch_(malware)

Fjernes med: http://www.superantispyware.com/

Så skal registreringdatabasen renses med f.eks : https://www.piriform.com/ccleaner

..men så skal startsiden derefter, sammen medl foretrukne søgemaskine ændres manuelt !

..og så en genstart

Medgivet: Det er noget 'møg' at redde sig og besværligt at slippe af med. Men så kunne man jo fra begyndelsen have søget for at få sig et ordentligt antivirus-/spywareprogram, samt en veletableret og rigtigt opsat firewall

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-14 17:41
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-14 21:23
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-05-14 21:38

Pps. Jeg må også hellere lige nævne ifbm. iSearch, webSearch og lign HIJACK'ere:

Hvis man kører en eller anden Windows X.X , men bruger f.eks. Chrome , Opera eller Firefox som standard browser? ...så ligger 'skidtet' STADIG i default versionen af IE, som startside på den pågældende windows version !
Evt. vil standard søgemaskinen (Google, Yahoo, Bing ...osv.) også være ændret til 'skidtet' i alle installerede browsere !

Derfor kan det være lidt af en udfordring at fjerne infektioen helt, hvis ikke man dår meget grundigt og systematisk til værks

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 07-06-14 18:03

Hej Molokylle og andre

Alt er nu prøvet - men websearch er stadig aktiv. ?!
mvh
niller59

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-14 08:39

Har du prøvet at se om der skulle være en henvisning til 'skidtet' i fanen Startup i msconfig ?

Hvis der ligger en henvisning dér skal du fjerne fluebenet ud for henvisningen. Det er ikke sikkert programhenvisningen hedder websearch !!! Programmet kan være skjult under et andet navn, men det er stensikkert en *.exe fil.

http://netsquirrel.com/msconfig/msconfig_win7.html

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 08-06-14 10:19

Fjern WebSearch Toolbar og WebSearch.com fra Internet Explorer

Du kan nulstille Internet Explorer(IE) indstillingerne til standard, som da IE blev installeret første gang på dein PC.

1. Åbn IE, klik på "Tandhjulet" øverst til højre, klik så på "Internetindstillinger".

2. I boksen "Internetindstillinger" der åbner, klikker du på fanen “Avanceret”, find så "Nulstil" knappen nederst og klik på den.

3. I boksen "Nulstil Internet Explorer indstillinger" finder du "Slet personlige indstillinger" og sætter "hak" i boksen udfor, klik nu på "Nulstil" knappen.

4. Når IE har udført opgaven, klik på "Luk" i bekræftelses boksen. Du skal nu lukke din browser, og du kan så starte IE igen.

Og virker det ikke så prøv denne metode

Fjern WebSearch Toolbar og WebSearch.com med AdwCleaner

AdwCleaner værktøjet vil scanne din PC for WebSearch Toolbar og andre uønskede filer, browser udvidelser og registrerings nøgler, som kan være installeret på din PC uden din viden.

1. Du kan hente AdwCleaner her.
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/

2. Luk ALLE programmer før du starter AdwCleaner, dobbelt-klik nu på AdwCleaner ikonet.
Hvis Windows spørger dig om du vil køre AdwCleaner, så klikker du selvfølgelig Ja/Kør.

3. Når AdwCleaner programmet åbner klikker du på “Scan” knappen oppe i venstre hjørne.
AdwCleaner starter nu med at undersøge din PC for uønskede filer der kan være installeret på din PC.

4. For at fjerne WebSearch Toolbar og andre uønskede filer der blev fundet under søgning, klik på "Clean" knappen.

5. AdwCleaner vil nu bede dig om at gemme alle åbne filer eller data fra åbne programmer da PC skal Genstartes. Gør det og klik på OK knappen.
AdwCleaner vil nu slette det fundne adware fra din PC.
Når det er gjort vises der en besked der forklarer hvad PUPs (Potentielt Uønskede Programmer) og Adware er.
Læs denne information og klik så OK.

Du vil så få vist endnu en besked om at AdwCleaner behøver at genstarte din PC.
Klik på OK knappen for at give tilladelse til at AdwCleaner genstarter din PC.

Håber noget af det virkede!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-14 10:57

PS

Rens os genveje til IE

1. Find alle de genveje du har, til de browsere du bruger (IE, Firefox, Chrome), bl.a. i Alle programmer og på Skrivebordet.

2. Højre-klik på genvej og vælg Egenskabber.

3. Slet http://www.websearch.com i feltet Destination: på fanen Genvej.

Kunne se sådan ud: http://peecee.dk/upload/view/438650/full

Kommentar
Fra : niller59

Dato : 08-06-14 12:04

Hej Claudi og molokyle

Tak for jeres forslag, det endelig lykkedes at fjerne web search ved hjælp af
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
alt andet , og det er mange forsøg , har ikke virket.
Tak
mvh
Niller59

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-14 12:09

Det var så lidt, så er det lige du skal huske at acceptere og lukke spørgsmål i stedet for at lade det annullerer!

Og så er det Klaudi, ikke Claudi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-14 14:09

Super.. du fandt en løsning
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-14 14:13

..og tak til Kluddermor ..undskyld; ..Klaudi ! ..for et udmærket værktøj.
</GO'PINSE>

Godkendelse af svar
Fra : niller59

Dato : 08-06-14 16:36

Tak for svaret Klaudi.
Beklager min ringe staveevne !
Dejligt med kvalificeret hjælp.
mvh
Niller 59

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-06-14 18:21

velbekomme