/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
2 sikkerhedpakker ?
Fra : lham
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 20-05-14 06:32

XP SP3
IE 8

HarMicrosoft securety esential, men da den ikke mere "opdateres" overvejer jeg kraftigt t skifte til zone alarm

http://www.zonealarm.com/security/es/zonealarm-free-antivirus-firewall.htmm

Skal jeg afinstallere Microsoft securety essential før jeg instalerer zonealarm ? eller bagefter-eller kan de begge køre ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-14 09:43

Jeg fandt 2 trojanere i går med et program, dem havde Zonealarm ikke fundet og stoppet.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-14 10:12

Aldrig mere end 1 antivirusprogram på computeren
Citat
Skal jeg afinstallere Microsoft securety essential før jeg instalerer zonealarm ?
Ja
Citat
overvejer jeg kraftigt t skifte til zone alarm
et underligt valg, hvorfor ikke vælge et programpakke som anbefales af sikkerhedseksperter?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-05-14 10:12

Citat
Jeg fandt 2 trojanere i går med et program, dem havde Zonealarm ikke fundet og stoppet.

det lyder ikke betryggende.
Hvilket program fandt de 2 trojanere ?

lidt mere generelt : hvad og hvornår skal jeg gøre noget ved Esential hvis jeg installerer et andet sikkerhedsprogram ( feks Avg/Avast /andet ) ?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-14 10:16

Afinstaller Essential og installer Avast, det går du ikke fejl af og det opdateres hele tiden...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-05-14 10:17

Brug evt. Revo Uninstaller til at afinstallere og rydde op

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-05-14 10:20

ovn

jeg har tidligere haft gang i det her spørgsmål og dit indlæg dengang om hele problematikken indeholdt links til så meget "litteratur" at jeg totalt mistede pusten -så giv mig lige dit valg af sikkerhedspakke ( som også anbefales af "sikkerhedsexperter "

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-14 10:28

Citat
så giv mig lige dit valg af sikkerhedspakke ( som også anbefales af "sikkerhedsexperter "

Et ordentligt købeprogram såsom Kaspersky, Webroot eller Eset.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-05-14 10:31

Lige her, ejeren af forummet er gammel bruger på Kandu og går meget op i sikkerhed:
http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=490
du skal hente de nye programmer så de er klar til at installere, så afinstallerer du de programmer som skal erstattes og efter en genstart installeres de nye programmer.
Hvis ikke du ved ret meget om sikkerhed så er det måske en købe sikkerhedspakke du har brug for, gratis løsninger kræver lidt af brugeren, men det kan man betale sig fra faktisk koster det kun fra 1,50- ciirka 2,00 kr. om dagen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 20-05-14 17:28

OVN
forsøger nu din procedure, og vælger Avast 5 som er den første på listen ( måske bare fordi den starter med A :) )

men:

det er jo kun et antivirusprg.
Skal jeg også have en firewal? ( nogle har fortalt mig det er unødvendigt da det ligger i min internetudbyders ( Telmore ) programmer/moden og eller i browseren

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-05-14 19:18

Citat
Skal jeg også have en firewal? ( nogle har fortalt mig det er unødvendigt da det ligger i min internetudbyders ( Telmore ) programmer/moden og eller i browseren

Den ligger ikke i nogen af stederne, og ihvertfald heller ikke i et standardmodem, selv om der findes hardwarefirewalls.

I det øjeblik der ikke er en firewall installeret vil systemets egen træder i kraft, men når det drejer sig om XP er den elendig.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 21-05-14 07:24

Luffe A

nu er AVAST5 installeret , men hvilken firewall vil du så anbefale jeg installerer ? ( helst gratis )

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-14 10:52

Citat
nu er AVAST5 installeret , men hvilken firewall vil du så anbefale jeg installerer ?

Netop den gratis Zonealarm uden antivirus som er blevet brugt af millioner de sidste 15 år
http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-pc-security-free-firewall.htm

Hovedsagen er at den er to-vejs, hvor den i XP kun er en-vejs.

Man skal nok heller ikke tvivle meget på firmaets købeprogram med det hele, de samarbejder nemlig med Kaspersky..................når man bruger gratis programmer skal man jo ikke forlange underværker.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-05-14 11:46

Citat
Skal jeg også have en firewal?
ja du bør have en god firewall den som er i Windows XP er ikke god, der er en hardware firewall i din router men du bør også have en software firewall på hver af de computere som bruger routeren, vil du have verdens bedste firewall som kan bruges gratis, så vælg Online Armor efter en prøveperiode på 30 dage bliver tilbudt at købe, hvis du forsætter uden at købe er der nogle funktioner som ikke virker men den er stadig verdens bedste firewall og har været det gennem mere end 5 år:
http://www.emsisoft.com/en/software/oa/
du skal være opmærksom på at en firewall med HIPS vil spørge en gang imellem, den er på engelsk og spørger på engelsk

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-05-14 21:37

Citat
det er jo kun et antivirusprg.
Skal jeg også have en firewal?

har du ikke en WALL, så er du åben = og så kan INTET forhindre dig i at få virus, selv de førende AV programmer kan ikke følge med i udviklingen? se/søg selv på den ´berømte´politi virus, som mig bekendt ikke er blevet opdaget af noget som helst AV prgram/ gratis eller købe, og det er bare en simpelt lille kode, som ødelægger næsten alt = for nogle.
har du XP, findes der et HAV af gode firewalls, selv bruge jeg.
https://www.ashampoo.com/de/eur/pin/0050/sicherheitssoftware/Ashampoo-FireWall-FREE
Ikke den bedste - men simpel og nem at bruge, mener jeg har en licens? liggende du gener må få

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-05-14 07:49

OVN
avast installeret og nu også forsøgt din anbefaling af firewall

Citat
http://www.emsisoft.com/en/software/oa/

men den virker ikke i 30 dages prøversion
" socket Error #11001 Host not found " kender du noget til det ?

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-05-14 06:57

mig-selv

Citat
har du XP, findes der et HAV af gode firewalls, selv bruge jeg.
https://www.ashampoo.com/de/eur/pin/0050/sicherheitssoftware/Ashampoo-FireWall-FREE
Ikke den bedste - men simpel og nem at bruge, mener jeg har en licens? liggende du gener må få

Har lige et par døgn prøvet O.V.N forslag On line armor firewalle- den tog pusten fra både PC og mig der hvert andet minut skulle tage stilling til et eller andet prom/programstump som jeg ikke aner hvad er skulle udsættes for.
Så nu vil jeg gerne prøve dit forslag og vil derfor gerne have den licecens du omtaler.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-05-14 13:45

Citat
den virker ikke i 30 dages prøversion
" socket Error #11001 Host not found " kender du noget til det ?
Nej det gør jeg ikke, jeg installerer programmet og efter 30 dage forsvinder nogle muligheder, for eksempel Banking mode og backup, har aldrig oplevet problemer med Online Armor overhovedet, for år siden var den meget spørgelysten, det er blevet bedre i de nye versioner.
Jeg har brugt Online Armor på den bærbare ned Windows XP indtil efteråret 2013 uden problemer, jeg har også brugt den i over et år på den stationære med Windows 8.1 uden problemer, men ikke på den nye bærbare med Windows 8.1, indtil videre kører den med Microsoft's egen firewall som er meget bedre end den som var i XP.
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med det problem, så længe du ikke er ud over de 30 dage kan det ikke have noget med licens at gøre og heller ikke med det har jeg haft problemer.
Men jeg ville prøve igen - afinstaller Online Armor og hent en ny frisk setup (genstart computeren) og installer den nye Online Armor du har hentet, der kan måske være opstået en fejl under installation

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 27-05-14 06:23

Tak for svaret LuffeA.
zone Alarm installeret -og ser ud til at virke unden at sløve PC væsentligt