/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvilke pakninger til denne Damixa?
Fra : iluap
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 16-05-14 10:18

Jeg har dette kombinerede bruse- og karblandingsbatteri:

http://postimg.org/image/jqht9auvp/

Det er nu begyndt at dryppe fra venstre side, hvor omskifteren mellem brus, sluk og kar sidder; hvilke pakninger skal jeg bruge, og hvordan skiller jeg det ad? :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 16-05-14 10:32

Det får du at vide i den butik du går ind for at købe de reservedele der skal til...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-05-14 11:31

Til Damixa kan man få reperationssæt.
Afhængig af hvilken type det er kan det være billigere at lkøbe et nyt batteri på tilbud.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-05-14 12:19

Et bruse-/badbatteri som mit koster omkring 1600 som jeg husker det

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-05-14 12:21
Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-14 17:31

Bedste råd er at skille det ad og smide det væk.
Du kan sandsynligvis ikke samle igen og få det til at virke.

Det er ikke bare noget jeg siger, for der hvor jeg arbejde som reparatør reparerede vi et batteri mage til ca. hver uge...............................det var der kun een af os 20 mand der kunne.

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 16-05-14 17:37

Tak for svaret Eyvind. Kan du evt anbefale et andet termostatstyret blandingsbatteri til både kar og bruser som holder og som kan repareres når og hvis dette går helt ned? :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-05-14 18:46

Jeg er pensioneret nu, og ved ikke hvad der findes på markedet.
Men jeg handler hos " VVS eksperten dk" for der kan jeg se varen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-05-14 20:31

Vrøvl
Er et sted hvor vi har ca 100
Serie 27 op/ned er meget pålidelig, og hvor svært er det lige at skrue en omløber ud og udskifte med en komplet.
http://www.lavprisvvs.dk/shop/damixa-reperations-saet-259689p.html
http://www.billigvvs.dk/Reservedele-Tude-Damixa--Damixa-Rep-saet-afspaerringsventil-TMC-S-27-274319.html
VH Palle

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 16-05-14 21:48

Tak, Palle :) Har motioneret op/ned-ventilen - nu er den foreløbig tæt, så må jeg se om jeg kan få enheden ud hvis det kniber. Havde fat i den i dag med min største svensker - den gav sig ikke, men skal nok blødes op med WD40 først :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-14 10:25

Pallebhansen - har du skilt en Damixa som vist ad, repareret den, samlet og justeret den.
Enhver kan udskifte hele batteriet.

Et par små slag på skiftenøglen i løsne retningen, kan være bedre end bare at tage fat.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-05-14 10:41

Ja, skruer stjerneskruen til håndtaget ud, trækker håndtaget af, og skruer lukkeenheden af, og skruer den nye lukkerenhed på.
Der er ingen justering.
VH Palle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-14 12:00

OK - så taler vil ikke om den samme model.