/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
De første 14 dage???
Fra : Tonganeseren
Vist : 697 gange
500 point
Dato : 15-05-14 22:13

Lad os få Jeres oplevelser gennem de første 14 dage af sommerjagten på buk.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 16-05-14 12:36

Øhh--kan du nøjes med 1 dag?
Dag 1:
Så fire råer, 0 buk, men vejret var vidunderligt og duerne strøg om ørerne på mig, kaffen var perfekt, øllet tempereret, så alt gik op i en højere enhed.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-05-14 23:53

Fint udbytte -dabj.

Dag 1.

Sønnen og jeg tilbragt fire skønne aftentimer i skoven, hvor to råer kom forbi. Ved 20.30-tiden skiftede vi position, hvilket betød, at sønnen skulle bevæge sig ned over en mark og mod to mosehuller. Jeg skulle blive tilbage i skovkanten.
Ud af hullet strøg 6 råer og en enorm buk. Jeg kunne iagttage det hele på en afstand af små 400 meter. Bukken skældte ud og tog kurs mod skovens sydvestlige hjørne, så jeg spurtede afsted for om muligt at få bukken på skudhold. Men den valgte en sydlig kurs - og væk var den. Nede i mosen kom 6 hinder frem og stirrede i retning af min ringhed. Jeg trak mig hurtigt tilbage - i tilfælde af at en kalv gemte sig i græsset.

Sønnen og jeg mødtes derpå på markvejen - hvor vi kunne nyde solnedgangen.

En musvåge forvildede sig ind over skoven, hvorefter mellem 25 - 30 krager omgående optog forfølgelsen.

Endelig så jeg en skovmus skvatte ned fra en birkegren.

mVH.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 17-05-14 23:13

Dag 2:
Ingen morgenjagt
Aften: Fint vejr, men så kun en fasan samt rø--- af en ræv der luskede rundt hos naboen.
Så for resten et par stillitser -- det er huleme længe siden jeg sidst har set denne smukke fugl.
I morgen står den på konfirmation så kanonen bliver i skabet.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 18-05-14 16:37
Accepteret svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Modtaget 500 point
Dato : 19-05-14 00:32

A-menneske er jeg ikke - og bliver det sikkert heller aldrig. Ååårh, hvor har jeg hørt sætningen mange gange: "Hvis du ikke er frisk om morgenen er du ikke en rigtig jæger"
Nå!!?? Jamen så er det da godt jeg kan handle lidt ind i Brugsen, hvis familien bliver sultne.

Et sikkert tegn på, at jeg absolut ikke er A-menneske, er, sjovt nok, sammenfaldende på den dato hvor bukkejagten går ind.................DEN STORE PRÆMIERE DAG...........De fleste jægeres såkaldte "Juleaften" Dagen, der er udråbt til at være bedre end vild hæmningsløst sex........Det er ikke en tese som jeg vil bekræfte. Bukkejagt for sig og sex for sig - forstået på denne måde, først sex, så bukkejagt, og derefter sex igen...OG så renser vi riflen.....hvis den har været i brug.

Nå men som sagt, et sikkert tegn på, at jeg absolut ikke er A-menneske var denne føromtalte morgen. Klokken kvart i kvalme - solen var ikke engang stået op bippede uret sin djævelske bip bip bip bip bip bip bip....indtil en vredladen morgensur madamme gav mig en albue i ryggen med ordene "Stå så for helvede op - eller sluk for det lort! Hver evige eneste gang du...bla bla bla bla bla bla.
Imens jeg svang stængerne over sengekanten bad jeg en stille bøn "Kære Vorherre, lad det pisse ned så jeg kan gå i seng igen" Vorherre havde andre planer - eller måske, var der andre der bad små bønner om vejret..? Vejret var dejligt... Og tak for det, Gud. Du er trods alt den klogeste.

Hurtigt morgentoilette, hvor div. bagudrettede toner indfandt sig - de fleste dog i fis-moll.
Vand i hovederne, vand med pasta på tænderne.......og så det bedste, KAFFE - masser af kaffe med ristet brød med en anelse smør. Ikke noget med ost her, det giver bare halsbrand ad helvede til. Resten af kaffen blev hældt på thermo-fætteren sammen med en skive daggammelt franskbrød. Fat i riflen...husk de rigtige patroner....har vi våbentilladelsen, kørekort, tegnebog, kam...? Jo det hele var der. Ud ad entredøren, låse, på vej hen imod.......Aaaaarghhhh for helvede, jeg glemte bundstykket.... Tilbage igen....
Nå, i med startnøglen til Wrangleren, den spandt som en kælen kat, samtidigt med jeg sendte mit rygestop en venlig tanke, rygestoppet gjorde nemlig, at jeg fik - og har råd til min drømmebil...... en fordrukken 8 cyl. amerikaner 4x4'er Undskyld til Bonni Svedegaard.

Vel ankommet til Åstedet - Borup gamle sogn. Fandt jagthytten. Hilste med et god morgen, hvordan går det..? har du hørt, bla bla bla bla bla bla Ja det sagde hun squ..Bla bla bla... Neiiiiiij for helvede..bla bla bla bla Sjofel latter..... Jeg drak resten af kaffen fra thermo-fætteren. Alle fik besked på, senest kl. halv ti mødes vi her i jagthytten igen....TIL DEN STORE BUKKEPRAL.....ha ha bukkepral, de blev klogere, gjorde de.

På et fællesmøde i marts måned, havde jeg trukket min plads/skydestige, som havde nr. 4
og udfra det kort jeg fik stukket i hånden, kunne jeg se de vinkler, hvor jeg kunne afgive sikker skud. Ik' så tosset endda, tænkte jeg. Jeg havde stort set frit skudområde.

Stille og roligt ankom jeg til skydestigen. Der var ingen grund til at jage afsted i huj hej vilde dyr. Pulsen skulle nok komme op i gear, når den tid kom....Op i stigen, lade riflen med 3 cal. .243win patroner af mærket "Remington Core Lokt - lækker patron, som passer gøbben perfekt.

Solen stod efterhånden på højde med trætoppene. Som jeg sad der i stigen med sjælen fyldt med lykke - men også af melankoli over, at samfundet i de sidste 20 25 år havde taget en meget uheldig drejning. Jeg kom til at tænke på, om det var derfor de gamle danske film var blevet populære igen..? Filmene overdrev jo - men der var også en snert af sandhed i det miljø, filmen ville præsentere.
Jeg kom hurtig tilbage til virkeligheden igen, da en flot fuldfarvet kok gik larmende til vejrs. Vingeslagene lød som et maskingevær. Så indfandt skovens ro sig atter. Jeg betragtede igen solen som var kommet lidt højere på himlen. Pludselig befandt jeg mig atter på "memory lane " denne gang drog jeg tilbage til folkeskolens lokale for morgensang, hvor vi sang denne sang:

Sol er oppe, skovens toppe
glimre alt som Gimles tag.
Bud os bringer hanevinger,
hanegal om klaren dag.
Vågner, vågner, danske helte!
springer op og spænder bælte!
dag og dåd er kæmperim,
dag og dåd er kæmperim.

Jeg kan desværre kun huske 1. vers Men for satan da, hvor vi knejte skrålede. Klaveret blev dengang passet af en gammel hejre af en musiklærerinde, og jeg kan da godt love for, at den arme stakkels der ikke sang med fik en reprimande, han - eller hun sent glemte.
Nå fred være med det gamle musik-spektakel. Dårlig ånde havde hun også.

Jeg kom tilbage til nutiden da jeg hørte et eller andet pusle i løvet. Jeg lyttede intens, og fandt lynhurtigt udad at lyden kom skråt bagud - og lyden blev højere - og kom nærmere.
Jeg kunne tydelig mærke og høre at blodet dunkede i ørerne på mig. Jeg turde overhovedet ikke vende mig om. Jeg sad som forstenet. Lige med et, så jeg udad venstre øjenkrog bevægelsen fra dyret, som kom vraltende ca. 40 meter ude. Jo, det var en buk. Jeg fik riflen stille og roligt op på "gelænderet" på skydestigen, og betragtede dyret gennem riffelkikkerten. Den første tanke: Det dyr er sygt. Bukken var udmagret, spids over krydset, og vraltende, som var den fyldt med gigt.
Den næste tanke: Nu skal jeg befri dig for dine pinsler, unge ven.......BANG. Dyret gik ned, som om alle fire ben blev kappet over i et hug.
Jeg sad stille og rolig på min plads i skydestigen med riflen klar til andet skud, hvis og såfremt....men dyret bliv liggende og jeg kravlede ned for at betragte det mere intens.
Meget lille opsat i bast, udmagret og efter et kik på dens tænder kunne jeg se dyret havde en dårlig tandstilling. Jeg går udfra - og her gætter jeg, dyret har ikke kunne tygge/kværne sin føde ordenligt og derfor - måske - er et eller andet gået galt. Alderen på bukken..? Måske en 2 åring.
Udfra tandsættet var det svært at bedømme. Vægten lå på 7 kg brækket vægt.

Jeg brækkede dyret og gik hjem mod jagthytten.
Der blev skudt - foruden min - 3 flotte bukke - desværre 6-endere, som med lethed kunne give deres gode gener videre til næste års produktion af flotte dyr. Nå, men det skulle jeg ikke spille klog på, fik jeg at vide.

Krøllen på hele historien - pointen om I vil, jeg fik da overbevist jagtkammeraterne om, den eneste der havde gjort et "godt stykke arbejde var mig, idet, jeg havde skudt den buk, der virkelig fortjente at blive taget ud af avlen.

Med denne jagtberetning fra det virkelige liv ønsker jeg alle brave jægere KNÆK OG BRÆK

Mvh.
Tommy.
Nu med en parton mindre

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 21:57

Jeg simpelthen hader den sang. Har fået bank af min sanglærer for at lave fis med sangen.

https://www.youtube.com/channel/UCFvDTLHoifUPw1Q8zJkt67g

Pragtfuld beretning - kære Kpt. Tommy.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 21:58

Neeeeejjjjj - det var ikke det rigtige link.

https://www.youtube.com/watch?v=YZemhe5E7AQ

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 22:07

Vores sanglærer hed Mercel og trakterede en violin. Ganske fornuftigt spillet, men han han klyngede sig fast til gamle, mere eller mindre umuligt sangbare viser fra Højskolesangbogen.

Midt under afsyngelsen af "Sol er oppe", da jeg gik i femte klasse på Th. Langs Skoler i Silkeborg, spang jeg op og galede som en hane, hvilket omgående blev honoreret med en på skrinet og 20 slag over ryggen med violinbuen.

Jeg var nu heller ikke helt nem. - men blev dagens helt blandt de andre knægte.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 22:10

Jeg flippede også ud, når vi sang " Skoven, den er frisk og grøn" - hvor gøgen kukker. Så kukkede jeg helt vildt og baskede med armene - med samme resultat som ovenover nævnt. Kuk, kuk falderaaaaaaaaaaeeee! Kuk, kuk, kuk, kuk faldera. Mage til tåbelig tekst skal man lede længe efter.
Det var squda sjovt - selv om violinbuen sved på rygstykkerne.

Mvh. hilsen

Tonganeseren
Kuk kuk og 10 x kuk.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 22:13

https://www.youtube.com/watch?v=xdWIHbgKa5o

Lyder det ikke sundsygt når et voksent menneske bimler KUK, KUK etc. Ingen kan få mig til at synge med på den sang.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 19-05-14 22:20

Og så flyder fortiden rundt i mit hoved. Man blev jo præget - dengang.

Jeg lider stadig af granatschok over tidligere nævnte sange, men det er intet imod dengang min dansklærer i 2. klasse gav mig et traume som stadig jagter mig - når jeg skriver store Y`er.

Der sad jeg stille og fredeligt og tegnede store Y`er men desværre kom der en lille lodret streg midt mellem de to opadgående skråstreger, og det var ganske ubevidst fra min side.

Pludselig stod psykopaten bag mig - og skreg: " Sidder du ikke her og tegner tissekoner?"" Og så fik jeg et par på hovedet.

Stadig, i en alder af 71 år, reagerer jeg febrilsk, når jeg kommer til at tegne selv en lillebitte ubetydelig lodret streg op mellem de to skråstreger i et stort Y.

Fandeme uhyggeligt.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-05-14 22:43

Sjovt du nævner Y'et = tissekone. Hvilket får mig til at tænke på, at jeg havde en nogenlunde tilsvarende oplevelse. Jeg var dengang - som nu, meget glad for guitarer. En dag i regnetimen sad jeg i mine egne tanke og begyndte at tegne en guitar på kladdepapiret (Du ved, en akustisk - den der ligner to 3 taller sat sammen ) Hvad jeg ikke havde bemærket var, at regnelæreren stod lige bag mig og så det. Han råbte vredt "Du sidder gud-hjælpe mig ikke og tegner nøgne damer, din skarnsunge". Idioten gav mig en seddel med hjem, som skulle underskrives af forældrene. Forældrene rystede lidt på hoveder af fjolset

Tak for linket til sangen. Klaverspillet gav mig traumer

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-14 00:32

Og ved du hvad - kære kpt. Tommy. Først nu, i en alder af 71 ( næsten 72 ) har jeg fundet ud af, hvad GIMLE betyder. Har lige søgt på Gogle Gogle. Her sad/stod vi engang og sang noget vi overhovedet ikke forstod. Ret komisk; på samme måde som teksten i de mange psalmer vi blev pisket til at synge. TH. Langs Skoler var af missionsk herkomst - hvor morgenbøn var en daglig forteelse i skolens Blå Sal. Jeg forsøgte altid at komme til at stå bag Veronica, hvor jeg stod og tog hende på ballerne.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-05-14 07:22

Dag 4:
Lortedag---Bilen punkterede på højre baghjul 2 km før ankomst til arealet--ingen luft i reservehjulet, måtte ringe efter assistance--og det var så den jagt

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 20-05-14 09:33

Jeg fik et bukkelam fra sidste år, i aftes !!! Uden at løsne et skud !!!!!

Nogle venlige mennesker kom kørende ved 20:30 tiden i aftes, for et fortælle om et påkørt rådyr !
Afsted med en hund og riffel. Vi ankom til stedet, hvor en bil holdt med delvist smadret front og chokerede passagerer !
Dyret var pludselig dukket op - påkørsel var uundgåelig, men dyret humpede derfra. Man havde dog nogenlunde retning af dyrets flugtvej, så min labrador blev sluppet på sporet og dyret blev fundet ca. 100 meter inde i en rapsmark. Hunden aflivede selv dyret og var begyndt at slæbe det tilbage til "far" - hvor er det velsignende med en god hund i sådanne situationer, vel at mærke hvis hunden er velafrettet.
Det viste sig at dyret havde fået smadret det ene bagløb og formentlig også med indre kvæstelser - utroligt at det kunne løbe derfra, men godt det blev fundet og udfriet af sine lidelser ! Det er en ganske rar dag med lidt succes, som vi kan leve højt på i lang tid. Derfor - gør jer selv og alle andre den store tjeneste at træne jeres hunde til et brugbart hjælpemiddel - det er helt uvurderligt !

Skal vi så ikke synge en lille sang - Tonganeseren bestemmer hvilken !!!

ØV4

NB Hunde med et hvidt øre, er ikke gode jagthunde, så lad være med at spilde tid på disse tabere !!

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-14 13:20

Det kan så blive min yndlingsvise - " Du gav os de blomster ". Den er så smuk.

https://www.youtube.com/watch?v=uyxrKM0flpQ

Fin beretninger der ankommer.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-14 16:31

Forrige (venstre pil)Tilbage til listen (Alt + B)Næste (Alt + N)
Otto Mortensen 1939 - Helge Rode 1921

1 Du gav os de blomster, som lyste imod os,
med alfelet skønhed, dengang vi var små,
de brogede enge var gode imod os
vi løb efter røde og standsed ved blå,
og åkandens hellige hvidhed forstod os
og åbned sin løndom, imedens vi så.

2 Du gav os de marker så bølgende brede,
hvor kornakset modnes og gyldnes af sol,
hvor kløveren dufter af sommer og hede
så sundt som vort brød og så sødt som viol,
hvor lærken ved morgen går op fra sin rede
og melder til skyen, at gårdhanen gol.

3 Du gav os de skove så dybe og svale
med solspættet skygge, med hulvej og skjul,
hvor hverdag er højtid, og tavshed er tale
fra løvspring i maj, til oktober står gul.
På lønlige stier, i hvælvede sale
vi fejred sankt Hans og den hvidklædte jul.

4 Du gav os den himmel, hvor skyerne iler
til leg og til kamp under vindenes råb,
til atter i ro og i højhed den smiler,
lyksalig og genfødt af strålernes dåb,
og natten, den lyse, hvor dagen kun hviler
med halvåbne øjne, urolig af håb.

5 Du gav os de vandrende, vældige vande,
vor vej og vort værn hedder: komme og gå,
og bølgerne togter langs skrænter og strande,
så sorte som graven, som himlen så blå,
og fletter en evighedskrans om din pande
og bruser din hymne: Lad Danmark bestå!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-05-14 18:25

Otto Mortensen 1939 - Helge Rode 1921 Gud ved om det er et par kammerater af en kendt Ballesvinger.

I øvrigt en smuk sang.

Citat
så min labrador blev sluppet på sporet og dyret blev fundet ca. 100 meter inde i en rapsmark. Hunden aflivede selv dyret og var begyndt at slæbe det tilbage til "far" - hvor er det velsignende med en god hund i sådanne situationer, vel at mærke hvis hunden er velafrettet.
Åh det var godt. Flot hundearbejde!!
Jeg kender indtil flere, som aldrig slipper deres hund. Altid er hunden koblet til en rem, som hundeføreren har snoet omkring sin skulder.
Jeg har læst, hvis vedkommende "hundedomptør" altid har en hunderem omkring skulderen med en udresseret uvorn køter for enden af remmen, giver det med tiden en nedsunket skulder, og hundeføreren kommer derved til at se enorm dum ud - og oveni hatten, direkte tåbelig at høre på.

Det har jeg heldigvis biviser

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 20-05-14 18:39

Folk og fæ i Bottrup beretter, at man ustandselig hører denne sang. Gad vide om det er KnaldBalles foretrukne.

https://www.youtube.com/watch?v=gfhjGw_XSBk

Flot hundearbejde var det med ØV4 ved roret, og jeg formoder at dyret allerede er pelset og forlagt - i denne varme.
Man kan altid se om en "jæger" har styr på hunden eller ej. Går han bagoverlænet - som i stormvejr, så har han/hun ikke styr på noget som helst.

Og ja! "Du gav os de blomster" er forbandet smuk. Teksten rummer en magi som man sjældent snubler over.

Allerede ved " dengang vi var små" sætter noget i bevægelse hos mig, og det er endnu ikke lykkedes mig at synge sætningen - uden at havarere. Det hænger nok sammen med de oplevelser jeg havde som barn og sammen med mine børn, da de var små. En meget, meget stærk tekst. Jeg hørte engang to unge kvinder synge den til afslutningen af seminarieholdets musiklinje. Den ene var min ekskone og vi var netop blevet gift.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 21-05-14 08:48

Som jeg havde formodet, var dyret helt "smadret" indeni, så med maveindhold, urin m.m. overalt, blev dyret kasseret - der er vildt nok som er helt og intakt, beregnet til menneskeføde,så det har jeg det helt fint med !
Tommy - de personer du henviser til, er da forhåbentlig ganske få !!???? Det er sgu' da forfærdeligt hvis der skulle gå ret mange helidioter a la Balledoof rundt i fri dressur. Det er nok med et befængt område i vort land !!!
Fik i øvrigt at vide i aftes, at Ballen er begyndt at bruge undulater i bur som øvelsesfugle, i stedet for vagtler og agerhøns ? Ligeså smagløst og i øvrigt ulovligt som det andet han foretager sig !!

ØV4

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 22-05-14 13:08

De to unge jægere, som jeg tidligere har omtalt, havde en fantastisk debut den 16.05.14. De nedlagde hver en smuk buk, den ene en gaffelbuk, den anden en ulige lille seksender - flot. Og de var stolte efter en god pürsch for begges vedkommende - som den ene sagde: "Det her føler jeg er rigtig jagt" - og hvor har han ret. Det er den mest spændende form for jagt, hvor du selv går, kravler m.m.m. for at komme på skudhold under betryggende forhold til at afgive skud. Den glæde de udviste er faktisk det allerbedste ved hele seancen omkring bukkejagten - selv har jeg ikke haft held til at nedlægge nogen buk endnu, men mon ikke det kommer - dyrene er der i hvert tilfælde !!
Må jeg komplimentere Øjenvidnet4 for hans store arbejde med sine hunde - vi andre kunne nok lære ét og andet med den glød og interesse han lægger for dagen - hatten af for det !
Tommy har fuldstændig ret i ordene om den skæve Ballegaard - han er og bliver en nar langt ud over det almindelige.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-05-14 16:03

Det må være meget tilfredsstillende at kunne medvirke til at ungjægere kommer på banen, og glæden i deres ansigter bærer lønnen i sig selv. Så har du, Provsten, også mulighed for at præge dem fremover. En smuk gestus fra din side.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-05-14 23:08

Her til aften var sønnen og jeg på bukkejagt. Han blev i udkanten af skoven, mens jeg gik ned til vores sydvendte mose, hvor jeg tog plads på en væltet træstamme. Der gik måske 20 minutter, og en kronhind kom ud af sivene og gik op mod skoven. Få minutter senere så jeg en hovedet af en pæn stor seksende titte frem fra sivene, og jeg begyndte så småt at forberede mig. Den kom nærmere, og da jeg trykkede af, stod den med bladet til - kun 15 meter borte. Den væltede i knaldet - og jeg repeterede omgående - for god ordens skyld. Sekundet senere kom bukken på benene og sprang i retning af mig. Den styrede lige på mig, var noget slap i koderne, men alligevel skød jeg endnu engang, da bukken var mindre end 30 cm. fra riffelmundingen. Ikke noget med at sigte, jeg holdt blot riflen frem mod dyrets blad - og trykkede af. Bukken spjættede en enkelt gang med højre bagløb - og så var det forbi. Der lå bukken for mine fødder. Jeg tændte en cigar og ringede til sønnen, som omgående begav sig i retning af mosen for at hjælpe til med dyret.
Man kommer sådan lidt nærmere til dyret, når det forender for ens fødder. Normalt falder de ude på betydeligt længere afstande, men her var det lige foran venstre støvles snude. Vistnok første gang jeg har skudt et rådyr med to bladkugler.

En stor oplevelse og en rigtig god dag.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 25-05-14 09:35

I aftes var vejret pragfuldt, men som sædvanligt en jagt der kun bød på synsindtryk.
Så 3 dyr nede i engen, for langt væk til at se om der var buk imellem.
Min 308'er stod 1 mtr. fra mig, da en gærdesmutte satte sig på riffelpiben, jeg blinkede ikke og turde dårligt trække vejret i 2-3 minutter, så smuttede "smutten" igen.
Fed oplevelse.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-14 11:47

Fandt ud af, i går aftes, at vi har mink på ejendommen. De skal væk.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-05-14 12:36

Lad du blot disse små søde dyr i fred, så de kan formere sig !!
Så kan du i løbet af et års tid selv levere de bløde små til en frakke til din hustru !!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-14 21:18

Citat
Fandt ud af, i går aftes, at vi har mink på ejendommen. De skal væk.
Ja ja, så du den - eller kunne du lugte den..?
I tilfælde af styg lugt, kunne det ligeså vel være en eller anden skævrygget jysk gedemorder, der luskede rundt i solfaldstimen - en såkaldt kratlusker.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-05-14 22:02

Jo, vi så den skam. Den fulgte efter os og var kun ganske få meter fra os - nok fordi den kunne fornemme blodlugten fra bukken som lå på traileren.
Den var meget elegant, uden hængende skulder, og pelsen var endog meget flot. Det var derfor en mink og ikke gedemorderen fra Bottrup. Skulle han vise sig, må vi se at få ordnet et mindre problem.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-05-14 22:17

Hej Tonga.
Åh, jeg glemte helt at ønske tillykke med bukken.
Det er først nu, jeg har læst indlæggene før "den med minken"

Endnu engang, tillykke - og tak for historien.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 27-05-14 22:51

Lad du blot disse små søde dyr i fred, så de kan formere sig !!Blink
Så kan du i løbet af et års tid selv levere de bløde små til en frakke til din hustru !!

Køre ØV4
Min kære hustru har allerede en minkpels. En helvedes dyr sag til 60.000 kroner, og derfor skal jeg ikke i gang med et Sisyfoseksperiment. Jeg mangler stadig at få nedlagt 4 ræve, for at kunne levere skind til en rævepels - men sådan en har hus også allerede - siger hun.

Så jeg har besluttet mig til at nedlægge alle de mink, som jeg støder på. Det er nogle dyre fætre at have rendende rundt. Bare sjovt at den var så nysgerrig. Har tænkt mig at bruge kal. .22 til formålet, så skal den nemlig garves.

Jeg kunne jo sige til min hustru, at hun skal have en mink mere - for derefter at smække et garvet skind på bordet.

Jeg vil ikke nedlægge flere bukke i år. På reviret er der stadig flere flotte seksendere og gaffelbukke, og jeg under da sønnen at få nedlagt et flot eksemplar. Jeg har stadig vores interne rekord hvad angår fisk og hjortevildt. Næh! Han fik engang en rå, som må have været noget nær dansk rekord.

Mvh.
Tonganeseren

Minkjæger

Godkendelse af svar
Fra : Tonganeseren

Dato : 30-05-14 00:35

Tak for svaret Kaptajn-Tommy.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-05-14 13:28

Nøøøj, så mange påinger..!!!
Tak