/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Bukkejagten 2014
Fra : TheRealDeal
Vist : 550 gange
300 point
Dato : 10-05-14 10:23

Kære alle

Hvad gør i brave jægersmænd og kvinder, for at forberede jer til bukkejagten ?

TRD

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-05-14 10:56

Ikke meget med dit spørgsmål at gøre,undskyld. Men istedet,hvad jeg vil kalde (gårs) dagens glade nyhed:
Så en flot hare unge,hoppe hen over marken. Blev helt varm om hjertet. Men sørgeligt at det er kommet så vidt,at det nærmest er en sensation,at nyde harens flugt.

M.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 10-05-14 11:24

Hej TRD.

Først og fremmest får jeg en masse oplevelser på mine daglige ture i naturen med mine hunde, Rævehvalpe er en kær bebuder af en ny sæson og se dem lege foran graven i solskin, er så livsbekræftende så man bliver helt blød om hjertet ! Når så mutter ræv opdager én, bliver hvalpene kaldt til orden og sikken en lydighed de udviser, helt uden at have åbnet en bog !!! Det giver stof til eftertanke !!
Naturligvis har jeg også fundet et par bukke, som måske skal afskydes - men lad os nu se om heldet er med én når tiden kommer ! Nu starter jeg ikke med at pürsche på dagen, men venter nogle dage - der er jo tid nok ! Men en ny sæson er altid spændende.
I øvrigt er jeg blevet inviteret på pürsch i det midtjyske område, ikke ret langt fra Ballegård-Knudsens "gods", så det bliver spændende om man får vidunderet at se i fri dressur. Om ikke andet får vi sgu' grinet vildt og voldsomt af de sandfærdige historier han adstedkommer, denne søn af den vilde natur og vistnok i familie med Münchhausen - derfor er han altid så fuld af løgen
Må jeg benytte lejligheden til at ønske alle fornuftige jægere knæk og bræk ved indledningen til jagtåret 2014.

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 10-05-14 16:03

Citat
denne søn af den vilde natur og vistnok i familie med Münchhausen - derfor er han altid så fuld af løgen

Og alle brave jægere ønskes knæk og bræk herfra.

Accepteret svar
Fra : Tonganeseren

Modtaget 300 point
Dato : 11-05-14 01:44

Hej igen.
Gennem de sidst forløbne 30 dage har jeg tjekket bukkenes foretrukne tilholdssteder og så har jeg beskåret en del lave træer, så man kan kigge ud fra et godt skjul. Jeg har brugt en del tid på skydebanen og har tjekket støvler og anden beklædning, så jeg ikke bliver taget på det forkerte ben - hvis et snørebånd skulle knække ved premieren.
Så nu er riflen indskudt - endnu engang og patronerne er gennemgået, så enhver teknisk fejl bliver minimeret.

Derudover er jeg temmelig frustreret. Jeg så Melodi Grand Prix i aftes - som så mange gange tidligere. Jeg kan simpelthen ikke lade være. Noget skal man vel have at brokke sig over. I denne ombæring var der næsten ingen udvikling. Skidt og kanel - dog mest skidt. Frustrationen gælder ham der Comshitonthe Wurst. Muligvis var melodunten god nok - sådan til sydtyske bjergbønder og forvirrede belgiere, men jeg fik det squ dårligt ved synet af ham, da han nærmest gik i coma under POINGOPTÆLLINGERN.

Min kone siger jeg er intolerant og chauvinistisik - og det skal nok passe, men det kan ikke være rigtigt at en finale skal afgøres politisk korrekt - som man udtrykker det på nudansk. Eneste brugbare og hyggelige melodunte kom squda fra Holland og må vel siges at være den egentlige vinder.
Jeg kan ikke klare, at man rundt om i verden skal have et billede af et dekandent vesteuropa - inklusive Danmark, hvor bøsser og lesbiske når til tops - ene og alene på grund af al denne signalpolitik.

Det var en fornøjelse at se den polske gruppe. Mums og hudelihej.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 11-05-14 11:14

Citat
hvor bøsser og lesbiske når til tops - ene og alene på grund af al denne signalpolitik.

Jeg synes efterhånden det ser ud til,at det er en kvalifikation at være homo.

M.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 11-05-14 12:49

Udstyret er altid parat til jagt, hvis nu ...... ?

Vi har ligesom Tonganeseren haft travlt med at beskære visse steder og klippe små stier m.m., så vi kan bevæge os nogenlunde lydløst omkring !
To ung-jægere kommer og skal deltage for første gang i en bukkejagt. Jeg håber de får mulighed
for at afskyde en buk hver - bukkene er der, så det fornødne held og dygtighed i at færdes i naturen på den, for jagten, mest hensigstmæssige måde, er til stede.
Jeg regner med at der skal afskydes 4 bukke i området, så mon ikke der også bliver én til mig ?? Ellers overlever jeg også uden, jeg har ikke så meget til gode !
Mosebaek og Tonganeseren har ellers fat i noget som er absolut relevant i disse år. Jeg er aldeles enig i, at der focuseres for meget på de "alternative" mennesker af anden sexuel observans, end dét der i mine øjne er normalt, eller også er man blot ved at blive for gammel til at kunne forstå ??!!
Jeg vil ønske alle danske jægere knæk og bræk den 16.05.14.

Med venlig hilsen
Provsten1
Multi-X

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-05-14 13:36

Smører og laver service på 12.7'eren!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-14 15:54

Jeg glemte helt at omtale hundene i forbindelse med forberedelserne til bukkejagten ! Det er vigtigt at der bliver strammet op, således de ikke går af hånd under pürschen, men kan forholde sig stille, men samtidig være opmærksomme !! Det kan godt være lidt problematisk, men ikke umuligt !!

Én af mine gode venner i det midtjyske fortalte mig i week-enden, at en vis person som er bosat i området, har fået lænke/kæde om halsen i det pureste guld og derfor går med åbenstående skjorte for at kunne vise herlighederne, så nu er han blevet helt rocker-agtig !! Nu mangler der kun at han får de billige dænder udskiftet med stål eller guldkroner !!! Så bliver han måske casted til en ny Bond-film som Jaws II !!!
Så nu kan man ikke lade være med at tænke på, om hans hund også får et guldhalsbånd på - sikkert en god ide, da guld jo leder el bedre end rustfrit stål, hva' ba' ??

ØV4
Bosiddende på Sjælland, men kommer snart i Guld-Balles pastorat

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-14 16:30

Den jyske jæger/bajut har samme tendenser som den skæggede dame fra cirkus Melodi Grand Prix.
Jeg nægter at tænke på romerrigets fald.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-14 18:26

Jeg har aldrig set noget så grimt som den skæggede østriger. For mig at se, har han fået så mange ansigtsløftninger, at "skægget" i virkeligheden er den oprindelige kønsbehåring.
Men jeg efterfølgende sad på mit arbejdsværelse, rystet i min grundvold, kom jeg netop til at tænke på bemeldte jæger fra det midtjyske. Han havde også engang travlt med at promovere bajutter og andre ynkelig skabninger som værende et normalt islæt i de kredse, han kommer. Rystende.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-14 18:44

Den mest kvalmende oplevelse med skægaben fra østrig var, sad bajutten og storbrølede, da!?!?
Sjældent giver jeg Rusland ret i noget, men som russerne sagde; Tsk, tsk, det vestlige europa er snart så meget i forfald, at der ikke kan kendes forskel på mænd og kvinder mere. Alting er lavet om til at være "det" ............Frit efter hukommelsen. Jeg læste det på tekst tv.......

Ja, det må jeg sige, De Radikale har fået held til at lave danskerne om til "hen" - altså en fælles betegnelse på hunkøn og hankøn.

Det sataneme ik´med mig som Præsident.

Mvh.
Tommy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 12-05-14 19:41

Gud ved om bajut Balledoofs skæg er trekantet i tværsnit ????

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-05-14 20:03

Onde tunger påstår, at det lugter lige sådan.

Hans bakkenbarter stammer vel fra håret i armhulerne

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 12-05-14 21:56

Og hvad mente han så med " Vi er udstoppelige"??

Direkte sygt!!!

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-05-14 07:40

D'herrer !!!

Det er sgu' snart ikke til at holde ud - og så siger man at dansken ikke har humor ??? Vi kan sgu' more os ud fra virkelighedens verden, og det er da vist ikke så ringe endda !!!
Hvor er det synd for rocker-Bendt, at han ikke evner at more sig ! Men hvad evner denne mandsling egentlig ?? At drive rundt med vagtler og agerhøns i bure - han tror sgu' det er det samme som udsatte fugle denne jagtens foregangsmand og medlem af en ubetydelig bestyrelse i en forening, som er blevet splittet op i to, bl.a. p.g.a. ham !! Men det er jo desværre langt fra første gang han har været hovedperson i ballade og ødelæggelse af en forening !
Jeg har ladet mig fortælle, at han til den 16.05. har ladet indfange en gammel buk som er så bovlam,at det faktisk slet ikke er nødvendig at binde den, inden den bliver skudt på hans yndlingsafstand på ca. 3 meter.

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 13-05-14 15:06

Er der nogen som ved hvilken gruppering rocker-Bent tilhører??? Så huit jeg hvisker det skal en rigtig rocker kunne køre på motorcykel - man skal altså kunne holde balancen, idet støttehjul absolut ikke er tilladt i de kredse.
Derudover har rocker-Bent tendes til at trække mod højre, når han går. Det betyder så, at han ikke kommer langt i skilteskoven, hvis han forsøger sig på mc.

Mvh.
Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 13-05-14 16:17

Så vidt jeg er orienteret, er han blevet fuldgyldigt medlem af en lokal gruppe, som kalder sig The Stinkin Goats !! De store forbund vil ikke vide af denne klub på grund af stinkeriet. Rocker-Bendt er blevet set køre på en såkaldt ATW'er, så han kan holde balancen - så undgår han jo støttehjul !!
Sidste nye skulle være, at Guld-Bendt har fået en guldring i det venstre øre. Det har så ført med sig, at det venstre øre er blevet hvidt - underligt, ikk' ??
Læg venligst mærke til, at Stinkin er stavet forkert - der mangler et g, men det fortæller jo tydeligt
hvem ophavsmanden til navnet er !!!!

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-05-14 19:13

Stinkin Goat
Rocker Bent fra grupperingen "Stinkin Goat"

Citat
jeg har ladet mig fortælle, at han til den 16.05. har ladet indfange en gammel buk som er så bovlam,at det faktisk slet ikke er nødvendig at binde den, inden den bliver skudt på hans yndlingsafstand på ca. 3 meter.
Afstanden har noget at gøre med, hvis - og det gør han i 99,9% af tilfældende, skyder forbi, vil larmen fra hans mundingsbremse slå dyret ihjel.
Hmmmm...Manden er ellers skydeinstruktør....

Mvh.
Tommy.

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-05-14 06:27

Tak for svaret Tonganeseren.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 14-05-14 12:55

tak for de mange POINGER.

Når man ser et smadret vejskilt, så har Bajutten været der.

Mvh.
Tonganeseren