/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
gadekær
Fra : frøhader
Vist : 665 gange
20 point
Dato : 23-05-14 10:48

hejsa
jeg bor i høm og der er jo et lille gadekær med frøer og de sataner larmer utroligt meget
så jeg har tænkt mig at skaffe mig af med dem på en eller anden måde og da gift måske
er lidt ekstremt tænkte jeg på et par sultne småfisk såsom et par gedder da jeg har set på nørrebro gedder æde ænder og andet
men hvor får jeg disse bæster fra
su
hej

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-05-14 10:52

Grib ikke ind i naturen - nyd den i stedet.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 23-05-14 11:11

Mon ikke du bare skulle anskaffe dig et høreværn eller også flytte et andet sted hen!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 11:12

Flyt til storbyen, så er problemet løst, så kan vi andre på landet nyde dyrene og deres larm.

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-05-14 14:57

Og så vidt jeg ved er de et par store karper i baljen der, Men frøer er fredet så du må nyde larmen eller flytte til byen

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-05-14 15:01

ellers er åen lige små 150 m der fra så der kan du fange geder og aborre , tro så ikke på at de æder frøer

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 23-05-14 16:03

Vent til storken kommer til byen, de elsker vist den slags kryp..

https://www.youtube.com/watch?v=Rmt7gS0N5Fo

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 23-05-14 17:28

jada Der er set en stork ved Haraldsted sø, så den kommer nok forbi

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 20 point
Dato : 23-05-14 22:07

Hvis der lander ænder om foråret på træk, kommer der også geddeyngel. Det ved jeg af erfaring.

Godkendelse af svar
Fra : frøhader

Dato : 24-05-14 10:02

Tak for svaret pbp_et.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-05-14 10:09

De, der larmer lige nu, er tudser, og de er giftige for fisk og andre rovdyr. Til gengæld er de gode til at tage snegle, inclusive dræber- og hjælper således med jordbær- og grønsagshøsten.